שדה התעופה בחיפה (צילום: Oyoyoy, Wikipedia CC-BY-SA-3.0)
שדה התעופה בחיפה (צילום: Oyoyoy, Wikipedia CC-BY-SA-3.0)

האם נמצא הפתרון למפגעי רעש המטוסים הקלים בקרית חיים?

בפגישה בין נציגי איגוד ערים להגנת הסביבה לבין נציגי רשות התעופה האזרחית בעקבות תלונות של תושבי קרית חיים על מפגעי רעש שיוצרים המטוסים הקלים, סוכם כי רת"א תפיץ מכתב הסברה לכל המשתמשים בשדה התעופה בחיפה בנושא נתיבי הטיסה המותרים

פורסם בתאריך: 13.2.20 19:34

מפגעי הרעש שיוצרים המטוסים הקלים ושמטרידים את תושבי קרית חיים עמד במרכז פגישה שנערכה היום (חמישי) בין נציגי איגוד ערים להגנת הסביבה לבין נציגי רשות התעופה האזרחית (רת"א). בדיון השתתפו מנהל פיקוח אוויר ברת"א רמי ליבלינג ואנשי צוותו, יו"ר איגוד ערים שרית גולן שטיינברג, מנכ"ל האיגוד עופר דרסלר ורכז מניעת ‏רעש יוסי אלעזר.

הפגישה נערכה על רקע דוח שהפיק אלעזר ושממנו עלה כי בעקבות סגירתו של שדה דב בתל אביב "מסת ‏המטוסים‏ שהצטרפה ‏לשדה ‏חיפה ‏אינה ‏מודעת‏ לנתיבי ‏הטיסה‏ המותרים ‏באזור ‏ולהימנעות ‏הנדרשת‏ מטיסה‏ מעל ‏אזורים מיושבים, ובכך‏ מייצרת ‏מטרד ‏שלא ‏היה ‏קודם‏ לכן והוא‏ אינו ‏מחויב ה‏מציאות".

 

 

בפגישה אישרו אנשי רת"א כי אכן חל גידול בפעילות בשדה התעופה בחיפה וציינו שגם הם וגם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מודעים לתלונות של תושבי קרית חיים על מפגעי הרעש. בפגישה סוכם כי מפקח מטעם רת"א יעקוב אחר הפעילות בשדה במטרה לבחון את השימוש בנתיבי הטיסה על ידי הטייסים, וכי לשדה יסופק מכ"ם מחיל האוויר שיסייע במעקב אחר נתיבי הטיסה. עוד סוכם כי רת"א תפיץ מכתב הסברה לכל המשתמשים בשדה, בעיקר לאלו הקשורים לתעופת הפנאי והספורט, שבו יחודד נושא נתיבי הטיסה המותרים על מנת למנוע טיסות סמוך לבתי מגורים.

גולן שטיינברג: "הפגישה עם אנשי רת״א היתה חשובה והיא נועדה לקדם את הטיפול במפגעי הרעש שנוצרים בשל טיסות שמתבצעות שלא בנתיבי הטיסה. בפגישה סוכם כי נתחיל בפעילות הסברה למשתמשי השדה. ברור לכולם כי השדה בחיפה לא צריך להכיל את כלל התעופה הקלה משדה דב וגם מהשדה בהרצליה שצפוי להתפנות בקרוב, וכי יש לפעול למציאת פתרון חלופי מדרום לחיפה למטוסים הקלים שמייצרים את עיקר מטרדי הרעש. סוכם על המשך שיתוף פעולה בינינו לבין רת"א בנושא הפיקוח".

ברת"א אישרו את הדברים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חיפה גמורה רבותי בואו נבין מה קרה אצל יהב הכל נמסר למזהמים ולנמל

    חיפה גמורה
    המפעלים הפטרוכימיים והנמלים עכשיו גם נמל סיני דורסני יהרסו כל אפשרות לשדה תעופה או לפארק בקישון
    הם פשוט הרסו את כל השטח לכבישים ומחלפים ואז התוכניות מתבטלות מעצמן
    הרס של כל מטרופולין חיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר