בית הספר חיואר (צילום: קובי פאר)
בית הספר חיואר (צילום: קובי פאר)

מצוקת הבינוי בחיואר: ההורים שוקלים לפנות לערכאות

הורי התלמידים בבית הספר, הממוקם במבנה קטן ומיושן, מאיימים לא לפתוח את שנת הלימודים הבאה. הם מביעים תמיהה מדוע התנתה עיריית חיפה את הגדלת בית הספר במכירת נכסים בעוד שמוסדות אחרים בעיר משופצים ללא תנאי

פורסם בתאריך: 29.1.18 13:01

ההורים לתלמידי בית הספר חיואר שוקלים לפנות לערכאות כדי לאלץ את עיריית חיפה לפתור את מצוקת הבינוי בבית הספר. לדבריהם, הם מאסו מהסחבת שנמשכת כבר 12 שנה, ולכן הם פנו למרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל, לקליניקה המשפטית של אוניברסיטת חיפה, לעמותה לקדמה חברתית ולאגודה לצדק חלוקתי וביקשו סיוע בפתרון הבעיה.

יו"ר ועד ההורים פרופ' מוריר ח'מאיסי: "הסחבת היא על חשבון הילדים והמורים. אנחנו דורשים לפרסם תוכנית ברורה לשיפוץ המבנה. לא נהיה מוכנים לפתוח את שנת הלימודים הבאה בתנאים הללו. למרות שבית הספר נבחר לשמש כבית ספר לאמנות אין בו אולם או חדר יצירה, והתלמידים נאלצים להשתמש בחדרים המיועדים להנהלת בית הספר ובמסדרונות. בבית הספר אין ספרייה, אין חדר מחשבים, אין מעבדה, אין חדר שילוב, אין חדר ייעוץ ואין אולם ספורט. שני חדרי שירותים משמשים 293 תלמידים. בית הספר אינו מונגש ואין בו יציאות חירום כנדרש בתקן משרד החינוך".

 

 

 

ההורים מציינים שמניתוח תקציב הפיתוח של עיריית חיפה לשנת 2018 עולה שהעירייה אמנם הקצתה 3.7 מיליון שקל לבניית אגף נוסף לבית הספר, אך התנתה את העברת רוב התקציב – 2.2 מיליון שקל – במכירת נכסים. ההורים בדקו בתקציב הפיתוח אם קיים עוד מוסד חינוכי בעיר שתקציבו הותנה במכירת נכסים, וגילו שחיואר הוא המוסד החינוכי היחיד שנדרש לכך. הבדיקה העלתה שהתקציב לחיזוק בית הספר עירוני א' בסך של שישה מיליון שקל מגיע במלואו ממשרדי הממשלה השונים, ושמשרד החינוך מתקצב ב-3.5 מיליון שקל ארגון מבני מחודש בבית הספר הממלכתי-דתי רמב"ם, בשני מיליון שקל הסבה של שני גנים בבית הספר גיל לחינוך מיוחד וב-3.76 מיליון שקל בנייה של אגף בבית הספר המגינים.

ההורים אומרים שהם מצפים מהעירייה להעביר להם לוחות זמנים ופרוגרמה תכנונית נקודתית לפתרון קבע לבעיית המבנה, ובמקביל תיתן מענה מיידי למצוקת המקום.

עו"ד סמר קודחה מהקליניקה המשפטית באוניברסיטת חיפה: "אנחנו נמצאים במגעים עם העירייה, ואני מקווה שלא נצטרך את התערבותו של בית המשפט. מנגד חשוב לנו להדגיש שלא נאפשר לעירייה סחבת ודחיות על גבי דחיות כי יש לכך השלכות שליליות על הילדים בבית הספר ופגיעה ממושכת בזכותם היסודית של התלמידים לחינוך".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מכיוון שבית הספר נמצא במבנה לשימור, כל שינוי ושיפוץ כרוך באישור הועדה המחוזית והארצית. העירייה ממתינה לאישורים הנדרשים, ומיד לאחר מכן תחל בשיפוץ. נציין כי כל הליקויים הבטיחותיים שהוגדרו בקדימות א' טופלו ותוקנו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר