חטיבת הביניים בבית הספר רעות (צילום: שושן מנולה)
חטיבת הביניים בבית הספר רעות (צילום: שושן מנולה)

העירייה התקפלה: שבע הבנות מזכרון יעקב ילמדו ברעות

ניצחון לשבע הבנות מזכרון יעקב על עיריית חיפה שביטלה את קבלתן לבית הספר רעות לאמנויות. העירייה נסוגה מהחלטתה וחתמה על הסכם עם הוריהן של הבנות, שלפיו תרשום העירייה את הבנות לרעות. כעת יתבקש בית המשפט לתת להסכם תוקף של פסק דין

פורסם בתאריך: 20.8.20 07:49

שבע הבנות מזכרון יעקב, שעיריית חיפה ביטלה את קבלתן לבית הספר רעות לאמנויות, ילמדו בסופו של דבר ברעות – כך נודע ל"כלבו – חיפה והקריות". בין העירייה להוריהן של שבע הבנות נחתם הסכם שלפיו תרשום העירייה את הבנות בבית הספר החיפאי, אך ההסכם עדיין לא קיבל תוקף של פסק דין והבנות לא קיבלו אישור רישום.

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות" לפני כחודש, העירייה סירבה לרשום שבע הבנות מזכרון יעקב לכיתה ז' ברעות, שהוא בית ספר על אזורי, למרות שהן עברו את כל תהליך המיון וקיבלו מבית הספר הודעה על קבלתן ללימודים. הוריהן של הבנות אמרו אז כי בהנהלת בית הספר נותרו המומים מהתערבותה של העירייה ואמרו להם כי הם לא מבינים מדוע וכיצד זה קרה.

מהעירייה נמסר אז כי "רעות הוא בית ספר עירוני ייחודי לאמנויות, ומושקעים בו משאבים רבים מכספי משלם המסים החיפאי. לפי הנחיות משרד החינוך, ובהגדרתו של רעות כבית ספר ייחודי לאמנויות, ייקלטו בו עד 25 אחוז תלמידי חוץ, והשאר יהיו תושבי העיר. עיריית חיפה מחויבת בראש ובראשונה, ובמסגרת אחריותה כרשות חינוך מקומית, לתת שירותי חינוך לילדי העיר, תוך שמירה על האיזון בין מספר תלמידי החוץ לתלמידי העיר ומימוש זכותם וזכאותם הראשונית והטבעית של תלמידי העיר. מסיבה זו ועל פי החוק ותקנות הרישום, עיריית חיפה היא הגורם היחיד המוסמך לאשר קבלת תלמידים לפי המפתח שנקבע כאמור עם משרד החינוך. מכיוון שבית הספר נמצא בתפוסה מלאה, כאשר 25 אחוז מתלמידיו הרשומים הם תלמידי חוץ, אין באפשרותה של העירייה, למרות כל הרצון הטוב וההבנה, לאשר קבלת תלמידי חוץ נוספים לבית הספר, כפי שלא נוכל לקבל ולקלוט תלמידים חיפאים מעבר למספר התלמידים שאותו יכול בית הספר להכיל".

 

 

הוריהן של הבנות לא התייאשו ועתרו נגד העירייה לבית המשפט המחוזי בחיפה, באמצעות עוה"ד גילי שפר וניבי אטיאס ממשרד בן ארי, פיש, סבן ושות', נגד העירייה ומשרד החינוך. השופט נאסר ג'השאן הוציא צו ארעי אשר מונע מהעירייה ומהמשרד לנקוט כל פעולה שתמנע את קבלתן לרעות.

בהחלטתו קבע השופט כי "לאחר עיון בבקשה ובכתב העתירה ולאחר שנוכחתי כי השהייה בדיון בבקשה עלול לגרום נזק חמור לילדות, ניתן בזאת צו ארעי המונע מהמשיבים (עיריית חיפה ומשרד החינוך; ש"מ) לשנות את סטטוס התלמידות וכן צו המונע מהמשיבים לנקוט כל פעולה שיש בה כדי למנוע קבלתן לבית הספר רעות למקרה שהעתירה תתקבל".

כעת כאמור נחתם ההסכם שלפיו תרשום העירייה את הבנות לבית הספר.

עו"ד שפר: "האופן שבו התקבלו הבנות לרעות היה זהה בדיוק לאופן שאותו אישרה עיריית חיפה כל השנים. מה שקרה השנה הוא שהעירייה התיימרה להקטין את מספר ילדי החוץ באופן רטרואקטיבי, ולאחר שכל ילדי החוץ כבר התקבלו לבית הספר בחודש מרץ. כמובן שדבר כזה הוא לא אפשרי. אני מברכת על כך שבסופו של דבר הם הבינו את הטעות, אם כי בהחלט מצער שזה לקח כמה שבועות שהסבו למשפחות עוגמת נפש רבה. במקום להכריז מלחמה ובסופה לסגת, היה אפשר לקבל את ההחלטות הנכונות מראש. סוף מעשה במחשבה תחילה".

אמה של אחת מהתלמידות: "זאת הקלה ענקית לדעת שהמקום של הבנות שלנו מובטח סוף סוף. זאת היתה תקופה מורטת עצבים שהשפיעה על הילדות ועלינו, אבל אנחנו שמחים שהחלטנו ללכת עד הסוף ולא לוותר, במיוחד אחרי שהבנות עברו את כל המבחנים והתרגשו להתחיל את השנה ברעות. צר לנו שאולצנו להיגרר למאבק הזה, אבל מה שחשוב הוא שההחלטה הצודקת התקבלה ושהבנות יתחילו את הלימודים ברעות ב-1 בספטמבר".

תגובתה של העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. שירה

    מדוע קיבלו בנות מזכרון ודחו תלמידים מדליה ועוספיה-תלמידים ששנים רבות לומדים בחיפה ,
    תתביישו!
    יש עדיין זמן לתקן את המעוות.

  2. שרי

    קליש רותם היר הרעה החולה של העיר חיפה.
    שיקרה לתושבים לפני הבחירות וגנבה את תפקיד ראש העיר
    מאז ומתמיד למדו בעיר גם ילדים מהאזור ולא רק מחיפה.
    במקום למנוע זאת אפשר למצוא דרך יצירתית אחרת לפתור את הבעיות הקיימות.
    אבל ראש העיר הנוכחית היא ראש בקיר ואטומה ומבזבזת את כספי המיסים שלנו על עשרות יועצים ומנהלות לצידה שלא עושים דבר.

  3. אמא לשלושה

    1) חלק מהמהות של עיר מחוז היא להאציל מחסדיה על העיירות שבתחומה, מה שרלוונטי במיוחד בתחום החינוך לגבי ילדים שהם יוצאי דופן בכישוריהם או בצרכים המיוחדים שלהם.
    2) מעבר להשקפה שלעיל, נכונה או לא – הרי שלילדות הספציפיות כבר ניתנה תשובה חיובית, כך שהן ויתרו על חלופות אחרות ביישובן. זה לא מוסרי ואולי גם לא עובר בבירור משפטי.

  4. חיפאי

    מזל שיש בית משפט שמתקן את קלקולי העירייה. היה ברור לחלוטין שאופן ההתנהלות אינו תקין.
    איפה האחריות של ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך?

  5. סיגל

    העיקר להמשיך ולהחניף בארועים וברשתות החברתיות.
    כל השאר ממש לא משנה.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין אם מדובר היה בסוג של "להוכיח" ולהצדיק את אי המשך לימודי הדרוזים במערכת. למיטב הבנתי, במקרה של התלמידים הדרוזים היה מדובר בתלמידים שכבר למדו ביסודי בחיפה והסבירות שלא היה להם מקום בחטיבת הביניים אליה בית הספר היסודי מיועד יחסית קטן, אלא אם יש כיתות גדולות מהמותר. פתאום נזכרו בבית ספר רעות. זה נכון שהעירייה משקיעה בבית הספר, אבל גם תשלומי ההורים גדולים בהשוואה לבתי ספר אחרים. האם התקבלו השנה יותר תלמידים לבית הספר? האם יש סיבה שמדובר בתלמידות מאותו יישוב? מדובר על בית ספר ייחודי, עם תנאי קבלה ומי שלא מתקבל מקבל מענה חינוכי בבית ספר עירוני.
    נשמע גם התנהלות הכנה לכך שכפי הנראה בית ספר דויד ילין לא ממש יפתח (?)

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיע זמן להפסיק לקלוט תלמידים מישובים אחרים אלא באופן חריג מאד.
    זאת הפכה שיטה של משפחות ליבור לגור בישוב אחר, ולהנות מהחינוך והתקציבים לו בחיפה. זכרון, טירת כרמל, עתלית, קריות. תדאגו לממן בתי ספר לא מסוגלים? שיתאחדו עם חיפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר