מועדון הנוער הגיבורים (צילומים: מוסטפא אבו דבוס)
מועדון הנוער הגיבורים (צילומים: מוסטפא אבו דבוס)

הבטחות על הקרח: מועדון הנוער בחליסה עדיין לא שופץ

לפני כחודשיים טענה עיריית חיפה כי היא "פועלת במלוא המרץ" על מנת לשקם ולשפץ את מועדון הנוער הגיבורים בחליסה שנשרף כבר בחודש אפריל. כעת, בשל השבתת המועדון, יותר מ-150 ילדים מסתובבים ברחוב ללא מענה חינוכי. בעמותת מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים מאיימים לנקוט צעדים נגד העירייה

פורסם בתאריך: 2.8.23 14:33

יותר משלושה חודשים חלפו מאז שמועדון הנוער העירוני הגיבורים בחליסה נשרף, ועיריית חיפה לא עומדת בהבטחתה לשפץ את המקום. בוועד השכונה מציינים כי כתוצאה מהשבתת המועדון, יותר מ-150 ילדים מסתובבים ברחוב ללא מענה חינוכי, ובעמותת מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל מאיימים לנקוט צעדים נגד העירייה.

בתגובה לפניית "כלבו – חיפה והקריות" בעניין כבר בחודש יוני השיבה העירייה כי היא "פועלת במלוא המרץ מול כל הרשויות והגורמים המוסמכים בנושא, ובכלל זה כיבוי אש וחברת הביטוח, על מנת לשקם ולשפץ מהר ככל הניתן את מבנה המועדון הפועל בתמיכה ובמימון מלאים של העירייה, על פי תוכנית שהותאמה לצרכי הילדים ואשר וכוללת בין השאר שני רכזי ספורט וקבוצת כדורסל לנערות".

אלא שמבירור שערכנו עם יו"ר ועדת כספים העירונית סופי נקש עולה כי רק השבוע העבירה העירייה לחברי המועצה בקשה לאישור התקציב הדרוש לשיפוץ המועדון, וזאת לאחר שוועדת הכספים כבר אישרה את התקציב.

חבר הנהלת ועד השכונה מוסטפא אבו דבוס: "מה שקורה עם העירייה זה שערורייה. השריפה אירעה באפריל, ואנחנו כבר באוגוסט. עשרות רבות של ילדים ובני נוער מסתובבים בשכונה ולא עושים כלום. אחר כך מתפלאים שהם עושים שטויות. עוד מעט מתחילה עונת הכדורגל שבה משתתפת קבוצה ממועדון הנוער שלנו. קבוצות אחרות החלו כבר להתאמן אבל אנחנו לא כי אין לנו איפה".

 

 

בשל המצב שלח מנהל עמותת מוסאוא ג'עפר פרח מכתב לראש העיר עינת קליש רותם בנושא וביקש תשובות. "המצב בחליסה מוכר לך, וכמובן לכל משרדי הממשלה החברתיים", כתב פרח, "השכונה סבלה וממשיכה לסבול מאפליה רב מערכתית שגורמת לעוני ולנשירה ממערכת החינוך. בשנים האחרונות החלו לפעול בשכונה כמה מוסדות עירוניים שהעניקו מסגרות חינוך לא פורמלי לילדים ולנערים, אך במקביל הופקרו שירותים רבים בשכונה, והדבר קיבל ביטוי בשיעורי הפשיעה, העוני והנשירה של ילדים ממערכת החינוך".

פרח הוסיף כי "אחד מהמוסדות הוותיקים בשכונה הוא מועדון הכדורגל (שפועל במועדון הגיבורים; ש"מ), אשר טיפח במשך עשרות שנים מאות ילדים והופעל על ידי עמותת ספורט חליסה. הנהלת העמותה גייסה תרומות כדי לסייע לילדים להגיע לאימונים ולהשתתף במשחקים. העירייה היתה אמורה להקצות למועדון תקציב תפעול שיאפשר לילדים שמגיעים אליו לקבל תמיכה חינוכית ורגשית במקביל לאימוני הספורט. הדבר לא נעשה, ומכרזים שפורסמו (למציאת עובדים למועדון; ש"מ) נגנזו יותר מפעם, כך שלא נבחרו עובדים שיפעילו את המועדון וידאגו לצורכי הילדים".

לדבריו, בחודש אפריל נפרצו חדרי המועדון שניזוק באופן קשה והושבת מפעילות: "הפעילים במועדון פנו לעירייה מספר פעמים והנושא אף פורסם בתקשורת, אך אף גורם בעירייה לא טרח לקחת אחריות, לטפל בנזקים ולהפעיל מחדש את המקום. מדובר בילדים בסיכון גבוה ובשכונה שזקוקה לכל תמיכה אפשרית. על כן אנו פונים אלייך טרם ננקוט צעדים שונים כדי להקצות את המשאבים הדרושים באופן מיידי להפעלת המועדון ולהקצאת כוח אדם מתאים לתפעולו".

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "יו"ר ועדת הכספים סירבה לדון בתקציב המועדון בוועדת הכספים האחרונה, ובעקבות זאת ולאור דחיפות הנושא הנחתה ראש העיר אתמול לאשר את התקציב בסבב מיילים. יחודד כי עיריית חיפה פעלה באופן מיידי על מנת להבטיח רצף של הפעילויות במועדון, ועד לשיקום המבנה מתקיימות חלק מהפעילויות במרכז הקהילתי חליסה, באולם הספורט, ובמגרש מועדון הגיבורים שהוכשר במייד לאחר השריפה להמשך פעילות ואימוני הילדים במועדון. הצוותים המקצועיים של העירייה ילוו את המועדון עד לפתיחתו מחדש והכשרתו כמתחייב, עם צוות ופעילות לטובת תושבי השכונה ורווחתם".

בתגובה לנטען על ידי לשכת ראש העיר מסרה נקש: "עינת קליש רותם כהרגלה מחפשת אשמים להתנהלותה הרשלנית. המועדון נשרף כבר בחודש אפריל, ועד עתה היא לא טרחה להביא את הנושא לאישור ועדת כספים. בישיבה האחרונה דנו במשך שלוש שעות בתקציב העירייה לשנת 2023, שגם אותו היא מסרבת להביא לאישור, ובשיפוץ של מועדון חליסה. נקבעה ישיבת המשך ל-8 באוגוסט. כמו כן, ראש העיר מתנהלת ללא תקציב פיתוח כבר שלוש שנים. נראה לי תמוה שארבעה חודשים לאחר שהמועדון נשרף ונסגר ושלושה חודשים לפני הבחירות, ראש העיר נזכרת שמדובר בנושא בהול ושולחת את הנושא לחברי מועצת העיר בסבב אימיילים. אם באמת הנושא בהול כפי שהיא טוענת, הוא היה אמור לעלות לאישור כבר בחודש מאי או לכל המאוחר בחודש יוני. כנראה שחליסה מעניינת את ראש רק לפני הבחירות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לאמור את האמת

    בימים חמים כאלה, הקרח נמס במהירות רבה אבל יותר לאט מקיום הבטחות של ממשלת קליש

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר