ברוסקטה צרפתית (צילום: חגית הורנשטיין)
ברוסקטה צרפתית (צילום: חגית הורנשטיין)

"יום טוב מתחיל בקפה טוב ומסתיים ביין טוב"

על חורבותיהם של קפה מאיר וחנות המשרטט בהדר נפתח GourMix - מותג שמאגד שני עסקים: בוטיק לקפה ולתה ובר יין שמציע מטבח אירופי, המתבסס על גבינות משק מיוחדות ויינות בוטיק ישראליים. על הקומפלקס אחראים ליאוניד רובינובסקי, בעליה של רשת בתי קפה באוקראינה, ושותפו אלכסנדר רומיאנצב מסנט פטרסבורג, שברחו ממלחמה אחת והגיעו למלחמה אחרת

פורסם בתאריך: 26.2.24 14:45

על חורבות קפה מאיר המיתולוגי שנפתח בשנת 1939 ברחוב הרצל 23 וחנות המשרטט הוותיקה שהיתה צמודה אליו במשך 72 שנה, נפתח לפני כחודש GourMix שמאגד תחת אותו מותג שני עסקים. האחד הוא בוטיק לקפה טבעי ולתה, והשני הוא בר יין שמגיש אוכל אירופי עדין המלווה ביינות ייחודיים של יקבים קטנים או סדרות מיוחדות ובגבינות חווה – שכולם מתבססים על תוצרת ישראלית. המוטו של המקום כתוב באנגלית על הקיר: "יום טוב מתחיל בקפה טוב ומסתיים ביין טוב".

 

גורמיקס (צילום: חגית הורנשטיין)

המוטו של גורמיקס (צילום: חגית הורנשטיין)

 

על הקומפלקס הזה אחראים ליאוניד רובינובסקי, איש עסקים מקייב, בעליה של רשת בתי קפה באוקראינה, שעלה לארץ והתיישב בחיפה כשרוסיה פלשה לאוקראינה, ושותפו אלכסנדר רומיאנצב שהגיע לחיפה מסנט פטרסבורג אך משפחתו עדיין שם.

בחנות הבוטיק ניתן למצוא מבחר גדול של סוגי קפה ממדינות הייצור שלהם, למשל 15 סוגים שונים רק של פולי ערביקה וספיישלים של זנים נוספים, וסוגים שונים של תה בסדרת פרימיום בייבוא אישי מסין. במקום ניתן למצוא גם מוצרים משלימים לתה ולקפה כמו קנקנים, פרקולטורים ומקינטות, ואפשר גם לשבת על ספת הרביצה או באחד מהשולחנות הקטנים וליהנות מבלנד שיותאם לכם אישית.

 

פולי קפה בגורמיקס (צילום: חגית הורנשטיין)

פולי קפה בגורמיקס (צילום: חגית הורנשטיין)

 

על בר היין אחראים נורה גרבר (27) ואיגור סטפנוב (33), זוג עולים חדשים מסנט פטרסבורג, שהם בעליהם של מועדון יין שנמצא על הגג באותו הבניין. זהו למעשה מקום קהילתי לעולים חדשים, ומתקיימים בו הרצאות, מסיבות, חוגים ללימוד עברית וכיתות אמן.

"איגור ואני הגענו לישראל לפני שנה והקמנו את מועדון היין בגג הבניין", מספרת גרבר, "פגשנו את מקסים, שף צעיר שהיה משתתף במסיבות בישול, והחלטנו לבנות ביחד פרויקט בשם Taim Time – לארגן אירועי התאמת מזון ליין לקהילה הדוברת רוסית. מקסים מכין תפריט מיוחד לכל אירוע, איגור משדך כל מנה ליין מתאים, והם כמובן מסבירים על הבחירה".

 

 

ואיך הגעתם לעבוד שלושתכם בגורמיקס?

"בנובמבר האחרון פגשנו את ליאוניד ואלכסנדר, והתחלנו לעבוד ביחד – אני כמנהלת השיווק, איגור כסומלייה ומקסים כשף. בוטיק הקפה כבר היה פתוח, והרעיון של ליאוניד היה לפתוח חנות יין וגבינות משק. ביחד הגענו לקונספט הסופי של המקום – מטבח אירופי שמתבסס על מוצרים ישראליים. איגור הכין רשימת יינות ובחר משק של גבינות, ומקסים עיצב את התפריט לפי הגבינות שנבחרו. המסעדה משמשת גם חנות, ואפשר לרכוש כאן יינות וגבינות הביתה". 

 

מסעדת גורמיקס (צילום: חגית הורנשטיין)

בר היין גורמיקס (צילום: חגית הורנשטיין)

 

אתם אחראים רק על בר היין?

"נכון, הבעלים הם המנהלים של חנות הקפה והתה. ב-14 בינואר היתה הפתיחה החגיגית של המסעדה, והאירוע יצר תהודה ענקית לקהילת הדר. מאז הרחבנו את התפריט עם פסטות ועם קינוחים צרפתיים מושלמים כמו קרפ סוזט וקרם ברולה. מקסים הוא השף הצעיר הכי טוב שאי פעם פגשתי. ניסינו לעבוד עם כמה שפים, והוא הכי טוב. הוא הגיע לישראל לפני שלוש שנים, ולמעשה כל מי שעובד כאן הם עולים חדשים".

חיפה היתה הבחירה הראשונה שלכם?

"התחתנו כדי להגיע לכאן. כשהמלחמה פרצה נאלצנו לעשות דברים במהירות ולהוציא מסמכים בבלגן בלתי אפשרי. הגענו לארץ בדצמבר 2022, ועכשיו פה יש מלחמה. הבחירה בחיפה התבררה כטובה ביותר כי חיכו לנו כאן חברים של איגור שקיבלו את פנינו ועזרו לנו למצוא דירה. מצאנו חברים במהירות, והיום אנחנו די מעורים בקהילה הרוסית בעיר. היינו כמה פעמים בתל אביב, שדומה יותר למוסקבה. חיפה דומה לסנט פטרסבורג, שהן שתי ערים שמדברות תרבות".

התפריט בגורמיקס הוא קטן ומדויק, כמו גם היינות שנבחרו בקפידה. יש חמש מנות ברוסקטה שונות (25 שקל למנה): ספרדית – גבינת שמנת, קממבר, עגבניות שרי, בזיליקון ובלסמי; לה טומטינה – גבינת שמנת וגבינת עגבניות עיזים; איטלקית – עגבניות, מוצרלה ובזיליקום; צרפתית – אגסים, קממבר ורוטב רימונים; וונציאנית – קרפצ'יו, צ'ימיצ'ורי ושום שמיר (53 שקל). יש גם סלט קפרזה (41 שקל), קרפצ'יו (52 שקל), קרפצ'יו סלק (25 שקל), שלוש מנות פסטה (55-42 שקל); צלחת גבינות ליד היין – פקורינו, גאודה, צ'דר, גאודה עזים ופרמזן ליחיד או לזוג (142-71 שקל); צלחת גבינות משק – גבינות עזים עם עלי דפנה וכוסברה, ומנצ'גו יין מיושנת (189-95 שקל); ולמקדימים מוצעת ארוחת בוקר הכוללת חביתה, בורטה, לחם, חמאה וקפה (61 שקל).

GourMix, הרצל 23. שעות פעילות חנות הקפה: ראשון-חמישי, 19:00-8:00. שעות פעילות המסעדה: ראשון-חמישי, 21:00-10:00. בשישי שני המקומות פתוחים עד 15:00. טלפון: 053-2787697.

 

ברוסקטה וניציאנית (צילום: חגית הורנשטיין)

ברוסקטה ונציאנית (צילום: חגית הורנשטיין)

 

תפריט גורמיקס (צילום: חגית הורנשטיין)

התפריט של גורמיקס (צילום: חגית הורנשטיין)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר