זבל בחוף (צילום: פרד ארזואן, המשרד להגנת הסביבה)
זבל בחוף (צילום: פרד ארזואן, המשרד להגנת הסביבה)

המשרד להגנת הסביבה: חופי חיפה – המלוכלכים בארץ

במדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה קיבלו חופי חיפה את הדירוג מלוכלך - הדירוג הנמוך ביותר שניתן לרשות חופית בארץ. במשרד הדגישו כי האחריות לניקיון החופים מוטלת על הרשויות המקומיות

פורסם בתאריך: 7.6.20 14:41

חופי חיפה רשמו ירידה חדה במדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. בהתבססו על בדיקה שנערכה לפני שבוע העניק המשרד לחיפה את הדירוג מלוכלך – הדירוג הנמוך ביותר שניתן לרשות חופית בארץ.

הבדיקות שערך המשרד בחופים ב-22 רשויות בוצעו בשלוש פעימות – ב-20 באפריל, ב-15 במאי וב-31 במאי. החופים שנבדקו בחיפה הם חוף קרית חיים דרום (מרחוב חלוצי התעשייה עד לחוף תלמה), חוף קרית חיים צפון (מקרית חיים עד לרחוב חלוצי התעשייה), חוף טיילת שקמונה (סמוך למכון לחקר ימים ואגמים) וחוף דדו דרום (מחוף דדו ועד למפגש הגבול החופי המוניציפלי של חיפה וטירת כרמל). סולם הדירוג הוא נקי מאוד, נקי, בינוני, מלוכלך ומלוכלך מאוד.

לפי הממצאים בחודש אפריל, שני חופי קרית חיים קיבלו את הדירוג בינוני, חוף טיילת שקמונה קיבל את הדירוג נקי וחוף דדו דרום קיבל את הדירוג נקי מאוד. אלא שבבדיקה השלישית שנערכה בסוף חודש מאי חלה ירידה דרסטית במצב הניקיון בחופי קרית חיים, והדבר הוריד לעיר את הדירוג למלוכלך. יתרה מכך, חוף קרית חיים דרום קיבל את הדירוג הנמוך ביותר שניתן לחוף כלשהו בארץ – מלוכלך מאוד. חוף קרית חיים צפון קיבל את הדירוג מלוכלך, חוף טיילת שקמונה קיבל את הדירוג בינוני וחוף דדו דרום קיבל את הדירוג נקי.

 

 

הנתונים התפרסמו היום (ראשון) – סמוך ליום איכות הסביבה הבין לאומי שצוין בעולם ב-5 ביוני ולקראת יום האוקיינוסים הבין לאומי שיצוין מחר. במשרד להגנת הסביבה מציינים כי האחריות לניקיון החופים מוטלת על הרשויות המקומיות החופיות.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "אנחנו מציינים בימים אלה את יום איכות הסביבה העולמי ואת יום האוקיינוסים – ימים שמזכירים לנו את החשיבות של שמירת הסביבות החופית והימית שלנו נקיות לטובת האנושות כולה ולטובת כדור הארץ. אני קוראת לציבור בישראל לגלות אחריות, לא להגיע לים עם כלים חד פעמיים, לא להשאיר פסולת בחופים, וליהנות מחופים ומים נקיים מפלסטיק ומפסולת".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מדד חוף נקי מתייחס לחופים הלא מוכרזים, המשתרעים בחיפה לאורך של כ-7.5 ק"מ. רצועת חוף ארוכה זו נמצאת בחלקה הגדול בסמיכות למפעלי תעשייה מזהמים ולאורך מפרץ חיפה שבו נפלטת כמות פסולת גדולה גם מהים. ניקיון החופים הלא מוכרזים מתבצע על ידי עובדים קבועים העושים שימוש בכלים מכניים שאותם רכשה העירייה במיוחד למטרה זו. תודות לכל אלה מדד חוף נקי לחופים הלא מוכרזים נמדד לאורך כל השנה ותוצאות מדד הניקיון מעידות כי רצועת החופים הלא מוכרזים נמצאו נקיים בשתיים מתוך שלושת הפעימות האחרונות שנבדקו. יצוין כי הבדיקה האחרונה התקיימה מיד לאחר מזג האוויר החורפי החריג שפקד את האזור ואשר בעקבותיו נפלט לחופים פלט ים בכמויות עצומות. גם פלט זה נוקה תוך זמן קצר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. גל

    אין תקציב לניקיון חופים כי צריך מנהלת 2030 שמנה ומנופחת עבור קליש רותם במקביל לגופי העירריה הקיימים. ביזיון.

  2. יעקב מהגן הנעלם ברחוב יהודה הלוי

    חבל ששתי קודמי המגיבים לא מספיק מחונכים כדי לכתוב ביקורת מנומסת , ואני לא אתפלא אם יתברר שאנשים מלכלכים בכוונה והמבין יבין!!

  3. טובעים בלכלוך

    לא רק חופיה של חיפה מלוכלכים, לדאבון לב גם רחובותיה של העיר מוזנחים ומזוהמים. אם היה מדד שמדרג את הרחוב הנקי, או המלוכלך, חיפה היתה קרוב לודאי זוכה בדירוג מלוכלכת מאוד. אולי יותר מכל עיר אחרת בישראל. תסתובבו בקריות למשל. מדרכות נקיות, כיכרות מטופחות, לקנא בהם. מאז שעינת קליש נכנסה לתפקידה, לא רק שפגעה בפעולות הספורט, הבידור והתרבות והשביתה את שמחת החיים בעיר, היא גם פגעה אנושות בניקיון, באסתטיקה ובטיפוח הסביבתי. תושבי חיפה מתגעגעים לימים בהם הרחובות היו מטופחים, הגינות הציבוריות טבלו בפרחים, וחופי הים היו יותר נקיים. ציור כתובות יחצנות על החול והצגתן לראווה בדף הפייסבוק של העירייה אינם תחליף לחופי ים נקיים ולרחובות מטופחים, נעימים ובטוחים.

  4. הערסיאדה = לכלוך יוצר לכלוך

    חיפה מוקפת עיירות של ערסים מכל עבריה, הם פושטים על החופים שלה בהמוניהם ומייצרים לכלוך מתוך חוסר האכפתיות הכללי שלהם לתברואה ולטבע, באותן ערים שגם שופכות ביוב ושפכים לתוך נחלים ושמורות טבע
    לצערנו הערסיאדה הזו וחוסר הפיקוח הורסים לא רק את החופים גם עוד אתרי בילוי ותיירות בחיפה

  5. לא קונים תעמולה

    יוסי – מה הקשר? כל דבר זה אדם אחד בראש העירייה? אין אלפי עובדי עירייה שתפקידם בין היתר לשמור על נקיון החופים?
    רק שנבין אתה נותן פס לכל עובדי העירייה ומאשים בכל דבר אפשרי את קליש? זה קצת הזוי, סליחה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר