גן הילדים בשכונת נאות פרס

תיקון הליקויים בגן בנאות פרס: "הרע במיעוטו"

נציגים של עיריית חיפה ומשרד החינוך שסיירה בגן בנאות פרס, אשר שוכן בקומה השנייה של בית הספר בשכונה, הבטיחה לתקן חלק מהליקויים כגון התאמה של האסלות ושל הכיורים. עם זאת, הבעיה המרכזית - הצורך במבנה נפרד - תישאר בעינה לפחות עוד שנה

פורסם בתאריך: 12.9.19 14:58

ילדי גן טרום טרום חובה שפתחה העירייה במבנה בית הספר נאות פרס ייאלצו להישאר במקום לפחות עוד שנה. זאת למרות ליקויי הבטיחות הרבים שבעיריית חיפה מבטיחים כי הם יטופלו בקרוב. את ההודעה על כך מסרו נציגי העירייה ומשרד החינוך בפגישת עבודה שהתקיימה בגן בינם לבין ההורים.

את העירייה ואת משרד החינוך ייצגו מחזיקת תיק החינוך בעירייה סיגל ציוני, אחראי הבטיחות העירוני, מנהלת מחלקת גני ילדים בעירייה, המפקחת על גני הילדים במשרד החינוך במחוז ומדריכה הפדגוגית של המשרד במחוז. נציגי הרשויות סיירו בגן, ולאחר מכן התקיימה שיחה שבה העלו ההורים את כל הבעיות המטרידות אותם. חלק מהליקויים הנקודתיים יטופלו, כך הבטיחו נציגי העירייה, אך הבעיה המרכזית – גן לילדים צעירים השוכן בקומה השנייה של בית ספר, בלי גישה נוחה לחצר, עם תאורה עמומה ועם חדרים המותאמים לגילאים בוגרים יותר – תישאר בעינה.

ההורים ציינו שהם פנו לעירייה כמה פעמים בבקשה לטפל בבעיות, אך רק לאחר חשיפת התלונות ב"כלבו – חיפה והצפון" התייחסו בעירייה ובמשרד החינוך ברצינות לבקשתם.

הורה לילד בגן: "נציגי העירייה ומשרד החינוך הבינו שבמציאות הנוכחית הילדים שלנו לא יוכלו להישאר בגן לאורך זמן, ושחייבות להיעשות התאמות במבנה. הבטיחו לנו מבנה גן בשנה הבאה, אבל בשלב זה אנחנו לא רואים בנייה בשכונה, כך שאנחנו לא בטוחים שזו לא הבטחה באוויר".

 

 

מתי יתוקנו הליקויים הבטיחותיים?

"הובטח לנו שכבר בשבוע הקרוב. כבר התקינו מעצור לחלונות בקומה השנייה. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם ילד היה מצליח לפתוח את החלון ונופל למטה. מספר הליקויים הבטיחותיים רק מראה איך הוכן מבנה בית הספר לקלוט את ילדי הגן. לדעתנו הוקדשו לכך ימים ספורים סמוך לפתיחת שנת הלימודים".

הורים אחרים הוסיפו שבמהלך הסיור במבנה, נעזרו נציגי העירייה ומשרד החינוך באחד מהילדים כדי שידגים את הקושי שיש להם בשימוש באסלה שבשירותים שאינה מותאמת לילדי גן. "אחרי ההדגמה הם פתאום קלטו שיש בעיה והבטיחו שהאסלות יותאמו", אמרו ההורים, "הבטיחו לנו גם התאמה של הכיורים לשימוש תלמידי הגן, הבאת מתקן מים ותוספת של כיסאות כדי שלכל ילד בגן יהיה כיסא -, הבטחה שכבר מומשה".

ההורים ביקשו לציין את מנהלת בית הספר אסתי אזולאי שלדבריהם מהווה נקודת אור במחדל הכולל. "הפילו עליה גן ילדים בבית הספר, וזה לא משהו שכל מנהלת בית ספר היתה מסכימה לו", הם אומרים, "בפגישה היא הודיעה שילדי הגן יוכלו להשתמש בכל מתקני בית הספר, לרבות החצר, ואפילו הסכימה שבחצר יהיו מתקני גן במקומות מסוימים. הסיוע שלה ושיתוף הפעולה של בית הספר הם לא דבר מובן מאליו. אנחנו שמחים שיש נכונות מצד גורמי המקצוע לסייע לגן, למרות שמה שקיבלנו זה לא אידאלי אלא הרע במיעוטו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר