יונה יהב וסאלי עבד (צילומים: בועז כהן)
יונה יהב וסאלי עבד (צילומים: בועז כהן)

סערת עבד והתרומות לעזה: מדוע יהב ממלא פיו במים?

בדוברות עיריית חיפה ובלשכת ראש העיר מסרבים להתייחס לסערת אירוע ההתרמה לתושבי עזה ולתמיכתה של חברת הקואליציה סאלי עבד בקיומו. גורם בקואליציה: "בהתחלה מינית את רג'א זעאתרה לסגן ראש העיר בזמן מלחמה, ועכשיו צץ הסיפור עם עבד. אתה לא יכול לשתוק, אתה ראש עיר"

פורסם בתאריך: 1.5.24 07:48

סערת אירוע ההתרמה למען תושבי עזה שעורך ארגון השמאל עומדים ביחד הולכת ומתרחבת, ובלשכתו של ראש העיר יונה יהב ממלאים פיהם מים. הפרסום על קיומו של האירוע, שיתקיים מחר (חמישי) במשרדי ארגון עומדים ביחד בשדרות המגינים 32, עורר התנגדויות בארגוני ימין, ושמה של סאלי עבד – יו"ר סיעת רוב העיר בקואליציה של יהב, אשר משמשת חברת הנהלה בעומדים ביחד – נקשר מיד לאירוע. עבד הכחישה כי ידעה על האירוע מראש ומקורביה סיפרו כי לא היה לה חלק בארגונו.

בלשכת יהב נתלו בהכחשותיה של עבד וייתכן שהאמינו שהסערה תחלוף, אך אז טרפה עבד עצמה את הקלפים. בפוסט שפרסמה אתמול, ובו הגיבה לראשונה לסערה, היא הכריזה שהיא תומכת בקיומו של האירוע: "על אף שאני לא מארגנת את האירוע, ולמרות שתנועת רוב העיר שאותה אני מייצגת במועצה אינה קשורה לאירוע, אני רוצה להביע גאווה גדולה על קיומו של אירוע זה. אנחנו יודעים כולנו שכ-14,000 ילדים נהרגו בעזה מאז שהחלה הלחימה באוקטובר".

בלשכת ראש העיר ובדוברות עיריית חיפה נמנעו מלהגיב על דבריה של עבד באמתלות שונות. עבור האופוזיציה היתה זו הזדמנות פז לתקוף את יהב, את הקואליציה שלו ואת עבד, שלטענתם היא מארגנת את האירוע למרות הכחשותיה. יו"ר סיעת מחוברים לחיפה ביתנו טטיאנה ג'ון אמרה: "נדהמתי לגלות שחברת מועצת העיר, שחברה גם בקואליציה, מארגנת אירוע התרמה גדול למען עזה. רק לפני פחות מחודש נשבענו כחברי מועצת העיר לשמור אמונים למדינת ישראל ולעבוד לטובת העיר ותושביה, וכעת חברת המועצה עבד, במקום לדאוג לתושבי חיפה, דואגת דווקא לתושבי עזה בזמן מלחמה. אסור לאפשר לה לכהן בשום תפקיד ציבורי במדינת ישראל, ובטח לא להיות חברה בקואליציה במועצת העיר". גם חבר סיעת הליכוד אלי בן דיין תקף: "חברי מועצת העיר אמורים לפעול לטובת תושבי חיפה ולא למען תושבי ערים אחרות, בוודאי לא תושבי עיר אויב ש-133 מאחינו ואחיותינו נמקים וסובלים שם. אני קורא לראש העיר ולכל חברי מועצת העיר מהסיעות הלאומיות לא להיות שותפים בקואליציה שחבריה פועלים למען האויב ולא למען אזרחי העיר".

 

ההזמנה לאירוע ההתרמה למען תושבי עזה

ההזמנה לאירוע ההתרמה למען תושבי עזה

 

אבל לא רק באופוזיציה סוערות הרוחות, וגם בקואליציה נשמעת ביקורת על ראש העיר. "בהתחלה מינית את רג'א זעאתרה לסגן ראש העיר בזמן מלחמה, ועכשיו צץ הסיפור עם עבד", אומר גורם בקואליציה, "אתה לא יכול לשתוק, אתה ראש עיר".

ואכן, זוהי הסערה הפוליטית השנייה שיהב נדרש לה לאחר כינון הקואליציה. הראשונה היתה עם מינוי של יו"ר חד"ש זעאתרה לסגן ראש עיר במחצית השנייה של הקדנציה, אז הצהירו במטה יהב על נספח להסכם הקואליציוני שקובע כי "כמו כל ראשי סיעות הקואליציה, יו"ר חד"ש התחייב בשמו ובשם כל חברי סיעתו כי לאורך כל תקופת הקדנציה, ובכל תפקיד שהוא, הם לא ישללו את קיומה של מדינת ישראל או יתמכו במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגוני טרור נגד מדינת ישראל". החתימה על ההסכם עוררה זעם בימין, אך גם בקרב חברי הקואליציה ואפילו מסיעתו שלו, ולאחר שיחה עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ופגישת התייעצות עם סגני ראש העיר חזר בו יהב והודיע על ביטול מינויו של זעאתרה, 24 שעות בלבד לאחר שהודיע על המינוי. במערכת הפוליטית העירונית מעריכים כי לא מן הנמנע שסמוטריץ', שסיעתו חברה בקואליציה, ידרוש הסברים גם הפעם.

 

 

ליהב יש ניסיון עם התבטאויות שנויות במחלוקת. בשנת 2006 הדיחה מועצת העיר את סגן ראש העיר וליד חמיס מבל"ד בעקבות אמירותיו נגד המלחמה. בטור שפרסם חמיס ב-Ynet הוא כתב: "מבחינת הערבים בחיפה, ואת זה כדאי לכולם לדעת, המושג 'עורף' אינו שייך אך ורק לעיר שבה הם גרים וליישובי הצפון. מבחינתם, גם ביירות ויישובי הדרום הם עורף אזרחי. טענת ממשלת ישראל כי פגיעה מכוונת בהם תייצר שינוי פנימי בלבנון נשמעת עבור ערביי חיפה לא רק מופרכת מבחינה פוליטית, אלא גם פסולה מוסרית ואנושית. זכרו כי כמעט לכל משפחה בחיפה יש קרובים או מכרים בלבנון. מבחינה לאומית, תרבותית והיסטורית מדובר למעשה באותו עם ובאותה אומה. ולכן הם צופים בחרדה, בצער רב ובחוסר אונים לא רק במראות עירם המופגזת, אלא גם במראות החורבן בלבנון".

יהב, שלא התנגד למהלך ההדחה והיו שאף טענו כי הוא עומד מאחוריו, תקף אז את חמיס במכתב פומבי. "בדבריך לא ייצגת ציבור", הוא כתב, "פעלת ממניעים אישיים ומפלגתיים צרים, סייעת לאויב רצחני ונפשע בזמן מלחמה, החלשת את כוח העמידה האסטרטגי של העורף החיפאי, ובעיקר – ועל זה לא תהיה כפרה – לקחת על עצמך באופן ציני לקרוע קרע מיותר וזדוני בין תושבי העיר הזו. לתדהמתי, בחרת לא לטפל בנפגעים מבני עמך בחיפה, כנראה שאין בעזרה נדרשת זו תמורה פוליטית מספקת. אינך מייצג את האינטרס האמיתי של תושבי חיפה הערבים כשם שאינך מייצג את הישראליות השואפת לשוויוניות, לצדק ולהתנהלות ללא משוא פנים כלפי כל אזרחיה, יהודים וערבים כאחד". לאחר הדברים תבע חמיס את יהב על לשון הרע, יהב התנצל – והתיק נסגר.

כעת דורשים בארגוני הימין את הדחתה של עבד, ומחר מתוכננת הפגנה של ארגון בצלמו מול משרדי עומדים ביחד תחת הסיסמה "לא נותנים חמצן לאויב", כאשר המארגנים קוראים לציבור להגיע עם דגלי ישראל, עם נרות זיכרון ועם תמונות החטופים בעזה. "נבוא כולנו למחות ולעצור בגופינו את האירוע תומך הטרור הנ"ל ונדרוש להדיחה (את עבד; ב"כ) באופן מיידי מהקואליציה. מי שתומכת בתושבי ישות אויב מוזמנת להיות חברת מועצה בעזה ולא בחיפה", נכתב במודעה שהופצה לקראת ההפגנה.

"כלבו – חיפה והקריות" פנה לאגף הדוברות בעירייה וללשכת ראש העיר בבקשה לקבל את התייחסותו של יהב, אך לא נמסרה כל תגובה.

 

המודעה לקראת ההפגנה

המודעה לקראת ההפגנה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. בן אדם

    מה הסערה פה? מה הבעיה להתרים כסף לילדים במצב רעב? זה לא שעושים מגבית לחמאס..

  2. חיפאי מעל 60 שנה

    צודק הכתב! יהב חייב לתת תשובות, לא יכול למלא פיו מים בכל מה שקשור לעזה לאחר 7 באוקטובר!!!
    יונה יהב – נא ספק תשובות כאן ועכשיו!!!

  3. ישראל

    ואם כבר עושים התרמה ,שיעשו התרמה גם לתושביי העוטף הישראלים ,ומי שנפגע ושאיבדו את כל רכושם במתקפה הרצחנית הנפשעת מעולם, והטבח של הרוצחים והאונסים העזתים הטרוריסטים חיות הטרף המקוללות ……

  4. אלי קופטר

    שישתוק לנצח מה עוד פעם בחרתם בו חיפאים אידיוטים?

  5. גדי

    יש 14 יתומים בישראל שהוריהם נטבחו ב7/10,
    מתי סאלי עבד או חברים יהודים ב"רוב העיר" התרימו לכבודם?!?!?!?!
    אם מישהו מחפש אשמים זו לא סאלי אלא היהודים שבלעדיהם "רוב העיר" לא הייתה עוברת את אחוז החסימה!!!

  6. כל הכבוד לסאלי ועומדים ביחד

    הם דואגים להגן על אזרחים יהודים וערבים, הכשירו מקלטים בכל רחבי חיפה ליהודים רבים, בזמן שהימין הצווחני ישב עסוק בלחרבן שטויות, ראוי לסייע לאזרחים נפגעי המלחמה בעזה, במיוחד ילדים, חיזקו ואמצו!

  7. ארליך

    חיפה עיר של מלשינים ולמלשינים אין תקוה גלוי וידוע לא סתם חיפה מלאת פוטנציאל ואפס מימושים …. עיר מזוהמת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר