זיקוקים בערב יום העצמאות (צילום: דוברות עיריית חיפה)
זיקוקים בערב יום העצמאות (צילום: דוברות עיריית חיפה)

השרה להגנת הסביבה ביקשה להימנע מזיקוקים. מה תעשה העירייה?

במכתבה לראשי הרשויות המקומיות כתבה השרה לאיכות הסביבה עידית סילמן כי הזיקוקים "יוצרים מטרדי רעש משמעותיים הפוגעים בבריאות הציבור, מעוררים תגובות שליליות קשות בקרב הלומי קרב ונפגעי חרדה, ופוגעים ברווחת בעלי החיים". בחיפה מתוכננים שלושה מוקדי זיקוקים בערב יום העצמאות

פורסם בתאריך: 21.4.23 07:57

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן פנתה אתמול (חמישי) לרשויות המקומיות בכל הארץ בבקשה לא לירות זיקוקים בערב יום העצמאות. כפי שפורסם השבוע ב"כלבו – חיפה והקריות", עיריית חיפה שוב לא מתחשבת ברגשותיהם של הלומי הקרב ותקיים מופעי זיקוקים בערב החג. יצוין כי במשאל שקיימה העירייה בשנה שעברה נרשם רוב גדול הקורא לביטול מופעי הזיקוקים, וראש העיר עינת קליש רותם אף הבטיחה לבחון חלופות.

השנה, כך עולה מפרסומי העירייה, את החגיגות בבמות השמחה ילוו מופעי זיקוקים בקרית חיים (ירי מגן בית העם, צפייה מאזור הבמה); במרכז הכרמל (ירי מגן הזיכרון, צפייה מטיילת לואי) ובעיר התחתית (ירי מנמל חיפה, צפייה מרחוב שער פלמר ומאזור הבמה).

 

 

במכתבה לראשי הרשויות כתבה השרה סילמן: "בשבוע הבא נחגוג את יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל. אחד ממנהגי החג שהשתרשו לאורך השנים הוא הפעלת זיקוקי דינור בחגיגות ערב יום העצמאות. על אף ההנאה וההתרגשות מצפייה בזיקוקים, בשנים האחרונות התחדדה ההבנה כי זיקוקי דינור מהווים מפגע סביבתי, יוצרים מטרדי רעש משמעותיים הפוגעים בבריאות הציבור, מעוררים תגובות שליליות קשות בקרב הלומי קרב ונפגעי חרדה מפעילויות חבלניות עוינות, ופוגעים ברווחת בעלי החיים. בעת חשיפה לרעש מזיקוקים, ההגנות הטבעיות של האוזן אינן מופעלות, ובכך האדם נחשף לגירוי מסוכן שעלול להוביל לנזקי שמיעה קבועים, ובמקרים חמורים אף לרמות מסוימות של חירשות. ארגון הבריאות העולמי ממליץ שהחשיפה לרעש בקרב ילדים (אפילו רעש רגעי דוגמת הרעש מזיקוקי דינור) לא תעלה על 120 דציבל. הרעש שנגרם מזיקוקי דינור יכול להגיע ל- 150 דציבל, שהוא סף רעש הגבוה פי 1,000 מהמלצה זו.(דציבל עולה בסולם לוגריתמי)".

באשר להשפעה על בעלי החיים כתבה סילמן: "הרעש עשוי לגרום לפגיעה משמעותית בבעלי החיים. מינים רבים של בעלי חיים שומעים את רעש הזיקןקים בעוצמה חזקה יותר מבני האדם, וקולות אלו עשויים לגרום להם לבהלה ולפחד, ובמקרים מסוימים אף לבריחה של בעל החיים ממקום מחייתו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אייל חיפה

    הזיקוקים לא פוגעים בהלומי קרב מדובר בפיצוצים עמומים, הלומי הקרב יודעים שמדובר בערב יום העצמאות ואין להם שום סיבה להיות הלומים מהזיקוקים כל השיח סביב זה פופוליסטי במיוחד על רקע תופעה בעייתית בהרבה של נפצים שיש בחגים ומוברחים לתוך ישראל הרעש של הנפצים גבוה ומקומי יותר מהזיקוקים וזה המטרד רעש האמיתי שהמשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל צריכים להילחם בו ולא להעכיר כמה דקות של שמחת יום העצמאות עבור מליוני ילדים ומבוגרים
    תפסיקו לפגוע בחגי ישראל בשלל תירוצים פופוליסטיים

  2. זו דעתי

    זיקוקים לא פוגעים בהלומי קרב – נפצים כן.
    משטרת ישראל תילחמו בנפצים ולא ב-5 דקות של זיקוקים שלא פוגעים באיש

  3. אריה

    בושה לשרה הזאת שנכנעת לארגונים הזרים בכסף אמריקני קיצוני והזוי שגם מארגנים לנו את המחאות במטרה לפרק את המדינה – כל מדינה בעולם. אחד הדרכים היא שבירת מנהגים עתיקים ומיתוסים של המדינה כמו זיקוקים. אם אתם חושבים שאני מגזים תיקראו שוב את הנימוקים נגד הזיקוקים שהם בבחינת יצא המרצע מן השק: זה כבר לא רק הלומי קרב זה בעלי החיים וכלל הציבור…(כמו שחזירים לדעתם רשאים להסתובב חופשי -.זוכרים? וצריכים לחיות ולמות באופן טבעי בלי חיסונים מדכאים מטעם המדינה) . עכשיו רק נשאר בג"ץ שלהם שייכפה עלינו את זה בבברוטליות שלו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר