שוק הפשפשים (צילום: חגית הורנשטיין)
שוק הפשפשים (צילום: חגית הורנשטיין)

מסתמן: הרומן בין ועד שוק הפשפשים לעירייה על סף סיום

בסיכום שהושג בין עיריית חיפה לוועד סוחרי שוק הפשפשים נקבע כי הרוכלים ישלמו תשלומים שבועיים אשר יופקדו בקרן שתשמש את הסוחרים לשיפור חזות השוק. כעת הודיעה המחלקה המשפטית כי אין לגבות תשלום מהרוכלים - והסוחרים זועמים: "מגיעים כמויות של רוכלים כי המקום בחינם ו'גונבים' לוותיקים את המקומות הקבועים"

פורסם בתאריך: 30.8.23 10:46

האופוריה ששררה בקרב סוחרי שוק הפשפשים לאחר היבחרו של הוועד החדש וחידוש שיתוף הפעולה עם עיריית חיפה הולכת ומתפוגגת אחרי פחות מחודש ימים.

אחת מהבעיות המרכזיות שהעסיקו את בעלי החנויות הוא שוק הרוכלים שמתקיים בכל שבת זה 18 שנה על ידי מפעיל חיצוני. הסוחרים התלוננו על כך שהרוכלים נוגסים להם בפרנסה בגלל סוג הסחורה שהם מוכרים – סחורה חדשה שמתאימה לשוק רמלה לוד, כזו שאין לה צביון של שוק פשפשים ורחוקה מהדימוי של וינטג' ויד שנייה.

עם היבחרו יזם הוועד החדש פגישה עם מנכ"ל העירייה ניר מריאש, והצדדים הגיעו להחלטה משותפת – העירייה תפעיל את שוק הרוכלים ביחד עם ועד הסוחרים. העירייה, כך סוכם, תסדיר את כל ענייני הרישוי, תציב במקום שומרים ופקחים, תדאג לרכב כיבוי, לאמבולנס ולשיטור קהילתי, תסמן לכל רוכל שטח של שלושה מ"ר למען שמירה על הסדר, והכי חשוב מבחינת הסוחרים – תאסור על הרוכלים למכור סחורה חדשה. לצורך כך מינתה העירייה את אביחי מזרחי לפרויקטור מטעמה. 

לאחר שהתקבלה ההחלטה בסוף חודש יולי, אמרה חברת הוועד יעל עובדיה: "הוועד החדש החליט להעיף את שוק הרוכלים, ובתיאום עם העירייה נקבע שכל הכסף שהרוכלים ישלמו כשכר דירה יופקד בקרן מיוחדת בעירייה ויוחזר לטובת השוק – לשיפור התאורה, לשירותים כמו שצריך, לסככות במגרש החנייה מעל הרוכלים. יש פה 130 בסטות של רוכלים בכל שבת, וכבר החלטנו שאצלנו הם ישלמו 120 שקל במקום 200 שקל כפי ששילמו עד כה".

 

 

אך במציאות לא כך הם פני הדברים. העירייה עדיין לא גבתה תשלום מהרוכלים, ומסתבר שהיא אינה מתכוונת לעשות זאת. על כך נודע לחברי הוועד בפגישה שנערכה אתמול (שלישי) בהשתתפות המנכ"ל, הפרויקטור ונציגת המחלקה המשפטית שהורתה לא לגבות כספים מהרוכלים בשוק הפשפשים. ההחלטה הזו של העירייה מקוממת את חברי הוועד ואת הסוחרים.

"אנחנו צריכים סדר בשוק", אומר יו"ר הוועד נסים סוויסה, "אנחנו צריכים לנהל את השוק בצורה מצוינת, וזה יקרה רק אם יגבו כסף מהרוכלים. מה שקורה עכשיו זה שמגיעים כמויות של רוכלים כי המקום בחינם, הם 'גונבים' לוותיקים את המקומות הקבועים, ואני פוחד מהיום שמישהו יתרגז וזה ייגמר לא יפה. הרעיון היה לפתוח עמותה ללא מטרת רווח, שתגבה תשלום מהרוכלים, וזה יופקד בחשבון נאמנים, ושהכל ייעשה תחת פיקוח של עורך דין ורואה חשבון ובהשגחה של העירייה. הכסף הזה יוחזר לטובת השוק, ונוכל לתקן דברים. הסככות שרצינו להתקין לטובת הרוכלים יעלו כ-120,000 שקל, וללא הקרן אין לנו כסף לשלם על זה. מהקרן הזו אנחנו אמורים לשלם הכל לרווחת השוק והסוחרים. הרי זו המטרה של הוועד הנבחר. נבחרנו כדי להילחם שהשוק הזה יעמוד על שתי רגליים. הוועד הנבחר הוא חזק מאוד, ואנחנו מוכנים לדאוג להכל. השוק הזה צריך לקבל את כל התנאים, אבל העירייה מקשה עלינו".

יכול להיות שלא הבנתם את כוונת העירייה? כי בתגובה לכתבה הקודמת היא אמרה ש"כחלק מקיום היריד לא ייגבו כספים מהרוכלים במקום".

"יש לנו חוזה שאומר שכל הכספים שייגבו ייכנסו לקרן לטובת השוק. הסיכום הזה היה על דעת המנכ"ל, ופתאום המחלקה המשפטית החליטה לא לגבות כסף בכלל. אנחנו כבר חמישה שבועות לא גובים כסף, וזה לא יכול להימשך".

עיריית חיפה לא מסרה כל תגובה, אך לאחר הפנייה של "כלבו – חיפה והקריות" זומן סוויסה לפגישה שתתקיים בעירייה במהלך היום. 

 

נסים סוויסה (צילום: חגית הורנשטיין)

נסים סוויסה (צילום: חגית הורנשטיין)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עוד תחום שיהב לא טיפל בו 15 שנה.. הנה התוצאה

    העירייה הגרועה בישראל
    מקום אחרון בהון אנושי, מקום אחרון בבביית ארנינה, מקום אחרון ביציבות 7איתנות מבין הערים הגדולות
    מורשת יונה יהב – הרס הכל, אין דבר אחד שהשאיר אחריו מתפקד ועוד העוג רוצה לחזור להמשיך בקומבינות עם המזהמים והקניונים שמריצים אותו

  2. 80 שעשה 0 במשך 15

    זה התחיל הרבה לפני קליש
    בתל אביב בנו את שוק הפשפשים בחיפה זה היה בכביש של ואדי סאליב
    העירייה גבתה כסף אבל לא השקיעה שקל אז הרוכלים ירדו משם כי העיפו אותם לרחוב התחתון
    מה שקרה שהעירייה אצל יהב שנים נמנעה מלהסדיר את המצב בשוק הפשפשים ובשוק תלפיות
    מחדל רודף מחדל.
    המום שהוא רוצה לחזור אחרי הבעיות שהשאיר אחריו כל הזמן עוד מנסים לתקן נזקים וחוסר טיפול מלפני עשור!!!!

  3. אבי

    מה זה ותיקים מול חדשים?
    צריך לתת הזדמנות לכולם ולא בתשלום מס שפתיים.
    שיפוצים העיריה תעשה לטובת כולם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר