בית הספר נאות פרס (צילום: שושן מנולה)
בית הספר נאות פרס (צילום: שושן מנולה)

"נגיע עם העצומה עד למבקר המדינה"

125 חתימות נאספו עד עכשיו בעצומה שפתחו תושבי נאות פרס שמאסו בהתנהלותה של עיריית חיפה, אשר הבטיחה כי תבנה עבורם גני ילדים אך עד כה לא נרשמה כל התקדמות בעניין. כזכור, העירייה שיבצה את ילדי השכונה לגנים שכלל אינם קיימים

פורסם בתאריך: 18.6.20 17:07

תושבי שכונת נאות פרס מאסו בהתנהלותה של עיריית חיפה ויצאו למאבק בדרישה שזו תבנה את גני הילדים החסרים בשכונה, כפי שהיא הבטיחה. ההורים פתחו עצומה באתר "עצומה", ובכוונתם לפנות עם החתימות למבקר המדינה. העצומה נפתחה היום (חמישי) ועד כה צורפו אליה 125 חתימות, כאשר היעד ההתחלתי היה גיוס של 85 חתימות.

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות", העירייה שיבצה ילדים לגנים שכלל אינם קיימים ומסרבת לומר להורים היכן יהיו הגנים. מכיוון שבשכונה אין מבנים פנויים לגנים הבינו ההורים ששני גנים יתווספו לגן אהבה – גן זמני במבנה בית הספר השכונתי, שאינו מתאים ללימודים לגיל הרך.

"בשנת הלימודים הקרובה עתידה עיריית חיפה לפתוח שלושה גני טרום טרום חובה בבית ספר נאות פרס מכיוון שאין מספיק מקום באשכולות הגנים הקיימים היום בשכונה", נכתב בעצומה, "העירייה הבטיחה לפני כשנה וחצי להפעיל גן טרום טרום חובה בקומה השנייה של בית הספר נאות פרס – גן אהבה – והוא הוגדר על ידי העירייה כגן זמני. בניית מבנים נוספים לגנים בשכונה היתה אמורה להסתיים במהלך השנה הנוכחית. העירייה לא קידמה כלום, וכעת נודע לנו שבשנת הלימודים הקרובה ייפתחו עוד שני גנים בקומה השנייה של בית הספר. גן אהבה משמש דוגמה חיה להפקרות ילדינו על ידי עיריית חיפה, ואנחנו, הורי ילדי שנתון 2017, לא נאפשר את פתיחת שנת הלימודים הבאה ללא קפיצה ענקית בהתקדמות הקמת המבנים לפני 1 בספטמבר. העירייה תהיה חייבת לעלות על השטח בפועל כדי להוכיח מינימום רצינות".

 

 

עוד כתבו ההורים: "אנחנו פונים לעירייה ולמשרדי ממשלה שמפקחים על העירייה, ומתריעים על המחדל שממשיך להתרחש אצלנו בשכונת נאות פרס על חשבון ילדים בני 3. תנו לילדינו גנים ראויים עם חצר משחקים ועם מתקנים אשר מותאמים לגילאי הגן. הקמת גנים לכל ילדי השכונה איננו חסד מצד העירייה אלא חובתה הבסיסית. חתימה על עצומה זו מהווה הסכמה והתגייסות למאבק מול העירייה. בשכונה יש רוב מוחלט של משפחות צעירות, כך שזה נוגע כמעט לכולם".

אחת ממארגנות העצומה אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אנחנו בשלב של איסוף החתימות. העצומה מדברת בעד עצמה, ואנחנו נגיע איתה עד למבקר המדינה ולבכירי משרד החינוך. יש כאן מחדל מתמשך שחייבים לעשות לו סוף".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "עיריית חיפה פועלת להקמת שני גני ילדים חדשים בנאות פרס. הגנים מוקמים לאחר מיפוי צרכי השכונה. נציגי העירייה מקיימים קשר רצוף עם נציגי ההורים על מנת להבטיח כי עד להקמת הגנים יימצא לכל הילדים פתרון זמני חלופי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שהתרוצים והסיפורים הופכים לשיטה -פה איבדתם את קולות הבוחרים

    ניפגש בסיבוב הבא…

  2. חסן שוקרי

    השאלה מי ישאר עד הסיבוב הבא בשכונה. כאשר יבינו ההורים כי הילדים שובצו לשכונות רחוקות מרחק של 5 דקות בלילה( ולא בשעות הלחץ) אולי יבינו את גודל הטעות. אבל היי לפחות אני חי(לא)פה

  3. החזירים של יהב הגיעו לשכונת פרס?

    מי תכנן את השכונה ואישר אותה בזמנו? שכחתם? זה מהסיבוב הקודם שכחת? כל הבעיות של הסיבוב הקודם נשארו לסיבוב הזה. נכון. מי נתן אישור לאיכילוס השכונה ללא בניית כני ילדים? שכחתם? עכשיו מנסים למצוא פתרונות, ואכן מצאו כמה פתרונות. ימצאו פתרונות, כי בסיבוב הזה עובדים…כן עובדים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר