זיקוקים בערב יום העצמאות (צילום: דוברות עיריית חיפה)
זיקוקים בערב יום העצמאות (צילום: דוברות עיריית חיפה)

למרות ההבטחות של קליש רותם: מופעי הזיקוקים יתקיימו גם השנה

במשאל שקיימה עיריית חיפה בשנה שעברה נרשם רוב גדול הקורא לביטול מופעי הזיקוקים, וראש העיר עינת קליש רותם אף הבטיחה לבחון חלופות כגון מופעי לייזרים ורחפנים. אלא שהבטחות לחוד ומציאות לחוד, וגם בערב יום העצמאות הקרוב יתקיימו מופעי זיקוקים בשלושה מוקדים בחיפה

פורסם בתאריך: 17.4.23 16:34

עיריית חיפה שוב לא מתחשבת ברגשותיהם של הלומי הקרב ותקיים מופעי זיקוקים בערב יום העצמאות. יצוין כי במשאל שקיימה העירייה בשנה שעברה נרשם רוב גדול הקורא לביטול מופעי הזיקוקים, וראש העיר עינת קליש רותם אף הבטיחה לבחון חלופות.

הבעיה שהציפו הלומי הקרב הגיעה לשולחנה של קליש רותם כבר לפני שנה, סמוך ליום העצמאות 2022. ראש העיר התלבטה, אך מופעי הזיקוקים לא בוטלו, לטענתה "מפאת קוצר הזמן, הפרסום שכבר יצא וההתחייבויות של העירייה". כדי למזער את הנזקים הורתה קליש רותם לצמצם את ירי הזיקוקים לשלושה מוקדים בלבד במקום עשרה כמתוכנן, ובהודעה שפרסמה לאחר מכן העירייה נכתב כי הדבר נעשה "מתוך התחשבות בפגועי נפש, בבעלי חיים ובסביבה".

 

ההבטחה של עינת קליש רותם

ההחלטה של עינת קליש רותם על צמצום מופעי הזיקוקים

 

השנה, כך עולה מפרסומי העירייה, את החגיגות בבמות השמחה ילוו מופעי זיקוקים בקרית חיים (ירי מגן בית העם, צפייה מאזור הבמה); במרכז הכרמל (ירי מגן הזיכרון, צפייה מטיילת לואי) ובעיר התחתית (ירי מנמל חיפה, צפייה מרחוב שער פלמר ומאזור הבמה).

 

 

לפני שנה כתבה קליש רותם בדף הפייסבוק שלה: "אני רואה אתכם ושומעת את הקולות הגוברים להפסקת מופעי הזיקוקים. אני מבינה כמה שזה פוגע בהלומי הקרב, ולכן, למרות שעד לא מזמן חשבתי שיש חשיבות למסורת יום העצמאות, היום אני חושבת אחרת. אני גם יודעת שהמופעים פוגעים בבעלי חיים (איבדתי כלבה, ריטה ז"ל, בגלל זיקוקים)". בסיום הפוסט היא ביקשה מעוקביה להצביע במשאל בעד או נגד קיום של מופעי זיקוקים.

 

הפוסט של ראש העיר לפני קיום המשאל

הפוסט של ראש העיר לפני קיום המשאל

 

בפוסט נוסף שהעלתה ראש העיר לאחר קיום הסקר היא ציינה כי "תוצאת הסקר היא לכאורה מובהקת וקוראת לביטול הזיקוקים", אך הוסיפה כי בפועל רוב המצביעים במשאל אינם חיפאים, וקבעה כי "לקראת אירועי העצמאות בשנה הבאה (השנה; ש"מ) הנחיתי להקים ועדה מקצועית שתבחן חלופות ראויות כמו מופעי לייזר, רחפנים וכו'". יצוין כי עד היום לא פרסמה העירייה אם כונסה ועדה כדי לדון בנושא, מה היתה החלטתה ומהם הנימוקים שנלוו אליה.

 

ההבטחה של עינת קליש רותם

ההבטחה של עינת קליש רותם

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמר תושב חיפה הלום קרב ממלחמת יום כיפור: "זו שערורייה. איך אפשר להאמין לראש העיר שמבטיחה דבר אחד ועושה את היפוכו? זו מעכיר לנו, הלומי הקרב, את שמחת יום העצמאות. האם עיריית חיפה לא יכולה להתחשב באלו שנלחמו למען המדינה? איפה הרחפנים שהיא הבטיחה במקום הזיקוקים? מופע כזה הוא פי 1,000 יפה יותר מסתם ירי של זיקוקים לאוויר רק כדי לסמן וי על זיקוקים".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הפעלת זיקוקים ביום העצמאות היא נושא שנוי במחלוקת בכל הארץ, ולצד המתנגדים יש תושבים רבים שמחכים למופעי הזיקוקים ועבורם הוא חלק בלתי נפרד מחגיגות העצמאות. בישיבה שנערכה בעירייה בנושא הוחלט לצמצם את מופעי הזיקוקים לשני מוקדים בלבד שמרוחקים משכונות המגורים מתוך רצון להתחשב בכלל תושבי חיפה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. בשם כל הפוסט טראומתיים מכל הסיבות האפשריות

    החלטה פופוליסטית לקושש קולות מחכים כבר ל31-10-23 שתסיימי 5 שנים איומות

  2. אריה

    יישר כח לקליש. כשחוגגים ושמחים עושים רעש. כן גם ובייחוד ביום העצמאות .הרושם הוא שיש מי שרוצה שנחגוג בשקט. שלא נתגאה במדינה שלנו. שננפץ את כל התרבות הקיימת. שנאדיר את החלש כמו במסורת הנוצרית. זה נשמע מוכר מכל הארגונים הזרים שהשתלטו על המדינה ורוצים לפרקה. זה לא הלומי הקרב. להם ואלה שאיתם לא שבו מהקרב אנו נותנים את כל הכבוד ביום הזכרון. היום הזה עם האזעקות קשה להם ומזכיר להם פי כמה וכמה. אבל לא נמשיך את האבל ביום העצמאות. לא יקום ולא יהייה. נכבה לא תצויין פה

  3. יואב

    מעניין שבמשך כל השנה הזיקוקים מהכפרים הסמוכים, היריות שם באוטומט לא מפריעים
    אבל לילה אחד של שמחה על עצמאותנו כנראה מפריע לארגונים הזרים שהשתלטו על המדינה

  4. יואב מה הקשר?

    הבורות שלך בנושא הפוסט טראומה פשוט מדהימה יש תופעות לוואי של רגישות יתר לרעשים ולא משנה אם זה אמבולנס עם סירנה או דלת נטרקת או פיצוץ פתאומי או זיקוקים או יריות או שמבהילים אותך מאחור בהפתעה או לא מסוגלים להיות בין קבוצות אנשים רבות שעושות רעש גם מהפטישי פלסטיק אנחנו לא יכולים להנות כמוך, ויש אלפי אלפים כמוני מכל מיני ארועים טראומתיים שנוגעים לכל תחומי החיים בישראל

    יש ראשי עיריות שמצטרפים לנושא ומבטלים זיקוקים ,זה הדבר היחידי שממנו אפשר להנות ביום העצמאות ? חסרים דברים מגוונים לחגוג?

  5. מי רוצה לפגוע לך אריה בשמחה ?

    בנגישות לנכים עיריית חיפה נמצאת באיחור גדול מדובר על תקנות חוק הנגישות מ 2018 !!! תראו בישיבת המועצה האחרונה שעיריית חיפה חטפה עיצום כספי של 10 מיליון שקלים לשלם בגלל שלא עומדת ביעדים וזה לאחר משא ומתן של המחלקה המשפטית.

    עם 10 מיליון שקל לרווחת הפגועים לא חבל על הכסף?
    הסיפור העצוב של מועדון השיט חיפה שעוזר ל52 משפחות של ילדים אוטיסטים בפעילות מייטיבה ורק אחרי שהגיעו לבית משפט נגד העירייה השופט הכריח את העירייה לתפעל מיידית את מועדון השיט. ואני לא אלאה אותך בעוד דוגמאות מצערות אחרות וגם נושא הזיקוקים הקטן בין היתר

    אז מי אחראי לכל המחדלים ? מי שעומד בראש המערכת!!!!
    אולי אנחנו אשמים גם שחברי קואליציה ברחו לה והצטרפו לאופוזיציה שהפכה לסוג של קואליציה ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר