ננסי שניידר ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק שלה)
ננסי שניידר ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק שלה)

ננסי שניידר, מהטרנסג'נדריות הראשונות בישראל, הלכה לעולמה

ננסי שניידר היתה מעמודי התווך של הקהילה הטרנסית בארץ. היא נולדה בחיפה בשנת 1955, וגדלה בעיר התחתית במשפחה של שמונה נפשות שעלתה ממרוקו. בגיל 9 הבין הילד הקטן את זהותו המגדרית, ובגיל 16 היא עברה ניתוחים להתאמה מגדרית בבלגיה. הבוקר היא הלכה לעולמה

פורסם בתאריך: 21.11.23 17:40

ננסי שניידר, מעמודי התווך של הקהילה הטרנסית בישראל, נפטרה היום (שלישי) בתל אביב, והיא בת 68.

שניידר נולדה בחיפה ב-26 בפברואר 1955, וגדלה בעיר התחתית במשפחה של שמונה נפשות שעלתה ממרוקו. אביה, מנופאי בנמל חיפה, ואמה שעבדה בניקיון עבדו מסביב לשעון כדי להביא פרנסה הביתה, והילדה הקטנה, שכבר בגיל 9 הבינה את זהותו המגדרית, החלה להסתובב בגן הזיכרון, שם הכירה את גילה גולדשטיין שתהפוך לאחת מחלוצות המאבק הטרנסי בישראל. השתיים גילו את המיניות שלהן באותה התקופה ונאלצו לעבוד בזנות כדי להתקיים. הן עברו לתל אביב והקימו ביחד את להקת הדראג הראשונה בישראל – פצצות מין.

בגיל 16 עברו השתיים לבלגיה, שם עברה שניידר ניתוחים להתאמה מגדרית לאחר קבלת זריקות מהרופא היחיד שנתן אותן בתל אביב. היא התגוררה במשך כמה שנים ברחבי אירופה, שם הכירה את גרושה לעתיד. בהמשך היא חזרה ארצה.

 

 

בשנת 2017 הופיעה שניידר בסדרה הישראלית "נעלמות", ובשנת 2022 הדהד קולה מתוך סרט וידאו באוזניהם של המבקרים במוזיאון העיר בחיפה. בתנועות ידיים תיאטרליות ובטון דיבור בטוח ומהיר גוללה שניידר אנקדוטות מחייה, שמצטרפות לתמונות מעברה המוצגות בחדר הסמוך כחלק מהתערוכה "מה יגידו השכנים?" של האוצרים עינבר דרור לקס, דותן ברום, יואב זריצקי ועדי סדקה מפרויקט "ההיסטוריה הגאה החיפאית", שמציג את ההיסטוריה הגאה ואת החיים הקוויריים בחיפה בשנים 2007-1932.

בחדר המוקדש למאבק הטרנסי שצמח בעיר הופיעו שלוש מהפיגורות המפורסמות ביותר של הקהילה הגאה – זלמן שושי, גילה גולדשטיין ושניידר, ששלושתן היו הטרנסג'נדריות הראשונות בישראל. בחדר זה הוצגו איורי אופנה צבעוניים של שניידר, מעצבת אופנה במקצועה, לצד תמונות ארכיון מתקופתה כדראגיסטית ורקדנית במועדונים בארץ ובעולם.

לשניידר היו חיים סוערים, צבעוניים, מתריסים ועשירים בדימויים ובסיפורים, שעלולים לעתים להישמע לא מציאותיים. היא היתה אייקון גאווה מלא בניגודים – שומרת שבת ומאמינה באלוהים, שמתעדת את חייה ללא הפסקה בחשבון האינסטגרם שלה, שם היא הביעה את עמדותיה ואת דעותיה בנושאים פוליטיים ומדיניים, וגם הציגה סתם בילויים עם חברים. הפיד שלה מלא באיורי אופנה שציירה, ובחודש אוגוסט היא העלתה תמונות מאשפוזה בבית החולים.

ההלוויה תתקיים מחר (רביעי) בשעה 16:00 בבית העלמין שדה יהושע, שער תמר.

 

ננסי שניידר ז"ל (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

ננסי שניידר ז"ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה על הכתבה, ננסי היא דמות ממש חשובה בקהילה שלנו. אבל למה מיסג'נדרינג? אין שום צורך לכתוב שהיא הייתה 'ילד קטן',

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מטחי טילים על הצפון, ואתם ממשיכים בטירוף מוחלט להתעסק באיזו טרנס שמנס… בא לי להקיא מהעורכים שלהם

  3. מרכז הדיווח

    היי אני דורי, מתנדבת באגודה למען הלהט"ב שמטרתה להיאבק במידע שגוי ובשיח פוגעני נגד הקהילה. אתחיל בכך שננסי הייתה דמות מרכזית בקהילה הטנסג’נדרית בישראל, ממש לא “טרנס שמנס”, היא הייתה אייקון של גאווה עבור להט”בים רבים. יהי זכרה ברוך.
    אשמח אם בעתיד תשקול מילים לפני שאתה כותב באינטרנט תגובה שעלולה לפגוע בקהילה שלמה בלי סיבה.
    מאחלת לנו שנדע להכיל ולקבל את השונה דווקא בימים הלא פשוטים שעוברת המדינה שלנו.
    אני מזמינה את כל מי שנפגע מלהט"בפוביה לפנות אלינו לקו הקשב
    בטלפון: 2982* או וואטסאפ: 0586205591.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר