ההפגנה נגד תש"ן בקרית חיים (צילום: שני רוט קפון)
ההפגנה נגד תש"ן בקרית חיים (צילום: שני רוט קפון)

הפגנה בקרית חיים: "ביירות זה כאן, סוגרים את תש"ן"

תחת הכותרת "אנחנו נחנקים - תוציאו את תש"ן" הפגינו כ-100 מתושבי קרית חיים ופעילי איכות סביבה. מארגני ההפגנה ביקשו מראש העיר עינת קליש רותם לעמוד בראש המחאה, אך היא כצפוי לא השיבה להם

פורסם בתאריך: 13.8.20 18:48

כ-100 מתושבי קרית חיים ופעילי סביבה הפגינו היום (חמישי) בחוף נאות בקרית חיים נגד מה שהם מכנים "המשך הרעלת תושבי קרית חיים על ידי החברה הממשלתית תש"ן".

כבר ימים ארוכים מתלוננים תושבי הקריות, ובעיקר קרית חיים, על ריחות חריפים של נפט לאורך כל שעות היממה שמגיעים לטענתם מכיוון חוות המיכלים של תש"ן (החברה לתשתיות נפט ואנרגיה). כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", התושבים טוענים לריחות בלתי נסבלים, וכעסם מופנה בעיקר לעבר הגופים המטפלים, שלטענתם של התושבים לא טורחים ליידע ולהנחות אותם כיצד לנהוג. מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה ד"ר עופר דרסלר אמר כי האיגוד מחפש את מקור הריח כבר זמן וכי הוא משוכנע שהדליפה מקורה בחוות המיכלים, על אף שתש"ן אינה סבורה כך. דרסלר, שסיפר על הפעולות שנעשות לאיתור הריחות ואמר שייתכן כי מקורם הוא בקרקעות מזוהמות, אישר לראשונה ש"בסוף השבוע שעבר התגלו בעיות באחד מהמיכלים שנבדקו, ותש"ן כבר שלחו צוות ביחד עם חברה חיצונית לטפל בזה".

תשובתו של דרסלר זירזה את פעילי הסביבה ואת חברי סיעת הירוקים במועצת העיר חיפה ליזום את ההפגנה בשיתוף עם התושבים, תוך שימת דגש על כך שאין זה מאבק פוליטי אלא מאבק שנועד למנוע אובדן חיי אדם. ההפגנה התקיימה תחת הכותרת "אנחנו נחנקים – תוציאו את תש"ן", והמפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "ביירות זה כאן, סוגרים את תש"ן", "הרעלה המונית נוסח תש"ן" ו"קריה פצצה".

מארגני ההפגנה קראו בימים האחרונים לראש העיר עינת קליש רותם, לסגניה ולחברי מועצת העיר להגיע להפגנה ולעמוד ביחד בחזית אחת נגד המזהמים וללחום על זכותם הבסיסית לחיות בבריאות ובבטיחות. "תושבי קרית חיים מצפים ומזמינים אותך, קליש רותם, לעמוד בראש ההפגנה נגד מפגע אלים ופעיל הגורם לתחלואה ולתמותה עודפת של תושבי הקריה והעיר כולה", כתבו הפעילים ברשתות החברתיות, "חוות המיכלים של תש"ן הממוקמת סמוך לבתי השכונה תוקפת באלימות את תושבי הקריה כבר יותר משמונה חודשים, ועד היום טרם איתרו (או מסתירים מאיתנו את האמת) את התקלות הגורמות להרעלה יומיומית של תושבי הקריה. לנוכח אוזלת היד של המשרד להגנת הסביבה לטיפול במפגע, אנו נאלצים לצאת למאבק אזרחי להצלת חיינו".

הפעילים הסבירו שההפגנה מסמלת את תחילתו של מאבק להסרת הסיכון האלים המאיים על חייהם של תושבי קרית חיים, ולכן השתתפותה והובלתה של קליש רותם את המחאה הם חשובים ויוכיחו את מחויבותה האישית להסרת המפגע, אך לאכזבתם, ראש העיר לא הגיעה לתמוך בהם, כמו גם סגניה.

 

 

יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן נאם בהפגנה ואמר: "אנחנו רוצים לראות את מיכלי תש"ן יוצאים מכאן. המפעלים האלה מרעילים את תושבי הקריות כבר שנים רבות. מספר חולי הסרטן בשדרות דגניה הוא גבוה באחוזים מכל מקום אחר במדינת ישראל. שיעורי התחלואה במפרץ חיפה מרקיעים שחקים, ואנחנו לא יכולים לשבת בחוסר מעש. אנחנו שומעים אמירות חדשות מכיוונן של הממשלה והכנסת, ולפיהן צריך להוציא מפה את המפעלים המזהמים, אבל אנחנו רוצים שלוחות הזמנים יהיו קצרים. אנחנו לא רוצים לגדל פה ילדים שישאפו בנזין ויקבלו מחלות. הילדים שלנו חולים פי 2.7 באסטמה מכל ילד אחר במדינת ישראל".

יוסי לפיד, פעיל סביבה, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אנחנו מקווים מאוד שלא נצטרך לעמוד בפני מציאות דומה לזו של ביירות ולהגיד 'אמרנו לכם'. זהו פיקוח נפש במלוא מובן המילה. ההפגנה היא רק יריית הפתיחה, ומתוכננת משמרת מחאה קבועה בפתח תש"ן. אנשים יעשו במקום משמרות ויעמדו במקום בולט, כמובן ללא הפרעה לסדר הציבורי, עם מסכות אב"כ על הפנים, עד שיוסר המפגע הזה".

 

ההפגנה בקרית חיים (צילום: שני רוט קפון)

ההפגנה בקרית חיים (צילום: שני רוט קפון)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. השקוף.

    אני מקווה ומצפה שבהפגנות הבאות יגיעו יותר מוחים מכל הקריות ולא רק מקרית חיים!!!!זכרו אלו החיים של כולנו!!!!חבל מאוד?שראשת העיר לא מצאה 10 דקות בלוז "העמוס"שלה לבוא ולתמוך במחאה.עצוב מאוד.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשנוסעים ברכב באזור האיצטדיון של הפועל חיפה הישן איפה שהיה המזרקה יש ריח פשוט בלתי נסבל סכנה לעבור ( גם עם רכב) בכזה מקום

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם זאת הייתה תל אביב החווה הארורה מזמן לא הייתה פה. חיפה היא פח האשפה הלאומי וככה זה ימשך כי יש שתיקה של הציבור.
    בת"א פינו את מיכלי רידינג ואת פי גלילות ואת תעש השרון ואת תעש ת"א ואת שדה דב ואת הר הזבל וכל החוף פתוח ואצלנו השטח הענק הזה והחוף שלו לא רק מייצרים חסימה גם ריחות קבועים וסרטן

  4. דין דין

    העיר חיפה יושבת על פצצת זמן .נתניהו הקים ועדה כמה זמן יעבור עד שתתחיל לעבוד ועד שתפרסם מסקנות ואז הן יושלחו למגירה .בינתיים הפצצה מתקתקת.

  5. נעמה

    חיפה לא מריחה את זה , הם הורגים את תושבי קרית חיים.
    ריח בלתי נסבל באוויר, בערב אי אפשר לנשום. בשבוע האחרון סבלתי מבחילות מהריח ולא יכולתי לאכול.
    זה המאבק של קרית חיים, את חיפה זה לא מעניין. אתם מתפלאים שעיריית חיפה לא מטפלת בזה? למה להם? זה לא מפריע להם. הם לא נותנים שירותים לקרית חיים , אבל גובים ארנונה שלמרבה הפלא מתייקרת כל כמה חודשים. הם מסרבים לשחרר את קרית חיים על מנת שתהיה עיר בפני עצמה. אתם צריכים עוד סיבות לכך ששום בעיה לא נפטרת?
    אותי מעניין מי הפושע שמאפשר את זה?
    צריך להתחיל בתביעות ייצוגיות ולפני זה צריך להפסיק לשלם מיסים !
    הורגים אותנו ועוד על חשבוננו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר