המורים הסינים בבית הספר טשרניחובסקי (צילום: בית הספר טשרניחובסקי)
המורים הסינים בבית הספר טשרניחובסקי (צילום: בית הספר טשרניחובסקי)

סינים ילמדו לפי מודל שפותח בבית הספר טשרניחובסקי

המודל שפותח בבית הספר טשרניחובסקי נקרא פה-אתיקה והוא עוסק בלימוד מיומנויות שיח באינטרנט ופנים אל פנים. לבית הספר הגיעה משלחת של 41 מורים מסין כדי ללמוד את עקרונות השיטה, ובימים אלה נבדקת האפשרות לשלוח גם מורים מטשרניחובסקי לסין

פורסם בתאריך: 21.2.19 21:31

בית הספר הממלכתי טשרניחובסקי חלק את מודל החינוך שלו, שאותו הוא מכנה פה-אתיקה, עם בית ספר יסודי בסין. מדובר במודל העוסק בלימוד מיומנויות של שיח פנים מול פנים ושל שיח באינטרנט, תוך שימת דגש על אמפתיה, על שפת גוף ועל הקשבה. המודל מועבר בשיטות לימוד שונות ובהן תיאטרון, רטוריקה ומעגלי שיח.

השבוע הגיעה לבית הספר משלחת של 41 מורים מבית ספר יסודי בעיר צ'נגצ'ון בסין כדי ללמוד על המודל במטרה ליישם חלקים ממנו בבית ספרם. במקביל נבדקת בימים אלה האפשרות לשלוח מורים מבית הספר טשרניחובסקי לסין כדי ללמד את המורים שם את עקרונות השיטה. בבית הספר הסיני לומדים 4,000 תלמידי בית ספר יסודי וחטיבת ביניים, עובדים בו 360 אנשי צוות והוא חלק מקומפלקס חינוך גדול הכולל גם גן ילדים, בית ספר תיכון ואוניברסיטה.

מנהל בית הספר טשרניחובסקי דורון וינברג: "לפני כשלושה שבועות פנה אלי גורם פרטי ישראלי שלו חברה שפועלת בסין בתחום של קשרי חינוך. הוא סיפר על בית הספר הסיני שמבקש לבקר בישראל כדי לקבל רעיונות חדשים ליישום בבית ספרם. המורים באותו בית ספר, כך הוא אמר, מבקרים מעת לעת במדינות מחוץ לסין כחלק מתרבות הלמידה שם. הסינים בחרו ארבעה בתי ספר שהוצעו להם בארץ, וטשרניחובסקי הוא אחד מהם".

 

המורים הסינים משתלמים במודל פה-אתיקה (צילום: בית הספר טשרניחובסקי)

 

 

מודל פה-אתיקה מבוסס על שפה ותרבות, איך הוא יכול לעבוד בסין?

"מה שעניין אותם במודל הוא שיטות הלימוד שלנו. הבנו למשל שהם פחות מתעניינים במשחקי קופסה שאצלנו הם חלק מהתוכנית, אבל מעניין אותם מאוד שילוב של מתודות כמו משחק, תיאטרון ורטוריקה כחלק מדרכי ההוראה. ד"ר נטע אקר, שהיא מחנכת בבית הספר ומובילה את צוות הפיתוח של התוכנית שלנו, הסבירה להם איך השיטה עובדת, אני דיברתי איתם על חינוך לאמפתיה, ומהר מאוד הם קנו את הרעיון. בגלל הגבלת הילודה בסין יש שם דאגה לדור המבוגר. הם חוששים שבעתיד לא יהיו מספיק אנשים שיוכלו לטפל בהורים, וזה קשור מאוד לאמפתיה ולדאגה לאחר".

נושא נוסף שהרשים את הסינים היה כיתת הלימוד החדשה – כיתת שיח – שתחנך רשמית בשבוע הבא בבית הספר. כיתה זו נבנתה בהשראת ארבעת היסודות – אדמה, מים, אוויר ואש – והיא מאפשרת לתלמידים לימוד והתנסות עם אותם החומרים.

וינברג: "בכיתה הזו מלמדים שיעורים בקבוצות חקר לפי תחומי העניין של הילדים. המורים הסינים פשוט לא האמינו שדבר כזה קיים, הם חשבו שזו הצגה שעשינו עבורם. הם לומדים בשיטה המסורתית של ישיבה בטורים ומורה שמעביר את כל הידע מ-א' ועד ת'. התלמידים משננים את החומר וחוזרים עליו. כשהם גילו מה קורה אצלנו הם התלהבו מהרעיון, ואנחנו הסכמנו ללמד אותם איך עובדת השיטה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר