המורים הסינים משתלמים במודל פה-אתיקה (צילום: בית הספר טשרניחובסקי)
המורים הסינים משתלמים במודל פה-אתיקה (צילום: בית הספר טשרניחובסקי)

מודל פה-אתיקה של טשרניחובסקי יוחל בסין

אחרי שנתיים של מגעים יועבר מודל פה-אתיקה, שפותח בבית הספר הממלכתי טשרניחובסקי בחיפה, לאנשי חינוך בסין. המודל עוסק בלימוד מיומנויות של שיח פנים מול פנים ושל שיח באינטרנט, תוך שימת דגש על אמפתיה, על שפת גוף ועל הקשבה, והוא מועבר בשיטות לימוד שונות, ובהן תיאטרון

פורסם בתאריך: 18.10.20 08:48

מודל פה-אתיקה שפותח בבית הספר הממלכתי טשרניחובסקי בחיפה יועבר בחודש הקרוב לאנשי חינוך בסין. בימים אלו השלים בית הספר את התרגום של עיקרי המודל לסינית, והוא יועבר לסינים באמצעות חברת I.C. Global Connections של גיא אלמוג, אשר מטפחת קשרים בין ישראל לסין בתחומי החינוך והבריאות.

מודל פה-אתיקה עוסק בלימוד מיומנויות של שיח פנים מול פנים ושל שיח באינטרנט, תוך שימת דגש על אמפתיה, על שפת גוף ועל הקשבה. המודל מועבר בשיטות לימוד שונות, ובהן תיאטרון, רטוריקה ומעגלי שיח. מנהל טשרניחובסקי דורון וינברג והרכזת הפדגוגית בבית הספר ד"ר נטע אקר יעבירו את הרצאת המבוא לתוכנית למשתתפים הסינים באמצעות אפליקציית זום.

יצוין כי כבר בפברואר 2019 הגיעה לטשרניחובסקי משלחת של 41 מורים מבית ספר יסודי בעיר צ'נגצ'ון בסין כדי ללמוד על המודל במטרה ליישם חלקים ממנו בבית ספרם.

 

 

וינברג: "אנחנו מציעים למורים ולמנהלים בסין השתלמויות במודל פה-אתיקה ואת יישומו בפועל בבתי הספר בסין. ההשתלמות מורכבת מעשרה מפגשים, כאשר אקר ואני נתחיל, ולאחר מכן נשלב אנשי צוות נוספים מטשרניחובסקי שיביאו דוגמאות מהעשייה שלהם בפועל עם המודל, גם לפני עידן הקורונה וגם עכשיו. ההשתלמות נבנתה בהתאם לדרישות ולכללים של אגף מחקר ופיתוח במשרד החינוך, ולפיכך היא תזכה את המשתתפים הסינים בתעודת סיום מטעם משרד החינוך".

איך חודרים לשוק הסיני?

"אלמוג מדריך אותנו לאורך כל הדרך. התבקשנו להגיש את מפרט ההשתלמות באנגלית עם תקציר בסינית ולהכין פלאייר שיווקי שמסביר את המודל ומתייחס להצלחות ישראליות בעולם. למדנו שהסינים רוצים לשמוע קודם על הצלחות של תוכניות ישראליות בעולם לפני שהם בוחנים כל תוכנית בסין".

 

הפלאייר של מודל פה-אתיקה בסינית

הפלאייר של מודל פה-אתיקה בסינית

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תום

    הילדים שלי למדו שם כמה שנים, אף אחד מהם לא יודע בדיוק מה מהות התוכנית. גם אנחנו לא.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר