רמזור (צילום: Gavran333/depositphotos.com)
רמזור (צילום: Gavran333/depositphotos.com)

צו מניעה האוסר על העירייה לנתק את ניהול הרמזורים במטרופולין

בית המשפט המחוזי נענה לבקשתו של משרד התחבורה והוציא צו מניעה אשר אוסר על עיריית חיפה לנתק את ניהול ותחזוקת הצמתים המרומזרים מחוץ לגבולות רשות התימרור של העיר ממרכז ניהול התנועה של חיפה. צו נוסף שהוצא מורה לעירייה לשמור הגדרות ומידע הקשור בבקרת הרמזורים במטרופולין

פורסם בתאריך: 1.1.23 07:53

בית המשפט המחוזי הוציא צו מניעה אשר אוסר על עיריית חיפה לנתק את ניהול ותחזוקת הצמתים המרומזרים מחוץ לגבולות רשות התימרור של העיר ממרכז ניהול התנועה של חיפה. על צו המניעה חתמה סגנית נשיא בית המשפט המחוזי השופטת בטינה טאובר בעקבות בקשתו של משרד התחבורה להוצאת צו מניעה נגד העירייה, שהוגשה ביום שישי. על המחלוקת בין העירייה למשרד בנושא ניהול הצמתים פורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות" בשבוע שעבר.

במסגרת הסכם תפעול ותחזוקה פרויקט המטרונית ומרכז הבקרה במטרופולין חיפה משנת 2015 התחייבה העירייה לנהל את הרמזורים במסלולי קווי המטרונית המצויים גם בתחומן של רשויות מקומיות אחרות, אלא שבין חברת נתיבי איילון (נת"א) ומשרד התחבורה לבין עיריית חיפה סוכם על העברת ניהול צמתים מרומזרים המצויים מחוץ לרשות תימרור העיר חיפה לאחריותה של נת"א. במשרד התחבורה טוענים כי בפגישה בין נציגי נת"א לבין ראש מינהל התפעול בעירייה אוהד דורפמן סוכם כי יבוצע תהליך מסירה סדור, ללא ניתוקים חד צדדים או מהלכים שיפגעו בציבור. עוד טוענים במשרד כי למרות בקשתו לקבל ארכה עד 15 באפריל – המועד שבו תוכל נת"א לקבל לידיה את ניהול הצמתים – נתקלות בסירוב מטעם העירייה, שביקשה לנתק את הצמתים ממרכז הניהול כבר היום (1 בינואר).

בבקשתו מבית המשפט המחוזי כתב משרד התחבורה: "בקשה זו מוגשת לאחר ש'כלו כל הקיצין' ולאחר שניסיונות הידברות עם עיריית חיפה עלו בתוהו, ומשעה שמועד הפסקת האחריות על הרמזורים במטרופולין חיפה נקבע על ידי עיריית חיפה באופן חד צדדי ל-1 בינואר 2023. בקשה זו מוגשת לנוכח סכנת חיים ברורה וממשית למשתמשי הדרכים ואף להולכי הרגל, אשר עשויים להיפגע מהיעדר חיבור הרמזורים למרכז תנועה וניהולם במרכז התנועה, ולא כל שכן שהמצב שייווצר יביא לכאוס תחבורתי בצמתים המרומזרים תוך השפעה על המרחב כולו, ועשוי לגרום לתאונות דרכים, לפקקי ענק ולשיבושים בהפעלת קווי המטרונית במטרופולין חיפה כסדרה בפרט ומערכת התחבורה הציבורית בכלל".

 

 

עוד נכתב כי "בנסיבות אלה, התעקשותה של עיריית חיפה לא לשתף פעולה עם משרד התחבורה, תוך עמידתה על מועד הסרת אחריותה מהרמזורים ב-1 בינואר, אינה ברורה ובוודאי שאינה מידתית וסבירה כפי שעל רשות שלטונית לנהוג, ולנוכח סד הזמנים הקצר ובלית ברירה מוגשת בקשה זו. משכך, על עיריית חיפה להעביר למדינה ולנת"א את האחריות על רשת הרמזורים במטרופולין חיפה בצורה תקינה, מתואמת ומסודרת, תוך העברת מלוא המידע ונתוני התכנון של הרמזורים לצורך הפעלתם".

בשל כך פנה משרד התחבורה לבית המשפט בבקשה להוציא נגד העירייה במעמד צד אחד צו מניעה המונע ממנה להסיר אחריות מבחינת תפעול ו/או תחזוקה של רשת הרמזורים ומערכות בקרת הרמזורים והדרכים במטרופולין חיפה ב-1 בינואר, "וזאת לשם הבטחת תפעול ותחזוקה שוטפים של הרמזורים והדרכים במטרופולין חיפה"; וצו עשה המורה לעירייה לשמור הגדרות ו/או מידע טכניים ו/או תפעוליים ו/או ממוחשבים ו/או בכלל בקשר עם הרמזורים וכל מערכות ההפעלה ו/או המחשב הקשורות בהפעלת או בתחזוקת או בבקרת הרמזורים ו/או הדרכים במטרופולין חיפה.

בהחלטתה כתבה השופטת טאובר כי "לאחר שעיינתי בבקשה ובנספחיה ניתן בזאת צו במעמד צד אחד נגד עיריית חיפה עד למתן החלטה אחרת המורה לה לא להסיר אחריות מבחינת תפעול ו/או תחזוקה של רשת הרמזורים והדרכים במטרופולין חיפה ב-1 בינואר, וזאת לשם הבטחת תפעול ותחזוקה שוטפים של הרמזורים והדרכים במטרופולין חיפה". כמו כן הוציאה השופטת צו שמורה לעירייה לשמור הגדרות ו/או מידע טכני ו/או תפעולי ו/או ממוחשב הקשור בהפעלת, בתחזוקת ובבקרת הרמזורים במטרופולין.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אילנה גבאי

    הרמזורים בחיפה מזה זמן אינם מסונכרנים. האור האדום מוארך לעומת קיצור זמן מוזר באור הירוק וזה מקשה מאוד על הנהיגה וגם מסכן נהגים והולכי רגל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר