תלמידים מבית הספר חיואר מפגינים מול בניין עיריית חיפה
תלמידים מבית הספר חיואר מפגינים מול בניין עיריית חיפה

פרשת חיוואר: הקליניקה לזכויות אדם מאיימת בעתירה

הקליניקה לזכויות אדם בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, אשר מייצגת את בית הספר חיוואר, מאיימת לעתור לבית המשפט נגד עיריית חיפה בטענה שהיא לא מעבירה לשימושו של בית הספר את המבנה לשימור הצמוד אליו. עו"ד סמר קודחה: "עד היום לא קיבלתי מענה והתייחסות מצד העירייה"

פורסם בתאריך: 11.8.20 16:24

הקליניקה לזכויות אדם בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה מאיימת לעתור לבית המשפט נגד עיריית חיפה בטענה שהיא לא מעבירה לשימושו של בית הספר חיוואר את המבנה לשימור שנמצא מאחורי בית הספר. העברת המבנה היא קריטית להמשך קיומו של בית הספר שתלמידיו סובלים מצפיפות רבה.

יצוין כי הבקשה להיתר בנייה לשיקום המבנה הסמוך עבור חיוואר אושרה כבר בשנת 2018 על ידי הוועדה לשימור אתרים של העירייה, וכי באפריל 2019 אושרה סופית העברת המבנה על ידי גזבר העירייה דאז ג'אקי ואקים אך עד היום המבנה לא הועבר. לפני שלוש שנים איים ועד ההורים בבית הספר להשבית את חיוואר אם המבנה לא יועבר, ומהעירייה נמסר אז כי המבנה "נמצא בשלב תכנון השיפוץ, ולאחריו יחלו השיפוץ ובינוי הכיתות הנוספות".

במכתב ששלחה עו"ד סמר קודחה מהקליניקה המשפטית לראש העיר עינת קליש רותם, לראש מערכת החינוך בעירייה אילנה טרוק, למנהל המחלקה לבתי ספר יסודיים מיכאל שחר ולמנהל מטה מערכת חינוך ותרבות ומטה התנופה בחינוך הערבי ד"ר מאג'ד חמרה, היא כתבה: "לצערנו נבצר ממשרד החינוך לספק תשובה ו/או פתרון מיידי בכל הנוגע לבעיית המבנה ולעיכוב מצדכם בבניית האגף הנוסף. לצערנו, וחרף פניות חוזרות ונשנות, עד היום לא קיבלנו התייחסות בכתב מאף גורם מטעמכם בעירייה בכל הנוגע לעיכוב בהרחבת מבנה בית הספר ובניית האגף במבנה לשימור הצמוד למבנה הקיים, כפי שהתחייבתם כבר לפני כשנתיים וחצי. עד היום בפגישות עם יו"ר ועד ההורים בחיוואר ריצ'רד כראם התייחסתם לחסרים ולליקויים שאינם קשורים בתשתית המבנה, ונמנעתם, מסיבות השמורות עמכם, מליתן תשובות חד משמעיות על אודות העיכוב בביצוע הרחבת המבנה, על אף פניות חוזרות כאמור הן מטעם יו"ר ועד ההורים והן מטעמי".

לדבריה של קודחה, "משרד החינוך אינו יודע לתת תשובות בגין מחדל מבנה בית הספר. עם זאת, המשרד התבקש על ידינו לפקח שאכן תקיימו את החובה המוטלת עליכם במסגרת אחריותכם כרשות מקומית, במיוחד כאשר אין מחלוקת בנוגע לאי התאמתו של המבנה הקיים לצורכי בית ספר ציבורי ולדרישות התקן בכל הנוגע לגודלו של בית הספר ולהתאמת המתקנים המצויים בו. אשר על כן, אתם מתבקשים ליתן תשובה בכתב, טרם פתיחת שנת הלימודים הבאה, מדוע ביצוע בניית האגף הנוסף מתעכב בניגוד למה שהובטח על ידיכם וחרף קיומו של היתר בנייה ומכרז קבלן מבצע בעניין".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה קודחה: "כתבתי לבכירי מערכת החינוך העירונית ולראש העיר לאחר ישיבת זום עם מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל, עם מפקחת המחוז סיגל כהן ועם כראם שהתקיימה ב-30 ביולי. הפגישה הגיעה לאחר הסערה התקשורתית והדיון בוועדת החינוך בכנסת בעניין חיוואר. את המכתב כתבתי ב-3 באוגוסט, ועד היום לא קיבלתי מענה והתייחסות מצד העירייה".

מה סוכם בישיבה עם הראל?

"הישיבה התנהלה ברוח טובה ומתוך רצון לקדם את עניינו של בית הספר ולתקן את העוול ואת המחסור המתמשכים במשאבים הפיזיים והפדגוגיים. משרד החינוך מכיר בבעיות, והוא התחייב לצייד את בית הספר בציוד ובמכשור החסרים, כדוגמת מחשבים לשנת הלימודים הבאה. נוסף על כך ניתנה לנו התחייבות להוספת שעות תגבור, לשימור כל התקנים הקיימים היום בבית הספר ואשר מתלווים ל-12 כיתות אם, בלי לפגוע בכיתות ובתקנים הקיימים, כולל תקנים של סגנית מנהל ויועצת, להוספת שעות ייעוץ ולהוספת כיתת חינוך מיוחד אל שתי כיתות החינוך המיוחד הקיימות".

אם כך, קיבלתם את כל מה שרציתם.

"לא. אמרנו להראל שזה לא מספיק כי עדיין נותרה הבעיה הקשה של צפיפות. הראל אמר לנו שהוא לא מבין מדוע העירייה מתעכבת עם העברת המבנה. התעקשתי שתפקידו של משרד החינוך הוא לפקח על העירייה ולבקר אותה. לצערי, עד עכשיו העירייה לא התייחסה לפנייה. כנראה שלא יהיה מנוס להגיש עתירה על כך שהם לא מגיבים ולא נותנים תשובה בכתב מדוע הם לא מבצעים את העברת המבנה למרות שיש אישור לכך".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חורי

    שמח לשמוע שהשימור של אתרים ערבים מוסלמים ונוצרים זוכים לטיפול ולתשומת לב נהדרים בחיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר