גן אהבה בבית הספר נאות פרס
גן אהבה בבית הספר נאות פרס

"משהו במערכת החינוך העירונית לא עובד, יש שם כאוס"

מערכת החינוך העירונית ממשיכה להתעלם ממצוקותיהם של התלמידים והוריהם. אל תלמידי בית הספר דוד ילין וילדי שכונת רמת הנשיא, שעדיין לא יודעים היכן הם ילמדו בשנת הלימודים הבאה, מצטרפים כעת ילדי שכונת נאות פרס, שפחות משלושה חודשים לפתיחת שנת הלימודים עדיין לא שובצו לגנים

פורסם בתאריך: 8.6.20 15:04

פחות משלושה חודשים נותרו לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א, וילדי הגנים בשכונת נאות פרס בחיפה עדיין לא משובצים לאף גן. לטענתם של הורים בשכונה, הסיבות לעיכוב במתן המענה הן מחסור בגני ילדים בנאות פרס ופתרונות שעיריית חיפה מבקשת ליישם אך הם אינם ישימים.

בעיית המחסור בגני ילדים בנאות פרס צצה כבר עם אכלוסה של השכונה. לפני שנה שיבצה העירייה ילדים מנאות פרס לגן ברחוב דרך הים בכרמל המערבי, אך ההורים התנגדו למהלך ונאבקו לשנות את השיבוץ. בסופו של דבר מצאה העירייה פתרון ופתחה את גן אהבה בתוך מבנה בית הספר בשכונה. אלא שהגן לא הותאם לקליטתם של ילדים קטנים, ורק לאחר התערבות "כלבו – חיפה והקריות" תוקנו הליקויים.

אלא שבכך לא הסתיימו הצרות. כבר בחודש מרץ פנו ההורים לעירייה באשר לשיבוצים בשנת הלימודים הבאה, ומשלא קיבלו תשובות הם איימו להשבית את גן אהבה. לטענתם, אנשי מערכת החינוך העירונית הבטיחו להם שבמהלך שנת הלימודים הנוכחית ייבנו עוד שני גני ילדים בנאות פרס שייתנו מענה למצוקה, אך הבטחות לחוד ומציאות לחוד – אף גן חדש לא הוקם. יצוין שבנאות פרס פועלים שישה גני ילדים שנבנו בשנים 2018 ו-2019.

לאחרונה, כשההורים נוכחו לדעת שילדיהם אינם משובצים לגן כלשהו לשנת הלימודים הקרובה שתיפתח ב-1 בספטמבר ושבנייה של גנים חדשים מתעכבת, התקשרו כמה מהם לעירייה כדי לברר את הסטטוס של ילדיהם. לדבריהם נאמר להם שאחת מהאפשרויות שנבדקת היא פתיחתם של שני גני ילדים בתוך בית הספר נאות פרס, נוסף על גן אהבה שפועל במקום.

אם לילד בשכונה: "הובטח לנו שגן אהבה ייסגר בסוף השנה, אבל עכשיו מתברר שלא רק שהוא לא ייסגר אלא ייפתחו שם עוד שני גנים. העירייה הבטיחה לנו שעד חודש אוגוסט יוקמו בשכונה עוד שני גני ילדים ליד מתחם גן דובדבן, אבל זה לא קרה. הבנייה בחיפה בתקופת הסגר בגלל נגיף הקורונה לא נעצרה אבל שני הגנים שהובטחו לא נבנו".

 

 

האופציה השנייה שהוצגה להורים על ידי העירייה היא העברתם של הילדים שגן אהבה לגן דובדבן, אך לטענתם לא ניתן ליישם את האפשרות הזאת. "גן דובדבן הוא עמוס מאוד ותיערך הגרלה בין הילדים שנרשמו אליו", מסבירה האם, "סביב הרישום לגנים בנאות פרס יש בלגן עצום. זו שכונה צעירה, ובעירייה לא חשבו להתאים את מערכת החינוך כאן לגודל האוכלוסייה. זו שערורייה".

אם נוספת: "מערכת החינוך העירונית לא מתפקדת, בעיקר בכל הקשור לגני ילדים ולצהרונים. אנחנו נמצאים שלושה חודשים לפני פתיחת שנת הלימודים ואף אחד לא מקבל תשובות – לא תושבי רמת הנשיא שעדיין לא יודעים היכן ילדיהם ילמדו, לא ילדי בית הספר דוד ילין, וכמובן שגם אנחנו, תושבי נאות פרס. משהו במערכת החינוך העירונית לא עובד, יש שם כאוס".

ובינתיים נמשכת הסחבת בעירייה, שמבטיחה כי הקמתם של הגנים תחל בקרוב. "העירייה פועלת להקמת שני גני ילדים חדשים בנאות פרס", נמסר מהעירייה בתגובה, "הקמת הגנים תחל בשבועות הקרובים ותימשך כמה חודשים. עם סיום הבנייה יעברו הילדים לגנים החדשים, ועד אז מקיימים נציגי העירייה קשר עם ההורים על מנת להבטיח פתרון חלופי זמני אשר מותאם לתקופת הביניים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אילנה

    עיריית חיפה יכולה ללמוד מגדולים ממנה. עליה לקבוע שמגפת הקרונה משתללת בחיפה. סגר דחוף. בידוד דחוף. כל האזרחים גדולים וטף שרויים בבתיהם. לא מבלבלים את המוח בדברי הבל כמו ב"ס וגן.. הצו בתוקף לשנה. העיריה יכולה להמשיך זאת לעוד שנה, ועוד , עד לתום הקדנציה. (בתוקף הצו אפשר יהיה לדחות את הבחירות ..רעיון!)

  2. קודם בונים ורק אז מתחילים לשווק, לא לפני

    בגלל זה לא קונים דירה על הנייר אלא רק כשהיא מוכנה.

  3. מיכאל

    כל החינוך בעיר תקוע מאז קליש נכנסה
    אין תקציב אין כלום .
    אין מהלך של משהו חדש.
    סיגל ציוני מחזיקת תיק החינוך.
    למה באת?
    לא נותנים שקל לבתי הספר.
    אין תיקונים אין פרוייקטים אין עבודות הכל עומד במקום יותר מחצי שנה.
    לא רואים אתכם בשטח לא במוסדות חינוך.
    צאו אל התושהים תגידו מה אתם מתכננים ומה החזון , הכל באפילה ורק קידום והוספת תקנים לבכירים מקורבים.
    בושה וחרפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר