עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)
עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)

איגוד ערים הגיש נייר עמדה לוועדת המנכ"לים

איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה הגיש נייר עמדה לוועדת מנכ"לים בין משרדית לפיתוח ולקידום של מפרץ חיפה ולעתידה של התעשייה הכבדה במפרץ, ובו תמיכה בעמדתו של המשרד להגנת הסביבה לפינוי יזום של המפעלים המזהמים מהמפרץ

פורסם בתאריך: 18.11.20 08:56

חברי מועצת איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה אישרו אתמול (שלישי) את נייר העמדה שהכין האיגוד בהמשך להחלטת הממשלה להקים ועדת מנכ"לים בין משרדית לפיתוח ולקידום של מפרץ חיפה ולעתידה של התעשייה הכבדה במפרץ.

במסמך שהועבר לוועדה צוין כי האיגוד תומך בעמדתו של המשרד להגנת הסביבה לפינוי יזום של המתחם הפטרוכימי והכימי במפרץ חיפה, הכולל בין השאר את כל תשלובת בז"ן, את מתחם דשנים, את חוות המיכלים של תש"ן בקרית חיים ובאלרואי, באופן הדרגתי ובפיקוח של המשרד והאיגוד.

יו"ר האיגוד עו"ד שרית גולן שטיינברג ומנכ"ל האיגוד ד"ר עופר דרסלר הציגו בפני החברי המועצה את עיקר הנימוקים לתמיכה בפינוי, ובהם אפיון אזור מפרץ חיפה והמפעלים המזהמים; העובדה כי בשנת 2019 תרם מחוז חיפה כ-39 אחוז מסך פליטות המזהמים מתעשייה לאוויר בארץ בעוד שהמחוז מהווה רק ארבעה אחוזים משטח המדינה; הימצאותו של אזור התעשייה בלב מטרופולין של יותר מ-700,000 תושבים ובסמיכות חריגה לאזורי מגורים; וקשיי הטופוגרפיה והאקלים שמונעים את פיזורם של המזהמים הנפלטים. בנייר העמדה נקבע כי רוב המפעלים במפרץ חיפה מייצרים הפרות סביבתיות ארוכות טווח שפוגעות בבריאות הציבור, באיכות הסביבה ובמערכת האקולוגית.

 

 

נימוק מרכזי נוסף הוא שבמפרץ יש עסקים רבים לייצור חומרים מסוכנים ולהחזקתם. באיגוד מעריכים כי קיימים כ-2.5 מיליון טון של חומרים בעלי פוטנציאל סיכון "מרחבי", ומציינים כי הדרישה למרחקי הפרדה בין מחזיקי החומרים המסוכנים מונעת את הרחבת השימושים העירוניים לטובת הציבור, וכתוצאה מכך נבלמת ההתפתחות הטבעית של ערי המפרץ.

גולן שטיינברג: "החלטת הממשלה להקים ועדה שתדון במפרץ חיפה מתוך כוונה לגבש אסטרטגיה ממשלתית ועקרונות לתוכנית פעולה לפיתוח האזור היא מבורכת. תוכנית זו נחוצה לנוכח הימצאותנו בצומת דרכים בכל הקשור להתפתחות משק האנרגיה בישראל בכלל ולעתיד התעשייה הפטרוכימית בפרט. משבר האקלים מצריך נקיטה של אמצעים מיידים להתמודדות עמו, ולכן המסקנה שצריכה להתקבל בוועדת המנכ"לים היא אחת – אימוץ תוכנית 'מפרץ החדשנות' שכוללת את פינוי התעשייה הפטרוכימית".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אחד שיודע

    תשובה בגוף הכתבה, יו"ר איגוד ערים (ש"מגמה ירוקה" דחפו לכניסתה לעירייה)- הגב' שרית גולן שטיינברג ומאחוריה, תומכיה ההדוקים- הירוקים.
    מקווה שלא יתייחסו לתוכנית זו ברצינות כי היא לא ישימה, סתם פופוליזם זול.
    שלא יקרה, חלילה, מה שקרה עם "חיפה כימיקלים"

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר