גן ריף
גן ריף

תלאותיה של ילדה בת 5 בדרך אל הגן

לאחר יומיים שבהם ילדה בת 5 נשארה בבית ולא הלכה לגן, ובעקבות התערבות של "כלבו - חיפה והקריות", הסכימו משרד החינוך ועיריית חיפה לאפשר לה ללמוד בגן ריף בשכונת נאות פרס שבו למדה בשנתיים האחרונות. את דרך החתחתים שבהם הובילה אותם העירייה, הוריה של הילדה לא ישכחו לעולם

פורסם בתאריך: 3.9.20 07:59

לאחר יומיים שבהם היא נשארה בבית ובעקבות התערבות של "כלבו – חיפה והקריות" הסכימו משרד החינוך ועיריית חיפה לאפשר לילדה בת 5 ללמוד בגן ריף בשכונת נאות פרס שבו למדה בשנתיים האחרונות.

כפי שפורסם כאן ביום שני, יום אחד בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים התברר להוריה של הילדה כי בתם שלמדה בשנתיים האחרונות בגן ריף לא רשומה בו. בחודש מרץ ניסתה אמה לרשום אותה לגן באמצעות אתר האינטרנט של העירייה אך ללא הצלחה. לדבריו של האב, הסיבה לכך היתה תקלה באתר, ולכן פנתה אשתו לעירייה והתלוננה על כך שהיא לא מצליחה לבצע את הרישום. בעירייה הובטח לה שהנושא בטיפול, אך כעבור זמן קצר התפרץ נגיף הקורונה בארץ, על המדינה הוטל סגר, ולטענתם של ההורים לא ניתן היה לקבל שירות מהעירייה.

"בסיום ההסגר פנתה רעייתי שוב למחלקת הרישום, ושוב נאמר לה שהנושא בבדיקה ושיחזרו אליה", סיפר האב ביום שני, "הבנו שמדובר בתקלה טכנית וסמכנו על העירייה שתפתור את הבעיה כי הבת שלנו כבר שנתיים משויכת לאותו הגן, ואך טבעי שהיא תמשיך ללמוד בו גם בגן חובה עם שאר חבריה".

והפעם חזרו אליכם?

"לא, וכך גם בפעמים הבאות שבהן התקשרנו. הרגשנו שבמקום לקבל שירות כמו שכל תושב בעיר זכאי לו, בעירייה מורחים אותנו. בכל פעם אמרו לנו 'תתקשרו אתם בעוד שבוע' או 'יש עכשיו תקלה ואי אפשר לבדוק'. יומיים לפני תחילת השנה, אמרו לנו 'בדקנו, ואין מקום בגן ריף'. התנהלותה הכושלת של העירייה הותירה את בתי ללא גן חובה לשנת הלימודים הקרובה. כל חבריה לגן יתחילו מחר את שנת הלימודים, והיא תישאר בבית ללא מסגרת. אני מקווה שבעירייה מבינים שהמצב הזה עלול לפגוע בילדה ובהתפתחותה. למה ילדה בת 5 צריכה לשלם על מחדל של העירייה? מחודש מרץ לא היה להם זמן לטפל בבעיה?".

לא הציעו לכם אלטרנטיבה?

"אמרו לנו שיש גן בשכונה אחרת, אבל מבחינתנו זה בלתי אפשרי. יש גן מתחת לבית שלנו, ואין שום סיבה שבתי לא תוכל ללכת לגן עם חבריה".

מהעירייה נמסר אז: "הרישום לכל גני הילדים, ובכלל זה גן ריף, התנהל כסדרו גם בזמן הקורונה, ומרכז הרישום נתן מענה מלא להורים. גן ריף מלא בילדי השכונה ולא ניתן לצרף אליו ילדים נוספים מעבר לתקן. בנסיבות אלה הוצעו להורים כמה חלופות ללימודי בתם".

 

 

לאחר פרסום הכתבה הכירה העירייה בבעיה והודיעה לאב שלבתו נמצא מקום בגן בשכונת רמת הנשיא, אך בגלל הבעיות שיש לעירייה עם מערך ההסעות על ההורים להסיע אותה ולחלופין לדאוג לה להסעה ואף לשלם על כך. האב פנה למטה פתיחת שנת הלימודים בירושלים ודיבר עם מנהלת מחוז הצפון אורנה בן שמחון, שיידעה אותו כי לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך מחויבת העירייה לממן את ההסעות אם הגן נמצא במרחק של שני ק"מ ויותר מביתו של התלמיד. מנגד, בעירייה עמדו על כך שההורים יטפל בנושא ההסעות בעצמם ויספק קבלה לעירייה.

"פוטרתי מעבודתי בעקבות הקורונה, וכעת אנחנו חיים מדמי אבטלה ואין ביכולתנו לעמוד בסכום כזה להסעות. גם אין תחבורה ציבורית ישירה ממקום מגורנו לרמת הנשיא. אנחנו צריכים לנסוע למרכזית חוף הכרמל באוטובוס שמגיע אחת לחצי שעה, ומשם לקחת אוטובוס נוסף שעובר דרך רמת הנשיא. יש לנו ארבעה ילדים קטנים בבית, אז איך אנחנו יכולים לנסוע בכל יום חצי שעה הלוך וחצי שעה חזור, ועוד פעמיים – בבוקר ואחר הצהריים – כדי לקחת את הילדה לגן וממנו? ילדה בת 5 לא אמורה לשבת בבית ולא ללכת לגן".

בשלב זה הפנה "כלבו – חיפה והקריות" לעירייה את השאלה הבאה: "לפי חוזר מנכ"ל מחויבת הרשות המקומית לממן את ההסעה. מדוע מחייבת העירייה את ההורים לשלם עבור ההסעה?". בעירייה הבינו שהם נקלעו לפלונטר והחלו לבדוק את האפשרות לצרף את הילדה בכל זאת לגן ריף מעבר לתקן שמאשר משרד החינוך, ופנו בעניין למחוז חיפה של משרד החינוך. שם העבירו את הפנייה לירושלים, זה אישר את הבקשה, ואתמול בערב קיבלו ההורים את הבשורה המשמחת.

"אנחנו מאושרים ושמחים", אמר האב, "סוף סוף נגמר הסיוט והילדה תחזור לגן ותפגוש את חבריה".

העירייה לא הגיבה לשאלת "כלבו – חיפה והקריות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. גלי ס.

    כל הכבוד לסיגל ציוני. המשיכי בפעילותך הברוכה שמקדמת את סיום דרכה של העבריינית המורשעת בראשות העיר.

  2. חיפאי ותיק

    עודף של פקידים עצלנים . גורמים להמון בירוקרטיה מיותרת !

  3. השקוף

    ביזיון אחרי ביזיון!!!!עכשיו הן יגידו זו רק ההתחלה של שנת הלימודים…..הכל יהיה בסדר……מה עשית גברת ציוני מאז שקיבלת את תיק החינוך??????אני מת להכיר את האיש שנתן לך את הכינוי "האמא של הילדים"……לא יודע אם לצחוק או לבכות!!!!18 שנה אני האבא של הילדים והכל בהתנדבות בלי שקל על חשבון הציבור.ונהנה מכל רגע.לכי כבר הביתה נמאסת!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר