המתחם הקולינרי של אנדרי סוידאן (צילום: ורדה סמואלס)
המתחם הקולינרי של אנדרי סוידאן (צילום: ורדה סמואלס)

ברוכים הבאים לעיר היין

אנדרי סוידאן פתח את המתחם הקולינרי שלו בפרויקט "הרובע" בוואדי סאליב, שם הוא מציע את מיטב היינות מהארץ ומחו"ל, גבינות משובחות, דליקטסים, מעדנים ושלל אביזרי יין

פורסם בתאריך: 29.11.21 10:57

אנדרי סוידאן פתח את המתחם הקולינרי שלו בפרויקט "הרובע" בוואדי סאליב. על הסניף החדש של ה"ספיישל ריזרב", קראתם לראשונה במדור זה, עוד בחודש יולי, אלא שאז דובר על פתיחה בתוך חודש. העיכוב איפשר לסוידאן למתג מחדש את סניפי הרשת כחנויות Andre Suidan. כ-200 מוזמנים גדשו את הרחבה בחזית החנות ואת 200 המטרים הרבועים של המתחם, שם הציגו ייננים ויבואנים עשרות סוגי יין, לשמחת המוזמנים.

המתחם כולל חנות מקצועית ליינות איכות וחדר הדרכה לקידום תרבות היין והגסטרונומיה כולל טעימות. החנות מתמקדת בייבוא ישיר של יינות ממיטב היקבים המשפחתיים האירופיים ויצירות יין שנבחרו בקפידה רבה על ידי סוידאן, מבכירי מומחי היין בארץ. גם לישראל יש ייצוג רחב על המדפים, ובחנות נמכרים יינות ממיטב יקבי הבוטיק של יצרנים מקומיים – מכרמים הנושקים לגבול לבנון, דרך גבעות היין המיתולוגיות של זיכרון יעקב והסביבה ועד הכרמים הדרומיים במדבר. הגישה של סוידאן היא עבודה עם כורמים ומשפחות יין על בסיס יומיומי. כל יין נטעם ונבדק, ובהתאם הוא מוצא את מקומו על המדף בחנות היין.

במעדנייה נמכרות גבינות משובחות, דליקטסים ומיני מעדנים, פרי הידע רב השנים של משפחת סוידאן החיפאית עם דגש על בריאות הצרכן. בנוסף נמכרות סדרות חדשות של כוסות מבית "רידל", אביזרי יין איכותיים ועוד.

 

"אני גאה ונרגש לפתוח את סניף הדגל ברובע האמנים", אומר סוידאן, "החנות באה להחזיר לחיפה עטרה ליושנה. היא נמצאת בקרבת המרכז המסחרי העתיק של חיפה בסביבת מסגד ג'ריינה, ששימש את הסוחרים החיפאים, ביניהם אבי סבי, מבדא סוידאן, והלקוחות במשך שנים רבות. אני רואה בפתיחת הסניף הזה רצף והמשכיות לדורות הקודמים במשפחתי שניהלו מסחר, עם החנות שהוקמה בשנת 1916 ועדיין נמצאת ברחוב אליהו הנביא ומנוהלת כיום על ידי אחי, עזיז. החנות החדשה מתאימה לווייב של השכונה המתחדשת והעיר התחתית, וצפויה למשוך אוכלוסייה מגוונת".

תן היי לייטס על היינות המובחרים שיש בחנות.

"מאיפה להתחיל? אנטיקה טרה וונטה ממחוז ורונה; לה מנדולרה, ממיטב היינות הלבנים של מחוז סואבה; יינות האיכות של מאורו סבאסטה מאזור היין של פיימונטה; הלבנים של מרקזה ראג'יו מאזור גאבי היוקרתי; שמפניה פרמייר קרו מבית משפחת דומניל שמפיין; יינות הקינוח המעולים של קלו דאדי מסוטרן, בורדו; לבנים ואדומים מעולים של קלו לה רמפאר מאזור גראב. זה רק חלקיק קטן מהמבחר העצום של יינות שיש במקום. חובב יין ימצא פה כל כך הרבה אפשרויות".


Andre Suidan, רחוב ואדי סאליב 10, חיפה. שעות פעילות: א'-ה' 20:00-08:00, ו' 17:00-08:00, שבת 14:00-10:00. טלפון: 04-8361187.


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר