איימן עודה (צילום: אמיר דיב, Amir Deeb, CC BY-SA 4.0, ויקישיתוף)
איימן עודה (צילום: אמיר דיב, Amir Deeb, CC BY-SA 4.0, ויקישיתוף)

איימן עודה בפוסט בפייסבוק: "בתאריך זה נפלה עירי חיפה בשנת 1948"

יו"ר הרשימה המשותפת העלה היום פוסט בפייסבוק בנושא שחרור חיפה על ידי כוחות ההגנה. וכך הוא כותב: "במהלך ימי איום, רצח וגירוש הפכנו מ-70 אלף ערבים ל-2000 בקירוב... היום המספר בפועל של תושביה הערבים של חיפה הוא 50 אלף בקירוב. הם מתבלטים בנוכחותם עד כי מי שמבקר בחיפה ייחשב את שיעורם בתושבים כפול משיעורם האמיתי...". חבר המועצה ניר שובר לא נשאר חייב

פורסם בתאריך: 22.4.22 19:48

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, תושב חיפה, העלה היום פוסט לדף הפייסבוק שלו בנושא שחרור חיפה על ידי כוחות ההגנה, חלק בהיסטוריה שאליו הוא מתייחס כ"נפילת חיפה".

כפי שפורסם אתמול ב"כלבו – חיפה והקריות", בחיפה מתקיימים שני אירועים לציון "74 שנים לנפילת חיפה הערבית". האחד התקיים אתמול במכון "אמיל תומא" בשיתוף המחוז הצפוני של המפלגה הקומוניסטית ועיתון אל-אתחאד, והאירוע השני, ביוזמת "חרכּת שבאב חיפה" יתקיים היום (שישי, 20:00) ב"מרכז לתרבות ערבית" שברחוב י.ל. פרץ.

וכך כותב עודה בפוסט: "בתאריך זה נפלה עירי חיפה בשנת 1948. במהלך ימי איום, רצח וגירוש הפכנו מ-70 אלף ערבים ל-2000 בקירוב. גורל משפחתנו הגרעינית היה עקירת דודתי פתחיה,שעדיין פליטה בירדן.

"אחד מהשקרים של מושלי ישראל הוא כי הנכּבה היא תוצאה של התקפת מדינות ערב על ישראל שאילצה אותה להיכנס למלחמת הגנה, ולכן חיפה כמו אחיותיה ננטשה באפריל לפני ההכרזה על הקמת ישראל ולפני הכרזת המלחמה של מדינות ערב!

"היום המספר בפועל של תושביה הערבים של חיפה הוא 50 אלף בקירוב, הם מתבלטים בנוכחותם ובהצלחותיהם, עד כי מי שמבקר בחיפה ייחשב את שיעורם בתושבים כפול משיעורם האמיתי.

 

 

"שלום לאנשי עירי בחיפה, שלום לאנשי ואדי נסנאס, ואדי אל-ג'מאל (שמה הערבי של שכונת עין הים – ב"כ), כבאביר, חליסה ועבאס והאלפים הפזורים בעורקים של העיר.

"לתמיד על דרך ההשתייכות לעיר ולעם ולערכים האצילים, והנוכחות הקולקטיבית והפצת האהבה בינינו".

בין המגיבים לעודה היה חבר מועצת העיר, ניר שובר, שכתב לו: "שקרים, שקרים ועוד שקרים. סבא וסבתא שלי היו בחיפה בשנות ה-30, לא גורש מפה אף אחד. הכל שקרים על גבי שקרים בשביל להמשיך לסכסך בין ערבים ליהודים. אין לנו ארץ אחרת, ערבים ויהודים. חייבים למצוא גשר לנרטיב ישראלי משותף כמו שהרבה בחברה הערבית כבר מצאו. זאת הדרך. תשתלבו כמה שיותר. בבחירות הקרובות… תרשום, תרשום, איימן, הציבור הערבי יעניש אתכם, אבל יעניש אתכם חזק! ואתם תבינו עד כמה מאוכזבים מכם ומהדרך שלכם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר