מנות במסעדת קונה (צילום: יעל יצחקי)
מנות במסעדת קונה (צילום: יעל יצחקי)

דווקא עכשיו: עסקי אוכל שנפתחו בעיר התחתית בזמן המלחמה

ביסטרו מוקפד, חומוסייה שמתאימה לכולם, פטיסרי בולונז'רי פריזאי, סושייה טבעונית, בית קפה שמפרגן לעסקים מקומיים וחנות דונאטס שלא דומה לשום דבר אחר שאתם מכירים. אלו הם בתי האוכל החדשים של העיר התחתית

פורסם בתאריך: 29.1.24 09:04

דווקא בתקופה מאתגרת כל כך, ובניגוד גמור למצב הרוח הלאומי שהוא בדאון כבר כמעט ארבעה חודשים, נפתחו בעיר התחתית כמה עסקי אוכל מסקרנים. מלבד העובדה שכולם נפתחו בזמן מלחמה – זמן שבו דווקא מהדקים את החגורה – אין ביניהם דבר משותף. האחד ביסטרו מוקפד, השני חומוסייה שמתאימה לכולם, השלישי פטיסרי בולונז'רי פריזאי, הרביעי – ואל תעקמו את הפרצוף – סושי טבעוני, החמישי בית קפה שמפרגן לשכנים והשישי מקום משכנם של האלים בדמות דונאטס במגוון של טעמים, גם מלוחים. קבלו את הרשימה המלאה של המקומות החדשים והמרעננים.

קונה (Kona) של דניאל אדלר ויאריק פטרנקו מברדא החליקה בטבעיות לחלל שהשאירה אחריה רוקו היפנית. עוד כשברדא ערב – בניגוד למאפייה של הבוקר – עבדה, אדלר הבין שמשהו חסר לו ושכדאי לקחת את עניין המסעדה לשלב הבא. הוא לא רצה להגדיר, אבל כן הבטיח שזה יהיה מקום שמתאים לכולם, שמחבר בין אנשים ושכל אחד ימצא בו את הפינה שלו – מין משחק מילים שכזה, כי זהו פירוש המילה קונה ביפנית. התפריט הוא לא יפני אלא שילוב של דיינר ובראסרי, נע בין טרטר דג ים על קרעי קרואסון, שניצל ופירה, צ'יזבורגר בלחמניית בריוש דלעת, סלט עוף על הפלנצ'ה, צ'יפס מלא באהבה ושלושה קינוחים מפתים.

קונה, הנמל 10. שעות פעילות: שני-שבת, 23:00-18:00. טלפון: 054-7660805.

 

קונה (צילום: יעל גבריאלי)

קונה (צילום: יעל יצחקי)

 

אבו טוני – החומוסייה החדשה והמדוברת ברחוב הנמל – התמקמה לה במקום שבו היה עד לא מזמן סביח התחתית. אחראים לה שלושה צעירים – וויאם עזאם מג'יש שבגליל העליון וחוסיין סרוואן מעכו שנפגשו ברחוב הנמל במסעדות של השף עלאא מוסא, והשלישי הוא סאהר חלחל, מהנדס כימיה שהיום מהנדס מתכוני חומוס, משאוושה ומחלוטה, וגם פלאפל, מג'דרה ופטאייר. בשביל מנת פלאפל אבו טוני, שמורכבת מלאפה דקיקה, כדורי פלאפל מעוכים, לפת מוחמצת, טחינה ועגבנייה, שווה להגיע שוב ושוב. גם בשביל לשמוע מי זה טוני.

אבו טוני, הנמל 27. שעות פעילות: שני-שבת 16:00-8:00. טלפון: 077-3310717.

 

אבו טוני (צילום: עמוד האינסטגרם)

אבו טוני (צילום: עמוד האינסטגרם)

 

את קוקו קפה, שתוכנן להיות בראסרי, כזה שעובד בבוקר על בראנצ'ים מפנקים ולקראת ערב מחליף תפריט ואווירה, פתחו הבעלים של ראסיף 33 בפינה שבה שכנה מסעדת מורל טאפס בר. ההחלטה לפתוח דווקא במלחמה נולדה מהצורך להמתיק ולנחם אותנו עם ערימות של פחמימות שלא מביישות אף פטיסרי בולונז'רי פריזאי – שלל מאפים מתוקים ומלוחים שהם שילוב בין המטבח הצרפתי למטבח הערבי, כריכים וארוחת בוקר. האחראית על כל הבצק הזה היא מיריי סראפים, שף קונדיטורית צעירה, רק בת 23, שעשתה סטאז' בצרפת, בספרד ובתל אביב, והיא הבת של קיסר סראפים, הבעלים של שווארמה אמיל בוואדי. בסיום תקופת ההרצה, קוקו ייפתח גם בשעות הערב.

קוקו קפה, הנמל 33. שעות פעילות: ראשון-חמישי, 15:00-7:00; שישי ושבת, 17:00-7:00. טלפון: 04-9106671.

 

קוקו קפה (צילום: Raw atelier)

קוקו קפה (צילום: Raw atelier)

 

 

אסי דלק מוכר לחיפאים מאום כולתום הטבעונית מציר מוריה ומוגאס בעיר התחתית, ששתיהן נסגרו. לשימי בוסקילה יש קילומטרז' של 19 שנה כסושימן מוביל בסושי סמבה האגדית, באונאמי התל אביבית ובג'פניקה. לאוהבי חידוני חמיצר, שמות השותפים מסתתרים בשמו של המקום החדש שהם פתחו, בסמטה שבין רחוב הנמל לשער פאלמר – סשימי ואסיאתי. ולמה הם חברו ביחד? כדי לפתוח סושייה טבעונית עם שימוש בתחליפי רדיפיין ובתחליפי בשר ודגים אחרים. מלבד סושי אפשר למצוא במקום מנות אסייתיות כמו ספרינג רול, פאד קא פאו, נודלס ובאנים עם תחליפים. אחד מהרולים שצדו את העין נקרא מר עגבנייה, עם טרטר פילה עגבנייה, אבוקדו, קנפיו, קריספי אספרגוס, חסה מסולסלת, נענע, גרידת לימון ותפוז ונגיעה של רוטב טריאקי.

סשימי ואסיאתי, שער פלמר 3. שעות פעילות: ראשון-רביעי, 23:00-12:00; חמישי ושישי, 24:00-12:00; מוצ"ש 24:00-19:00. טלפון: 04-9999669.

 

סשימי ואסיאתי (צילום: עמוד האינסטגרם)

סשימי ואסיאתי (צילום: עמוד האינסטגרם של המסעדה)

 

בפינה נוספת בעיר התחתית, הפעם ביפו והבנקים, נפתחה סיאסטה של בוטרוס מטר. זוהי הכלאה של בית קפה וביסטרו, שמפרגנת לעסקים מקומיים שסביבה, אך לא רק. המאפים הם של דולסה ביי אליס מרחוב מוריה, הלחמים הם של פת שטיינבך הסמוך, ופאי הלימון שבשבילו חובה להגיע הוא של אירנה משעל. במקום יש ארוחות בוקר, פסטות, פלטות, סלטים, כריכים ובר קוקטיילים.

סיאסטה, יפו 39. שעות פעילות: ראשון-שישי 18:00-7:00. טלפון: 04-6807040.

 

סיאסטה (צילום: אפיק גבאי)

סיאסטה (צילום: אפיק גבאי)

 

על הצומת הכי סואן בעיר התחתית, זה שמחבר את רחוב העצמאות ורחוב שער פלמר, נפתחה בזמן המלחמה דונה דונאטס – חנות שנראית כאילו לקוחה מהסרט ברבי, בניגוד גמור לרעש שבחוץ. השם מסגיר מה מוכרים פה, אבל מלבד הדונאטס המתוקים, כמו דונאט במילוי קרם פטיסייר, קרם שוקולד, קרם קינדר או קרם לוטוס, אפשר למצוא כאן כמה הפתעות כמו דונאט לבאנה וזעתר, דונאט גבינת שמנת ועירית, דונאט טוסט גבינה ופרוסות רוסטביף, דונאט ליאלי ביירות במילוי פודינג סולת, דונאט ממולא ברוטב פיצה ומעל גבינה, זיתים ואורגנו, או דונאט קרמל מלוח. 

דונה דונאטס, העצמאות 78, שעות פעילות: שני-שבת 1:00-9:00.

 

דונה דונאטס (צילום: חגית הורנשטיין)

דונה דונאטס (צילום: חגית הורנשטיין)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר