ששון הבר. "לא סתם עסקים נסגרים כאן" (צילום: שיר פרסקו)
ששון הבר. "לא סתם עסקים נסגרים כאן" (צילום: שיר פרסקו)

"אי אפשר לנהל מקומות בילוי בפחד"

פורסם בתאריך: 16.8.19 08:46

בשישי שעבר הגיעו שוטרים לששון הבר באחוזה ודרשו להנמיך את הווליום ולהכניס אל תוך הפאב את השולחנות והכיסאות שהוצבו על המרפסת הפתוחה אל הכביש. במקום התעוררה המולה מצדם של הבליינים שנדרשו לפנות את מקומם, ורק לאחר שהשוטרים איימו במתן דוחות קופלו כל השולחנות.

אלי שחרית, מבעלי הפאב, חציתם את סף הדציבלים המותר?

“זה היה בסביבות חצות. כנראה שאחד מהשכנים התלונן על רעש, והשוטרים באו בקטע עצבני ואמרו שהם יתנו דוחות אישיים למנהלת המשמרת וללקוחות על שתייה של אלכוהול בשטח ציבורי. זה היה מלווה בהמון כעס ועצבים. הסיטואציה הזו היא לא נעימה גם כלפי הלקוחות וגם כלפי העובדים. כשבאים בגישה כזאת – ניידת וחמישה שוטרים – זה מפחיד מאוד. לפני שהשוטרים הלכו הם הזמינו את הפיקוח העירוני כדי לקפל אותנו”.

קרה לכם מקרה כזה בעבר?

“זו הפעם הראשונה שהמשטרה באה בקטע אגרסיבי כל כך. בעבר זה התנהל בצורה יפה ומכובדת. היה בלגן, ולקוחות התקשרו אלי ואמרו לי שהורסים לי את המקום. חבל, כי עד שיש בחיפה מקום שמייצר חיי לילה, אז המשטרה והפיקוח העירוני עושים מזה קרנבל. לעומת זאת, בעיר התחתית דווקא מפרגנים. יום לפני המקרה ירדתי לשם כדי לראות איך הדברים מתנהלים, וזה יפה מאוד שסוגרים שם רחוב שלם ויש הופעה ואנשים יושבים ברחוב והאווירה היא מגניבה. אין שום סיבה ששדרות מוריה לא יהיו רחוב עם חיים. אין שום סיבה שהכרמל ייפגע ולא יהיו בו חיים. שדרות מוריה צריכות להיות כמו שדרות רוטשילד בתל אביב”.

 

 

אבל אולי המוזיקה באמת היתה בווליום גבוה?

“המוזיקה אצלנו היא לא בווליום גבוה. יש שכן אחד שמתקשר על כל פיפס, ומיד קופצים עליך. העירייה צריכה לשדר שחשוב שיהיו עסקים וחיי לילה בכרמל כדי שצעירים יישארו בעיר הזאת, אבל זה מה שקורה כשהורסים. כל הלקוחות התנדפו מהר מאוד, וזה דפק את הערב. מה שכואב זה שציר מוריה מת ושמייבשים אותו. לא סתם עסקים נסגרים כאן. אני הגעתי לכאן בשנת 2003, כשהציר היה גועש, כשבכל פאב היה ליין וכשאנשים עמדו בתור כדי להיכנס. היום זה לא קורה כי גמרו על האווירה. אי אפשר לנהל מקומות בילוי בפחד. העירייה צריכה להבהיר לשכנים שזה אזור בילוי, ושמי שרוצה שיישאר לגור שם ומי שלא – שיעבור”.

ומעיריית חיפה נמסר בתגובה: “מבירור שנעשה על ידי מנהל אגף הביטחון עולה כי תלונה על חסימת המדרכה באופן שאילץ הולכי רגל לרדת אל הכביש תוך סיכון חייהם הופנתה למוקד 100 של המשטרה. שוטר שהגיע למקום הנחה את בעל המסעדה לפנות את המדרכה, וכך נעשה. מפקח עירוני הגיע למסעדה לבקשת המשטרה, ולאחר שהנחיותיה מולאו על ידי בעל המקום, לא נדרשה ולא בוצעה כל התערבות מצדו, למעט אזהרה שניתנה בעל פה לבעל המסעדה להימנע בעתיד מחסימת מעבר הולכי הרגל”.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. דין דין

    בחיפה לא כופים חוקים .בתי קפה פתוחים כל הלילה באזורי מגורים מפריעים לשכנים וגורמים מטרד.בעיריה העבירו חוק לפתוח עד השעה 0300 מישהוא אוכף את זה.הפקחים העירוניים לא יודעים את החוק ולפיכך אינם עושים דבר.

  2. אפי

    הפרעות בלילה לשינה היא הדבר הכי ניבזי שיש… אי אפשר לעבוד, לנהוג, לתפקד אחרי לילה לא שינה. קל וחומר כמה לילות ללא שינה. אם הדיירים היו לפני הפאב/המועדון אז יש חוקים במדינה חוקי רעש.. גם סתם קריוקי מפריע.. גם דיבורים חזקים וצחוקים מהקליינטים יכולים להרוס לאדם לחולה לתינוק את השינה. אז אי אפשר לעשות כייף לאחד ולהרוס לאחר את החייים שלו.
    הדיירים גרים שם ואין להם לאן לזוז.

  3. רפ

    חצוף, הדיירים היו שם לפניך ויהיו שם גם אחריך,יש לך אופציה לעבור לאיזור תעשיה,לפי רוח הדברים שלך,אסור גם למנוע מבני נוער להתפרע ולעשות הפרעות רעש בפארקים סמוכים לבניינים מגורים כי אין להם לאן ללכת.זה אבסורד

  4. דין דין

    בכל העולם יש רובעים מיוחדים לבילוי.אי אפשר למקם אותם באזורי מגורים שמלכתחילה היו כאלה והברים ובתי הקפה פלשו לשם.בחיפה העיר התחתית מיועדת לכך מאחר ואין שם כמעט מגורים.על פרנסי העיר להעביר אותם לשם בכך שיגבילו את פעילותם בחוקים עירוניים.

  5. הוא מדבר שטויות

    בכל העולם אוכפים רעש אין דבר כזה שמסעדות ירעישו ברחובות עם מגורים אחרי חצות בחלק מהערים אחרי שעה 23:00
    ובכלל ציר מוריה יכול להיות ציר מסעדות ומועדונים אבל כאלו שיהיו סגורים.
    בכל חיפה יש אולי 3 מועדונים יש מלא בניינים ריקים שהיו בתי קולנוע למה שלא תעברו לשם?

  6. ששי

    אתם רחוקים מלייצר חיי לילה.. סהכ עוד מקום להעביר בו את הזמן. פשוט תפסיקו להשתלט על המדרכה יש לכם מספיק מקום הושבה בשטח שמוגדר כשלכם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר