בית הספר עירוני ג' (צילום: קובי פאר)
בית הספר עירוני ג' (צילום: קובי פאר)

משרד החינוך ביטל פעילות הפגתית שהעירייה אישרה

כאשר התברר למורים בבית הספר עירוני ג' כי עיריית חיפה אישרה להנהלה לקיים פעילות הפגתית לתלמידי כיתות י"א ו-י"ב מחוץ לכותלי בית הספר בניגוד להנחיות, הם התלוננו בפני מזכירת סניף חיפה בארגון המורים ענת שוורץ, זו התערבה, והפעילות בוטלה על ידי מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל

פורסם בתאריך: 4.11.20 14:58

עיריית חיפה אישרה לבית הספר עירוני ג' לקיים פעילות הפגתית לתלמידי כיתות י"א ו-י"ב מחוץ לכותלי בית הספר מחר (חמישי) בניגוד למתווה של משרד הבריאות ומשרד החינוך. מורים מבית הספר התלוננו בפני מזכירת סניף חיפה של ארגון המורים ענת שוורץ על הפעילות המתוכננת, היא התערבה, והפעילות בוטלה על ידי מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל.

לאחר שהתקבלה ההודעה על הביטול שלח בית הספר הודעה למורים שבה נכתב: "בעקבות החלטת מנהל המחוז, שלפיה נאסר עלינו לקיים פעילות הפגתית מחוץ לכותלי הבית ומתחם הזום, אנו נאלצים לבטל את המתוכנן למחר".

מורה בבית הספר: "היינו אמורים לבחור באחד מגני השעשועים בנוה שאנן ולקיים שם את הפעילות ההפגתית במשך שעה וחצי לכל קפסולה. ידענו שמשרד החינוך לא מאפשר את הפעילות, אבל אמרו לנו שהמחוז אישר אותה. לאחר שארגון המורים בדק את העניין התברר לנו שאין אישור לכך".

שוורץ: "המורים נלחצו מההודעה ופנו אלי. כאשר אמרו לי שהמעסיק, שהוא עיריית חיפה, נתן אישור לפעולה, שאלתי מיד באיזו סמכות. יש כללים וחוקים במדינת ישראל. משרד הבריאות ומשרד החינוך קבעו מתווה מה מותר ומה אסור, וכולם מחויבים לפעול לפיו, כולל הנהלת בית הספר".

ההנהלה ביקשה אישור מהעירייה?

"ראשית, העירייה היא לא מעל משרדי הממשלה, ושנית – למה בכלל ליזום דבר שהוא בניגוד למתווה? אם הוחלט שתלמידי כיתות ה'-י"ב לא חוזרים ללימודים, שום יוזמות של מנהלים אינן מקובלות. בשבוע שעבר זה קרה בבית הספר חוגים, ולמזלם של כולם הפעילות בוטלה. המנהלים, עם כל רצונם הטוב לעשות דברים למען התלמידים, חייבים להיות כפופים להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך".

 

 

לדבריה של שוורץ, היא פנתה לגורמים בעירייה ובמחוז כדי לברר מי אפשר את הפעילות: "היחיד שהגיב לי היה המחוז שאמר לי שיצאה הנחיה מפורשת למנהלים לא ליזום פעילויות בניגוד להנחיות. היחידים שיכולים לפעול כעת הם תלמידי אגף שח"ר (שירותי חינוך ורווחה) ותלמידי החינוך המיוחד, ושאר התלמידים לומדים רק בהוראה מקוונת. חשוב להדגיש שמשרד החינוך פרסם הוראה מפורשת שאוסרת על קיום פעילות ויוזמות מקומיות שהן מחוץ למתווה המאושר".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הפעילות בבית ספר עירוני ג', כמו בבתי ספר תיכוניים נוספים, מתוכננת לפי תקנות משרד הבריאות ולפי התוכניות הייחודית לפעילות תלמידים  באופן מבוקר ותוך שמירה קפדנית על ההנחיות במרחבים פתוחים".

ממשרד החינוך נמסר: "התקנות על מפגשים הפגתיים לא אושרו, ולכן לא ניתן לקיים אותם".

 

מזכירת סניף חיפה בארגון המורים ענת שוורץ (צילום: ראובן כהן)

מזכירת סניף חיפה בארגון המורים ענת שוורץ (צילום: ראובן כהן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ג. סגל

    כשראש העיר היא עבריינית מורשעת שהחוק מבחינתה הוא המלצה בלבד, מה הפלא שכל אחד עושה מה בזין שלו???

  2. גיא לוי

    בושה וחרפה לדבר ככה אל ראש עיר ואני אשית אפנה ללשכת ראש העיר ואבקש שתפנה למשטרה אל הדיבור הקיצוני

  3. מדהים עומק הבלאגן

    משרד החינוך ירד לחלוטין מהפסים
    יד אחת שם לא יודעת מה אישרה וביטלה השנייה
    עצוב לראות משרד ממשלתי שמתנהל בחרפה ובזיון

  4. חיה כהן מטפלת משפחתית לשעבר מורה בחינוך המיוחד

    יש להשמע להוראות משרד החינוך. וטוב שכך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר