גן אהבה בבית הספר נאות פרס
גן אהבה בבית הספר נאות פרס

"נותנים לנו לבחור בין אופציה גרועה לאופציה גרועה מאוד"

אחרי כל ההבטחות: עיריית חיפה הציעה להורים בשכונת נאות פרס לשלוח את ילדיהם בני ה-3 ללמוד בגנים ברמת אשכול או בתוך בית הספר בשכונה שכלל אינו מותאם לקליטתם. אם בשכונה: "העירייה עובדת עלינו בעיניים. לא נראה שלמישהו בעירייה אכפת מאיתנו"

פורסם בתאריך: 16.7.20 17:46

עיריית חיפה מציעה להורים לילדי הגנים לגיל 3 בנאות פרס לשלוח את ילדיהם ללמוד בגנים ברמת אשכול או בתוך בית הספר בשכונה שאינו מותאם לקליטתם.

בישיבה שהתקיימה בתחילת השבוע בשכונה בהשתתפותם של אנשי מינהל החינוך העירוני ונציגי ההורים הציגו אנשי העירייה שלוש אופציות שמהן אמורים ההורים לבחור אחת – הראשונה היא שהילדים יועברו לגנים יערית ואשכול ברמת אשכול, השנייה היא שהילדים ילמדו במבנה בית הספר בנאות פרס ליד גן אהבה, והשלישית היא שההורים יבקשו עבור ילדיהם גן אחר מחוץ לשכונה על בסיס מקום פנוי. עוד נמסר בישיבה כי משך הבנייה הצפוי של הגנים החדשים שאמורים לקום בשכונה הוא חצי שנה.

כזכור, לפני כחודש פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי העירייה שיבצה ילדים מנאות פרס בשני גנים בשכונה אך סירבה לומר להורים היכן נמצאים הגנים הללו. בדיקה של סמלי המוסד שציינה העירייה העלתה שהם אינם שייכים לאף אחד מהגנים הקיימים בנאות פרס, והדבר הותיר שתי אפשריות: האחת היא שהעירייה תצליח לבנות תוך שלושה חודשים שני גני ילדים חדשים בשכונה, והשנייה היא ששני הגנים יפעלו בתוך בית הספר כמו גן אהבה – דבר שההורים מתנגדים לו נחרצות לנוכח הליקויים הקשים שהתגלו בו במשך כל שנת הלימודים החולפת. כעת התממש חששם של ההורים, כאשר אחת מהאפשרויות שהוצעה להם היא לימוד בגנים כמו גן אהבה.

 

 

אם לילד בן 3 בנאות פרס: "העירייה עובדת עלינו בעיניים. ברור שהגן לא יהיה מוכן בעוד חצי שנה. שלט אמנם כבר שמו וגם חפרו קצת, אבל זהו – מאז לא הגיע איש למקום. בקצב של יום עבודה אחד בחודש הגן לא יהיה מוכן בדצמבר. אם בעירייה היו רוצים באמת למצוא לנו פתרון, ב-1 בספטמבר כבר ניתן היה לסיים את הבנייה כי מדובר הרי במבנים יבילים. באשר לאופציה של רמת אשכול – למה אנחנו, תושבי נאות פרס, משלמים ארנונה גבוהה כל כך וצריכים לנסוע פעמיים ביום לרמת אשכול? למה אנחנו לא זכאים לגנים בשכונה? וזאת מבלי להזכיר את התנגדות תושבי רמת אשכול להגעתנו לשכונה".

ומה באשר לאופציה לגנים בתוך בית הספר?

"עכשיו, במקום גן אחד שלא מתאים לילדים בני 3, יהיו שלושה גנים כאלה. בקומה שבה מיועדים להיות שלושה גנים עם 30 ילדים בכל גן יש רק שלושה חדרי שירותים. זה ממש עונה על הדרישות. נותנים לנו לבחור בין אופציה גרועה לאופציה גרועה מאוד. לא נראה שלמישהו בעירייה אכפת מאיתנו".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "בבית הספר נאות פרס בוצעו כל ההתאמות הנדרשות לקליטת ילדי הגנים, והמקום הוכשר וטופל עד תום בהתאם לכללי משרד החינוך ולנוהלי הבטיחות המחייבים. הורי נאות פרס ביחד עם צוות החינוך העירוני בחנו את כל האפשרויות הישימות הקיימות בשכונה והגיעו ביחד לפתרון שסוכם, ולפיו ניתנו להורים האופציות לבחירה. לגבי בניית הגנים, הבנייה הגיעה לשלבים מתקדמים, וכל שלב האישורים הסתיים, כולל חפירה ראשונית לבחינת תוואי הקרקע. העבודות הפיזיות יימשכו בקרוב בהתאמה לבדיקות ולהמלצות של הצוותים המקצועיים שנערכו השבוע באתר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. 4500 פקידים בעירייה לא מסוגלים לחשב כמה גני ילדים צריך ומצפצפים על הציבור

    למה לא להגיש תביעה נגד מהנדס העיר ואגף התכנון שאישרו תוספת מאות יחידות בשכונות החדשות בלי להוסיף עוד גני ילדים?
    הרי נאות פרס שכונה שתוכננה על ידי ורדה ליבמן ואריאל ווטרמן בתכנון כושל מכל בחינה שהיא והאנשים האלו ממשיכים להיות
    בועדות תכנון ולהכשיל עוד ועוד.
    תגישו נגדם תביעה לרשלנות מקצועית + נגד אגף החינוך בעירייה יש עשרות פקידים שמטרתם לבדוק את צרכי השכונות
    ולהכין מראש אבל היו עסוקים בגיבושונים וטיולים לחו"ל אולי כשיקבלו תביעות אישיות על רשלנות משהו ישתנה

  2. שלמה כהן

    אם הם באמת חשבו שההבטחות של יונה יהב שוות משהו אז שיפנו אליו. הוא הקים את השכונה והוא זה שפיזר הבטחות על מוסדות החינוך בשכונה אז שהוא יתן תשובות ולא קליש שקיבלה ממנו אדמה חרוכה.

  3. חיפאי

    כל העניין היה נפתר בדרך הקלה אם העירייה הייתה משפצת את בית ספר חוגים הישן בהתאם לדרישת משרד החינוך ואז תלמידי דוד ילין היו עוברים לשם כפי שמתוכנן מהתחלה אבל לצפות עיריית חיפה לעשות משהו…המשיח יגיע קודם. בינתיים ביה"ס חוגים הישן עומד ריק ומשועמם.

  4. כבר לא בטוח שנשאר בחיפה

    לעיריה באמת לא אכפת מאף ילד.
    אותנו מנסים להכריח להכניס את הילדה שלנו לבית ספר רוממה המגעיל.

  5. גלי

    רמת אשכול? השתעתם ? היציאה מהשכונה בבוקר היא בלתי נסבלת , כנ" ל אחר הצהריים.
    לא מגיע לנו לסבול זאת.

    קוראת לעיריה לבנות גנים במהירות.
    הסינים בנו בית חולים בשבועיים.
    אולי פשוט צריך להפסיק לשלם ארנונה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר