בית הספר חיואר (צילום: קובי פאר)
בית הספר חיואר (צילום: קובי פאר)

אושרה בקשה לשיקום מבנה לטובת בית הספר חיוואר

אחרי מאבק ממושך של ההורים תדון הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בהמלצה של הוועדה לשימור אתרים לשקם מבנה היסטורי סמוך לבית הספר חיוואר כדי לפתור את בעיית המקום שהוא סובל ממנה במשך זמן רב

פורסם בתאריך: 26.3.18 15:01

הוועדה לשימור אתרים של עיריית חיפה אישרה בקשה להיתר בנייה לשיקום ולשדרוג של מבנה היסטורי סמוך לבית הספר הממלכתי חיוואר לצורך הגדלת בית הספר. החלטתה של ועדת השימור היא בגדר המלצה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה שתדון בבקשה בקרוב, ואישור הבקשה ייתן מענה למצוקת המקום שממנו סובל בית הספר זה שנים.

את הבקשה הגישה החברה העירונית-ממשלתית שקמונה, והיא כוללת הוספת כיתות לימוד, ספרייה, חלל כנסים ופונקציות נוספות במטרה לתת מענה לצורכי בית הספר תוך ניצול ייחודיותו של המבנה הקיים. לפי הבקשה תשוקם מרפסת הכניסה בקומת הקרקע וישופץ גרם המדרגות המוביל לחצר בחזית הצפונית של המבנה, תוך התקנת שער או מעקה בהתאם לדרישות הבטיחות. בתפר שבין שני המבנים יוקם פיר מעלית ויוסדר מעבר נגיש מהמעלית למבנה לשימור ולמבנה הראשי.

 

 

בפרוטוקול הישיבה שדנה בבקשה צוין שהמבנה ההיסטורי נבנה בסוף המאה ה-19 כבית מלאכה לייצור סיגריות. בשנות ה-50 הוקם על אותה החלקה מבנה נוסף חדש ששימש כבית הספר הממלכתי מרכז שהיה בבעלות העירייה. לאחר שבית הספר נסגר שכן באותו המבנה בית הספר נור. בשנים 2007-2006 שופץ המבנה ומאז הוא משמש את בית הספר לחינוך אלטרנטיבי ולאמנויות.

עו"ד סמר קודחה מהקליניקה המשפטית באוניברסיטת חיפה, שמלווה ביחד עם ארגונים נוספים את ההורים במאבקם למציאת פתרון למצוקה בחיוואר, אמרה ל"כלבו – חיפה והצפון": "אנחנו שמחים שלאחר מאבק ארוך שנים יש התקדמות מוחשית לפתרון הבעיה. מדובר בשנים רבות של מצוקה ושל ניסיונות מצד ההורים לפתור את הבעיה אך ללא הצלחה. ברור שזו רק תחילת הדרך, ואנחנו מקווים שהבקשה להיתר הבנייה תאושר בהקדם האפשרי ושהעירייה תמצה את כל ההליכים הנדרשים כדי שהתלמידים יוכלו סוף סוף ללמוד בתנאים נאותים כמו כל תלמיד בעיר. נמשיך לעקוב מקרוב אחר ההתקדמות של התהליך עד שהעבודות להכשרת המבנה לשימוש יושלמו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר