פינת הנצחה לזכרו של רס"ן חן פוגל ז"ל (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)
פינת הנצחה לזכרו של רס"ן חן פוגל ז"ל (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

פינת חן: הבוקר תוצב פינת הנצחה לזכרו של רס"ן חן פוגל 

שנתיים לאחר שרס"ן חן פוגל נהרג בתאונת מסוק העטלף מול חופי חיפה תוצב הבוקר בטיילת שקמונה בבת גלים פינת הנצחה לזכרו. אמו אירית פוגל: "לנקודה שבה בחרנו להציב את פינת ההנצחה יש משמעות - היא כמעט מול מקום הנפילה. המקום לא נבחר באופן אקראי"

פורסם בתאריך: 28.11.23 07:48

הבוקר (שלישי) תוצב בטיילת שקמונה פינת הנצחה בשם נקודת חן לזכרו של רס"ן חן פוגל ז"ל, טייס חיל האוויר שנהרג בחודש ינואר 2022 בתאונת מסוק מול חופי חיפה. עיריית חיפה נענתה לבקשת הוריו של פוגל אשר ביקשו להנציח את בנם באופן שמבטא את ערכיו האישיים ובמיקום שמייצג את נוף ילדותו ומשקיף על מקום נפילתו – חוף הים בחיפה.

בחודש יולי פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" על היוזמה המרגשת של המשפחה, אשר פתחה בקמפיין גיוס המונים באתר giveback והציבה לעצמה יעד לגייס 150,000 שקל. בעמוד שנפתח באתר נכתב: "פרויקט הנצחה לזכר אהובנו רס"ן חן פוגל ז"ל, טייס חיל האוויר שנפל בתאונת מסוק העטלף בינואר 2022. חן היה אוהב אדם, סקרן, רחב אופקים, ערכי ומוסרי. ערכי השמירה על הטבע, על איכות הסביבה ועל קיימות חברתית וסביבתית היו נר לרגליו והתוו את הדרך המיוחדת שבה הוא פעל וחי. בדרכו השקטה והבלתי אמצעית שניחנה ברגישות גדולה הוא השפיע על רבים סביבו. ערכים אלו ליוו את חן עת יצא למשימתו האחרונה, באמון וברצון מלאים לשמור על המולדת מהשמים, מלווה בחיוך התמידי שלו, באופטימיות ובשמחת החיים שכל כך אפיינו אותו. חן נכנס למסוק והיה עסוק בנוהלי הטיסה שבהם היה מיומן כל כך, לרגע לא מעלה על דעתו שחלומותיו ושאיפותיו יתנפצו בשניות בודדות".

עוד נכתב: "אנחנו, שנשארנו מאחור, כואבים את לכתו של חן ונחושים להמשיך את דרכו, לממש את ערכיו ולהגשים את חלומותיו. מכיוון שנושאי הקיימות והסביבה וגם הפתיחות והנתינה לזולת היו בליבת הערכים המובילים את חן בחייו, בחרנו להקים פינת ישיבה הפתוחה לציבור הרחב ברוח עשייתו. פינת הישיבה תיבנה מחומרים סביבתיים וברי קיימא – אבן ירושלמית מסותתת ומעוצבת בסימן אינפיניטי (אין סוף), וסביבה כוכב הרוחות הבנוי מפסיפס של בזלות ואבן אגת כחולה. הפינה תמוקם בחוף הים בחיפה – נוף ילדותו של חן – וממנה ניתן יהיה להשקיף מצד אחד אל עבר הים, מקום נפילתו, ומצד שני אל עבר הר הכרמל, מקום הולדתו. הפרויקט מוקם ביוזמת משפחתו וחבריו ובסיוע של עיריית חיפה".

כאמור, הוריו של חן ז"ל, שיזמו את הקמת פינת ההנצחה, פנו לעיריית חיפה בבקשה שתסייע להם בקבלת האישורים הנדרשים להצבת פינת ההנצחה, וזו נענתה מיד לבקשתם. במקביל פנו ההורים לפסל ולאמן חן וינקלר על מנת שיעצב את הפינה לזכר בנם. 

 

 

פינת ההנצחה עוצבה כפינת ישיבה ומוצב בה סלע טבעי שעליו מוטבע לוח קרמיקה עם כיתוב שמתאר בקצרה את אירוע נפילתו של חן, ביחד עם סא"ל ארז שחייני, תמונה של חן וקוד QR לסריקה שמוביל לאתר ההנצחה "יזכור" של משרד הביטחון.

"את פתיחת העמוד באתר giveback ארגנו חברים של חן בהובלה של עומר, חבר מהטייסת, והסכום הראשונה המבוקש נאסף תוף שמונה ימים, שזה היה מדהים", אומרת בהתרגשות אירית פוגל, אמו של חן, "סכום נוסף נאסף כדי לכסות עלויות נוספות כי לא רק הספסל הסביבתי עלה כסף, היו הוצאות נוספות. זו באמת היתה היענות מדהימה – אנשים תרמו בלב רחב, והתרומות היו ממש מרגשות". 

לאורך כל התהליך ליוו אתכם חברי ועדת האמנות של העירייה בראשותה של האדריכלית ליטל שלף דורי.

"ליטל היתה המלאך שלנו. היא אשה מדהימה – בטוב, בנתינה וברגישות שלה, אין הרבה כמוה. אין לי מספיק מילים לבטא את היחס האישי, האכפתיות, האנושיות והחום. בחיים לא ציפיתי מגוף רשמי כמו עירייה ליחס כזה. גם ראש העיר עינת קליש רותם פרגנה לכל אורך הדרך. כולם היו בעד הפרויקט, עזרו ולא הערימו קשיים, שזה יפה ומרגש. אני מקווה שאנשים יכבדו את המקום, יהיה לנו קשה מאוד אם לא. פגעי הטבע לא אמורים לפגוע בפינת ההנצחה כי הכל עשוי מחומרים טבעיים. זה בדיוק הרציונל – לא להשתמש בחומרים מתכלים ומתבלים".

הנקודה שבה ניצבת פינת ההנצחה לא נבחרה במקרה.

"לנקודה שבה בחרנו להציב את פינת ההנצחה יש משמעות – היא כמעט מול מקום הנפילה. הנפילה היתה צפונית למכון לחקר ימים ואגמים, 900 מטר פנימה לתוך הים. המקום לא נבחר באופן אקראי, יש רציונל מאחורי הבחירה".

 

פינת ההנצחה נקודת חן (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

פינת ההנצחה נקודת חן (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שילמת - הונצחת. לא שילמת - לא תונצח

    עיריית חרפה עושה הפרדה הזויה ובזויה בין משפחות שכולות עם הכסף בכיסן לממן הנצחה בגני משחקים וטיילות
    לבין "סתם חיילי צה"ל שנפלו" ואין למשפחות ממון ואז העירייה פשוט לא תנציח אותם בשום צורה
    אתם מבינים את גודל החרפה???

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר