סאלי עבד (צילום: בועז כהן)
סאלי עבד (צילום: בועז כהן)

עבד: "אני רוצה להביע גאווה גדולה על קיומו של האירוע"

יו"ר סיעת רוב העיר וחברת הנהלת ארגון עומדים ביחד סאלי עבד הצהירה בפוסט בפייסבוק על תמיכתה באירוע ההתרמה למען תושבי עזה ("אנחנו יודעים כולנו שכ-14,000 ילדים נהרגו בעזה מאז שהחלה הלחימה") ותקפה את ארגוני הימין המתנגדים לקיומו ("זה השיט שלהם, לא שלי")

פורסם בתאריך: 30.4.24 14:35

יו"ר סיעת רוב העיר סאלי עבד מהקואליציה העירונית מגיבה לראשונה על סערת אירוע ההתרמה למען תושבי עזה שייערך ביום חמישי הקרוב והצהירה כי היא תומכת בקיומו. האירוע מתקיים בחסות ארגון עומדים ביחד, שעבד היא חברת הנהלה בו, אך לטענתם של מקורביה היא לא ידעה על קיומו ולא היה לה חלק בארגונו.

בפוסט בפייסבוק כתבה עבד: "בואו נתחיל מהשורה התחתונה – אם אתם בעד הרעבה של ילדים, תגידו את זה ישירות. אם מה שמפריע לכם זה שאכפת לנו מילדים פלסטינים, מורעבים באזור מלחמה ובלי קורת גג מעל הראש, תגידו את זה ישירות. הדיון כאן הוא עליכם, לא עלי – סאלי עבד או עלינו – עומדים ביחד. זה ימים אני נדרשת להגיב לכתבים מקומיים בחיפה על אירוע התרמה שייערך בבית הסגול של תנועת עומדים ביחד בחיפה למען ילדי עזה. על אף שאני לא מארגנת את האירוע, ולמרות שתנועת רוב העיר שאותה אני מייצגת במועצה אינה קשורה לאירוע, אני רוצה להביע גאווה גדולה על קיומו של אירוע זה. אנחנו יודעים כולנו שכ-14,000 ילדים נהרגו בעזה מאז שהחלה הלחימה באוקטובר".

לדבריה, אנחנו יודעים שעזה חרבה ושהתנאים שם הם בלתי מותאמים למחיה. על כן, לתרום לילדים בעזה זה אחד מהדברים החשובים שאדם יכול לעשות כרגע. ולא, זה לא במקום מאבק למען החטופים וזה לא אומר שאכפת לי רק מהילדים בעזה ולא מהילדים בישראל. להיפך, רק אם באמת נוכל להיות בני אדם שבלבם יש את המקום לכל מי שחי על האדמה הזו, רק אז נוכל באמת להביא את השינוי אמיתי כדי שכולנו נחיה בשלום, בשוויון ובביטחון".

 

 

בהמשך הפוסט תקפה עבד את ארגוני הימין שיצאו נגד קיומו: "בואו נדבר עכשיו על ארגוני הימין (הלא חיפאיים) שקוראים לפיטוריי ממועצת העיר משום שהתנועה שבה אני חברת הנהגה גאה מארחת את אירוע ההתרמה. לאנשים האלה אין מצפן מוסרי, כן? הם גם לא מעוניינים בחייהם של החטופים, בביטחונם של מי שחי בארץ הזו ובטח שלא בתושבי חיפה. מבעד לסיסמאות החלולות שלהם, הם לא רק מפקירים את כולנו ומסיתים, הם גם פותחים מלחמה על הנשמה של החברה שלנו, כזו שצריכה לשאול את עצמה אם זה לגיטימי להיות אנושיים ולסייע לנפגעי מלחמה בתנאי אסון הומניטרי. מעניינת אותם ההילה שהם חושבים שהם זוכים בה כשהם תוקפים חברת מועצה פלסטינית גאה, שמייצגת ומשרתת גם בגאווה את העיר שהיא חיה בה ואת החברה שהיא חלק ממנה. וכן – זה הדבר הכי הגיוני שאפשר להגיד, למרות שמנסים למצוא את הסתירה. הם חושבים שתקיפה שלי מקנה להם נקודות. אבל האמת היא שאני לא יודעת אצל מי זה צובר נקודות, ומי בכלל מוכן לזלוג למקום הלא אנושי והחשוך הזה".

עוד כתבה עבד כי "אני לא יודעת אם מדובר בחוסר ביטחון שמתלווה בדרך כלל לגבריות רעילה או שמדובר בחוסר ביטחון משום שנציגיהם בממשלה כל כך כושלים ועלובים, אבל זה השיט שלהם, לא שלי. ממש כשם שהשנאה שלהם לילדים פלסטינים שמסמלת שנאה כללית לבני אדם, היא שלהם. לא שלי. מאחלת להם בהצלחה ומבהירה להם שעליי הם לא יעשו סיבוב".

מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק מסר בתגובה: "חיפה היא עיר במדינת ישראל. ככל שעבד פלסטינית, היא מוזמנת לעבור למדינת פלסטין. אני קורא ליונה יהב, שהוא ראש עיר ציוני, לדרוש ממנה להצהיר שהיא ישראלית גאה או להדיחה לאלתר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. נעם

    כל מלה1 סוף-סוף מישהי עומדת מול המסיתים במקום לגמגם ולהתנצל. להיות בעד החיים, בעד הישראלים, בעד הפלסטינים, בעד הילדים, בעד הא.נשים, זה לא משהו להתנצל עליו. אף-פעם.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק שלום ואהבה בין שני העמים יביאו ביטחון לכולנו

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לאישה הערבייה
    את מודל לחיקוי, את גאווה לכל אישה בארץ הזו
    אנושית וצנועה ומדהימה
    לא מובן מאליו אנשים כמוך בימים אלו

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עונש מוות למחבלים ערבים שתלך לעזה יעשו ממנה מופע רחוב

  5. המשקיף הלאומי

    מספר מפוברק של מח מעוות של שמאל מכוער, היה צריך למחוק את כל עזה על יושביה המחבלים ומשתפי הפעולה עימם ,אין חפים מפשע באיזור המקולל הזה.

  6. מאיר

    ומה על החיילים ששומרים גם על האוכלוסיה הערבית ונהרגים בקרבות? לא צבא , לא שירות לאומי, לא הרוגים במלחמות, כלום.

  7. צדק צדק תרדוף....

    קדימה חברים יקרים!!! לארגן ארוע התרמה למען תושבי העוטף שאיבדו את כל רכושם ונשארו ללא כל, ונפגעו קשות מהמתקפה הרצחנית הנפשעת של חיות הטרף העזתים הטרוריסטים תושבי המקום המקולל "עזה" ,שרצחו ואנסו והתעללו קשות בתושבים ב 7 באוקטובר בישובי העוטף וערים בדרום…….

  8. חיפאי מצחקק

    המגיב בסוף שלח אותה למדינת פלסטין. נו, אז הימין הסהרורי בעד או נגד הכרה במדינת פלסטין?? אולי זה טוב רק לתגובות והכפשות… כמה הוא טיפש!!!
    בסהכ היא אישה טובה ואני שמח שהיא במועצה . לא בא לי בימים אלו לתרום לילדי עזה אך וודאי שכואב לי על מוות של ילדים

  9. מילואימניק

    הבעיה לא בסאלי עבד אלא בכול היהודונים המסריחים והפריבילגים שתומכים בה ומשתפים איתה פעולה ב"רוב העיר",
    מכיר 0 אחד שגר איתי בבניין (וחבר ברוב העיר) שאכפת לו מילדים רעבים בעזה אבל לא תרם שקל או צעצוע ליתומים מבני עמו שהוריהם נטבחו ב7/10,
    סאלי לא אשמה – היא מי שהיא- אלא מי שקידם ונתן לה בכלל במה.

  10. גדי

    אל תפגינו מול סאלי או העמותה- תפגינו מול בתיהם של הנציגים היהודים ברשימה ותומכים יהודים ברשימה,
    שהשכנים שלהם ידעו מי גר איתם בבניין!

  11. גדי

    שמישהו יסביר לסאלי מה עושים ללסביות בעזה,
    ואיזה מוט היא תקבל שם.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יאללה מתוקה מוזמנת להיות במועצת העיר של החמאס, תתפני

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר