בית הספר היסודי בנאות פרס (צילום: שושן מנולה)
בית הספר היסודי בנאות פרס (צילום: שושן מנולה)

העירייה שיבצה ילדים לגנים שאינם קיימים

בעקבות הפרסום ב"כלבו - חיפה והקריות" על כך שפחות משלושה חודשים לפתיחת שנת הלימודים, עיריית חיפה לא פרסמה את השיבוצים של ילדי שכונת נאות פרס, מיהרה העירייה לשלוח להורים הודעות שיבוץ. הבעיה: הגנים אינם קיימים

פורסם בתאריך: 10.6.20 18:06

עיריית חיפה שיבצה היום (רביעי) ילדים משכונת נאות פרס בשני גנים בשכונה שאותם היא מגדירה חדשים, אך מסרבת לומר להורים היכן נמצאים הגנים הללו.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" ביום שני, עד כה – פחות משלושה חודשים לפתיחת שנת הלימודים – העירייה לא פרסמה את השיבוצים של הילדים. לאחר פרסום הכתבה מיהרה העירייה ושלחה להורים הודעות על שיבוץ הילדים ובהן נכתב "פרטי השיבוץ: מגמה – ממלכתי, מוסד סופי – גן חדש נאות פרס (סמל מוסד 102003)" ו"פרטי השיבוץ: מגמה – ממלכתי, מוסד סופי – גן חדש נאות פרס (סמל מוסד 102004)". בשורת הכתובת נרשם רחוב פנחס רוטנברג, שהוא הרחוב שבו נמצאים כבר ששת הגנים העירוניים הפועלים בשכונה במבנה ייעודי אחד – שונית, כסיף, קורל, גביש, אופל וריף. נוסף על כך מפעילה העירייה את גן אהבה בתוך מבנה בית הספר השכונתי. יצוין שבשכונה פועל גם גן פרטי אשר שייך לרשת מעונות היום דובדבן, והוא מיועד לילדים בגילאים 3-0.

אלא שבדיקה של סמלי המוסד שציינה העירייה מעלה שהם אינם שייכים לאף אחד מהגנים הקיימים בנאות פרס, והדבר מותיר שתי אפשריות: האחת היא שהעירייה תצליח לבנות תוך חודש שני גני ילדים חדשים בשכונה, והשנייה היא ששני הגנים יפעלו בתוך בית הספר כמו גן אהבה – דבר שההורים מתנגדים לו נחרצות לנוכח הליקויים הקשים שהתגלו בו במשך כל שנת הלימודים הנוכחית.

בעקבות הודעת השיבוץ פנו הורים לחברת מועצת העיר סיגל ציוני, אשר משמשת מחזיקת תיק החינוך בעירייה אך למרות היותה דמות פוליטית ולא מקצועית היא האחראית על החינוך בחיפה, וביקשו לדעת את מיקומם של הגנים החדשים. "בדקתם ברישום?", השיבה ציוני לאם שפנתה אליה, "יש שני גנים חדשים בנאות פרס". "איפה הם? בתוך בית הספר? בתוך גן דובדבן? הרי לא הוקמו מבנים חדשים", שאלה האם, "באתר מופיעים רק המספרים (סמלי המוסד; ש"מ) שציינתי לך, וטלפונית לא יודעים לענות. ההורים מציינים שזה יהיה בתוך בית הספר. זה נכון?". על כך עציוני כבר לא ענתה.

 

 

האם אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "לא קיבלתי תשובה מציוני ולא מאף גורם אחר בעירייה. פשוט לא רוצים להגיד לנו כלום. אם לא נקבל מענה בקרוב, תהיה בשכונה פעילות מחאה. מה שעושים לתושבים זה לא מקובל".

לדבריה, הכנסתם של כ-100 ילדי גן לתוך מבנה בית הספר זה מתכון לאסון: "גם כך המבנה לא מתאים להכיל גן ילדים, ועכשיו יהיו שם המון ילדים קטנים ללא חצר מתאימה וללא אפשרות ללמוד כמו שצריך".

אם נוספת אמרה: "העירייה פשוט מתעללת בהורים. למה לא לדבר איתנו ישירות? למה ללכת מסביב? מה זו חומת השתיקה הזו?".

מהעירייה נמסרה תגובה אשר מחזקת את הסברה ששני הגנים החדשים יופעלו במבנה בית הספר: "עיריית חיפה פועלת להקמת שני גני ילדים חדשים בנאות פרס. הגנים מוקמים לאחר מיפוי צורכי השכונה. נציגי העירייה מקיימים קשר רצוף עם נציגי ההורים על מנת להבטיח כי עד להקמת הגנים יימצא לכל הילדים פתרון זמני חלופי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שיגידו תודה. אין להם חזירים !!

    אגף הרישום חינוך של עיריית חיפה. מספר 1.
    אנשים מאוד נחמדים

  2. חלם זה כאן

    גני הילדים: קודם אין מיזוג, אח״כ יש עכברים. להורים המודאגים אומרים: מה בוער? חכו כשבועיים והכל יסתדר. ועכשיו רישום הזוי לגנים לא קיימים‼️‼️

  3. יש אנשים ממעמד גבוה ויש כאלו שהם נובורישים

    מתי כל הנובורישים שקונים דירות בבניינים חדשים ומפונפנים יבינו שלא קונים דירה על הנייר אלא רק כשכל השכונה מוכנה?

  4. לשבץ אותם בנוה דוד

    בנוה דוד יש מבני גני ילדים בתפוסה נמוכה מדוע שלא יצטרפו לילדי נוה דוד?
    האם זה מתחת לכבודם של "רמת המתנשא"?

  5. רועי

    עם התיכון יהיה אותו דבר. מחכים ומחכים עד שיהיו המון ילדים בגיל ואז יצטרכו לממן הסעות. צריך לבנות אותו בהקדם

  6. אחרכך תושבי רמת מתנשא ישחירו את הדפים ברשתות להילחם בגזענות, מה?

    עושים הכל כדי שילדי רמת המתנשא לא יצטרכו להיות בגנים של שאר ילדי נוה דוד. יש שם אתיופים וכאלה..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר