חטיבת הביניים בבית הספר רעות (צילום: שושן מנולה)
חטיבת הביניים בבית הספר רעות (צילום: שושן מנולה)

"טעמיה של העירייה הם זרים ותמוהים"

ימים אחדים לאחר שעיריית חיפה התקפלה והסכימה לרשום את שבע הבנות מזכרון יעקב ללימודים בבית הספר רעות לאמנויות מתברר שהיא שוב מצאה אשם תורן כדי להצדיק את התנהלותה הכושלת, והפעם היא הטילה את האשמה על מנהלת חטיבת הביניים. במשרד החינוך לא נשארו חייבים

פורסם בתאריך: 23.8.20 21:30

משרד החינוך הביע ביקורת קשה על עיריית חיפה בדיון המשפטי בעניינן של שבע התלמידות מזכרון יעקב שהתקבלו ללימודים בכיתה ז' בחטיבת הביניים של בית הספר רעות לאמנויות, אך העירייה ביטלה את קבלתן וסירבה לרשום אותן לבית הספר. כזכור, לאחר הדיון בעתירה שהגישו הוריהן של התלמידות לבית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, נגד העירייה ומשרד החינוך הבינו בעירייה כי הסיכויים לקבלתה של העתירה הוא גבוה, וחתמו על הסכם פשרה שלפיו הם ירשמו את הבנות לבית הספר.

כעת מתברר כי בדיון על הסכם הפשרה האשימה העירייה את מנהלת חטיבת הביניים רעות, שהיא עובדת משרד החינוך, בקבלתן של הבנות לבית הספר בניגוד להנחיות. בתגובה כינה המשרד את דברי העירייה "זרים ותמוהים, בלתי נחוצים ובלתי עניינים".

בבקשתה לאישור הסכם הפשרה כתבה העירייה כי היא "רואה לנכון להבהיר שהחלטתה לבכר את טובתן של שבע התלמידות ולקבל את בקשתן נעשית לפנים משורת הדין ומשום ההכרה כי נפלו פגמים בהליך הרישום לבית הספר אשר רובצים לפתחה של מנהלת בית הספר, ואשר נעשו בניגוד להנחיות מפורשות של הגורמים האמונים על הרישום במשרדי העירייה באופן הסותר במובהק את החלטת ועדת הייחודיים ואת התנאים שלאורם אושר בית הספר כבית ספר ייחודי על אזורי, בעיקר בכל הנוגע למנגנון הרישום, שבעניינו נקבע מפורשות כי הוא יתבצע ברשות החינוך המקומית בלבד ובהתאם להנחיית הרשם הראשי ברשות החינוך המקומית".

 

 

לטענתה של העירייה, "פעולות אלו, שהתבררו לה רק במהלך הדיון ולאחריו, מהוות לדידה חריגה מסמכות הטעונה בדיקה וטיפול נפרדים שלא במסגרת עתירה זו, הגם שאין לראות בפעולות שבוצעו על ידי גורמים שלא היו מוסמכים לבצען כדי לחייב את העירייה, ואין להטיל את תוצאות התנהלות זו לפתחן של התלמידות, ויש לחתור למציאת מתווה שיסייע בידן להגשים את שאיפתן ללמוד בבית הספר".

בתגובה השיב משרד החינוך כי אין לו התנגדות לתוצאת הסכם הפשרה אך "יודגש כי הנמקת הסכם הפשרה בסעיף ב' (שבו האשימה העירייה את המנהלת; ש"מ) כביכול מפיה של עיריית חיפה אשר 'רואה לנכון להבהיר' דבר מה שאיננו נטען בעתירה, אינה נחוצה עניינית והיא נזרקת אל הנייר מטעמים זרים ותמוהים, ונדחית במוחלט על ידי משרד החינוך לא רק מכיוון שהיא מהווה הרחבת חזית ביחס לעתירה ולא רק לנוכח היעדר יריבות בין העירייה למשרד החינוך, אלא גם ובעיקר – לגופה. אף על פי כן, די בהנמקה המפורטת בסעיף א' להסכם הפשרה (מתוך דאגה כנה ורצון להגיע למתווה שתוצאתו תשרת את טובתן של שבע התלמידות החפצות בכל מאודן להתחיל את לימודיהן ברעות) כדי להצדיק את תוצאתו, ולפיכך אין המשרד מתנגד לתוצאת ההסכם. יודגש כי סמכויות רישום תלמידים ובדיקת כל הפרטים והמסמכים הדרושים לשם כך, לרבות אישור רשות מקומית שולחת ורשות מקומית קולטת, מוטלות על עיריית חיפה ועליה בלבד. משכך, יש לדחות בכל תוקף את טענות העירייה, הבלתי נחוצות והבלתי ענייניות, נגד מנהלת חטיבת הביניים רעות. דין העתירה נגד משרד החינוך להידחות בד בבד עם מתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה המוצע".

עו"ד גילי שפר ממשרד בן ארי, פיש, סבן ושות', אשר ייצגה את העותרים: "הנערות הצעירות הללו עברו בהצלחה מסכת בחינות מפרכת והתקבלו לבית הספר כבר בחודש מרץ, באופן זהה לזה שאותו אישרה עיריית חיפה כל השנים. הן התמלאו באושר וכמובן זנחו אפשרויות חינוכיות אחרות. רק באקראי נודע שהעירייה הוציאה אותן מתוך רשימת המתקבלים והעבירה אותן לרשימת ממתינים, וזאת אפילו מבלי שהודיעה להן על כך. בעיני זה חורג הרבה ממתחם הסבירות הנורמלי של רשות מקומית. השנה התיימרה העירייה להקטין את מספר ילדי החוץ באופן רטרואקטיבי. כמובן שדבר כזה אינו אפשרי. אני מברכת על כך שבסופו של דבר היא הבינה את הטעות, אם כי בהחלט מצער שזה ארך כמה שבועות שהסבו למשפחות עוגמת נפש רבה. במקום להכריז מלחמה ובסופה לסגת, היה אפשר לקבל את ההחלטות הנכונות מראש. סוף מעשה במחשבה תחילה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מי הבוס? העירייה או משרד החינוך?

    כמעט לכל העובדים יש רק בוס אחד. מנהלים בבתי ספר זה המקצוע היחיד בו יש לך שני בוסים, העירייה ומשרד החינוך.

  2. יפעת

    עיריית חיפה בהנהגתה הנוכחית הכושלת מבישה את הציבור החיפאי.
    מנהלת מלחמות במנהלי בתי – ספר. גם יצאו נגד מנהל בי"ס ליאובק ואחרים.
    לאן הגענו?
    המדינה צריכה להתערב היכן שהניהול כושל עד כדי כך וגורם נזק.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר