זבל בחוף (צילום: פרד ארזואן, המשרד להגנת הסביבה)
זבל בחוף (צילום: פרד ארזואן, המשרד להגנת הסביבה)

המשרד להגנת הסביבה יסייע לעירייה בניקיון החופים

לנוכח תוצאות המדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה שפורסם בחודש יוני ואשר בו קיבלו חופי העיר את הדירוג מלוכלך - הדירוג הנמוך ביותר שניתר לרשות חופית בארץ - תסייע היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית לעיריית חיפה בפעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ

פורסם בתאריך: 13.7.20 13:21

במסגרת התוכנית "חוף נקי" יסייע המשרד להגנת הסביבה לעיריית חיפה לשמור על הניקיון בחופי הרחצה העירוניים. לנוכח תוצאות המדד חוף נקי של המשרד שפורסם בחודש יוני ואשר בו קיבלו חופי העיר את הדירוג מלוכלך – הדירוג הנמוך ביותר שניתר לרשות חופית בארץ – תסייע היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד בתגבור של 3,000 שעות שיטור לרשויות החופיות, ובהן עיריית חיפה, לביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ.

הסיוע יינתן באמצעות תגבור כוחות הפיקוח על ידי שוטרים ממשטרת ישראל, שילוו את הפקחים מטעם העירייה בפעולות הפיקוח והאכיפה, וזאת במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית. יצוין שמלבד חיפה יקבלו סיוע עוד 13 רשויות חופיות בהיקף של 550,000 שקל. במסגרת פעילות האכיפה ייקנסו הנופשים המלכלכים בחוף ב-750 שקל על השלכת פסולת.

בבדיקה של קרקעית הים החולית שקיים המכון לחקר ימים ואגמים בחיפה, אשר מבצע עבור המשרד להגנת הסביבה את הניטור הלאומי של הסביבה הימית, נמצא כי בעומקים שבין 20 ל-80 מטר ובעומקים שבין 200 ל-1,400 מטר יש מצבור עצום של שקיות פלסטיק ואריזות מזון. "ממצאים אלה הם מדאיגים מאוד", אומרים במשרד להגנת הסביבה, "מפני שחתיכות קטנות של פלסטיק (מיקרו-פלסטיק) מושכות בעלי חיים שבולעים אותן".

 

 

התוכנית "חוף נקי" היא יוזמה של המשרד להגנת הסביבה שמופעלת משנת 2005 במטרה למזער את מפגעי הפסולת הימית בישראל ולהביא לניקיון החופים והים בהתאם למחויבות הבין לאומית ולטובת הסביבה והציבור בישראל. כדי להגשים את המטרה פועלת התוכנית לשינוי תודעתי בנושא חשיבות הים והחופים ולחיזוק לקיחת האחריות האישית.

במשרד מדגישים כי שליש מהפסולת בחופים מורכבת מכלים חד פעמיים ומאריזות שמושארים בהם על ידי ציבור המתרחצים: "לפי מחקרים בארץ ובעולם, חופי ישראל מובילים לרעה בשיעור הפלסטיק, גם בהשוואה לים התיכון וגם בהשוואה לממוצע העולמי. המשרד להגנת הסביבה קורא לנופשים, למטיילים ולחוגגים להשאיר את הכלים החד פעמיים בבית וליהנות מחופים ומים נקיים מפלסטיק".

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "יזמנו סיוע לרשויות החופיות באמצעות שוטרי משטרת ישראל שילוו את פקחי הרשות. נייצר הרתעה מול משליכי הפסולת בחופי הים ונצמצם את הנזק לסביבה החופית. חשוב לזכור כי הציבור שמבקר בחופים הוא המקור העיקרי לזיהום בפסולת ימית, ולכן הוא גם הפתרון. פשוט משאירים את האזור נקי אחרי ביקור בחוף ובים ומונעים סיכונים מהאוכלוסייה ומהסביבה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בחוף בת גלים השובר גלים יש דיגיםי יום יום לוקחים לדיג עיתונים קרטונים נילונים כשעוזבים את המקום לא לוקחים איתם את הפסולת דוחפים לתוך הסלעים יום יום אני רואה שאני שוחה כואב לי מאד מאד

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למי צריך לפנות לגבי ליכלוך סביבתי העיריה לא מטפלת לפניות רבות וגם לא פניות הציבור בחיפה ברחוב חולדה לכול אורך הרחוב כולל 270 מדרגות קוצים וליכליך בתוך חלקות עירוניות תודה לידיעה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר