פרופ' רון רובין (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
פרופ' רון רובין (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

הסנאט אישר את מינויו של רובין לנשיא האוניברסיטה

הסנאט של אוניברסיטת חיפה קיבל את המלצתה של ועדת האיתור לאיתור נשיא ואישר ברוב קולות את מינויו של הנשיא המכהן פרופ' רון רובין לקדנציה נוספת. רובין: "אני מתחייב להמשיך ולפעול למען קידומה ופיתוחה של האוניברסיטה כמוסד מחקרי מצטיין"

פורסם בתאריך: 20.2.20 20:51

הסנאט של אוניברסיטת חיפה אישר היום (חמישי) ברוב קולות את מינויו של הנשיא המכהן פרופ' רון רובין לקדנציה נוספת. 30 חברים בסנאט תמכו ברובין לעומת 19 מתנגדים ושני נמנעים. בכך קיבל הסנאט את המלצתה של ועדת האיתור של האוניברסיטה שבחרה ברובין ברוב של שישה תומכים מול שלושה מתנגדים.

כעת, על פי תקנון האוניברסיטה, עובר המינוי לאישור הוועד המנהל, שצפוי אף הוא לאשר את הבחירה. עם זאת, לצדו של הנשיא צפויה לעבוד ועדה מייעצת של מומחים בראשותו של פרופ' יוסף קלפטר, לשעבר נשיא אוניברסיטת תל אביב, שתפקידה הוא לייעץ לוועד המנהל ולנשיא כיצד לקדם את האוניברסיטה.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", הוועד המנהל כבר פנה לקלפטר בעניין והתיר לו לבחור את צוות המומחים החיצוניים לפי שיקול דעתו. כמו כן תקבל הוועדה מהאוניברסיטה כל סיוע נדרש לעבודתה, ובכלל זה מסמכים, מידע ונתונים המצויים ברשות האוניברסיטה או אנשיה. צוות המומחים שייבחר יהיה רשאי לראיין כל אדם שקשור לאוניברסיטה, יבחן וילמד באורח מקיף ויסודי את מצבה של האוניברסיטה ואת הגדרת זהותה האקדמית, ובתום עבודתו ימליץ בפני הוועד המנהל והנשיא על היעדים, על הפעולות ועל המעשים הנדרשים לפיתוחה ולקידומה של האוניברסיטה על מנת להביא למצוינות אקדמית.

 

 

הבוקר, שעות אחדות לפני הבחירות, שלח יו"ר הוועד המנהל של האוניברסיטה עו"ד דב ויסגלס לסגל הודעה שבה נכתב כי "הוועד המנהל החליט, באורח עקרוני בלבד, לבחון את אפשרות מינויו של חתן פרס ישראל פרופ' יוסף קלפטר ליו"ר ועדה מייעצת שתלווה את הנהלת האוניברסיטה בכל הנוגע לקביעת יעדיה של האוניברסיטה ולדרך למימושם. פרופ' קלפטר לא ימלא כל תפקיד ניהולי או ביצועי באוניברסיטה. לאחר שיוגדרו במדויק המטלות, הסמכויות והיקף הייעוץ המבוקש תובא ההצעה המלאה לדיון ולהחלטה בסנאט ובוועד המנהל".

בהמשך היום הודיע ויסגלס בסנאט שמפני שלוועדה המלווה יש השלכות אקדמיות, הסנאט הוא שיכריע אם היא תקום או לא.

עם ההכרזה על תוצאות ההצבעה אמר רובין: "אני רוצה להודות לחברי הסנאט על הבעת האמון בי, ומתחייב להמשיך ולפעול למען קידומה ופיתוחה של אוניברסיטת חיפה כמוסד מחקרי מצטיין".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חיפאי

    בדיחה עצובה ועלובה. האיש לא ראוי, מסב נזק למוסד החשוב הזה ומתעסק בפוליטיקה מכוערת. לא קיבל את התפקיד לפני חודש ועכשיו??? גועל נפש של אקדמיה

  2. כמה מגוחך הקרקס הזה

    פועל בידיעה שלא רצו אותו.
    מינוי ברירת מחדל באוניברסיטת מחדל שבה לומדים רק כשאין ברירה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר