עזריאל לוקץ' ז"ל (צילום: חגית הורנשטיין)
עזריאל לוקץ' ז"ל (צילום: חגית הורנשטיין)

האושיה החיפאית עזריאל לוקץ' הלך לעולמו

עזריאל לוקץ’, מפיק ליינים של מסיבות לגיל הבוגר, טייס, בשלן חובב וחיית פייסבוק, נפטר היום בגיל 78 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. חברו הקרוב יובל קאופמן: "נמשיך את מורשתו שהיא ליהנות מהחיים, למצות כל רגע ולחבק את המשפחה שלנו חזק חזק"

פורסם בתאריך: 23.2.24 17:27

עזריאל לוקץ’, בעברו אושיה חיפאית ומפיק ליינים של מסיבות לגיל הבוגר, נפטר היום (שישי) בגיל 78 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

לוקץ' נולד בחיפה וגדל ברחוב חרמון בהדר. כשהיה בן 7 עלתה משפחתו לכרמל והתמקמה בשדרות הברושים מול קפה גן רימון. הוא למד במחזור ב’ בבית הספר דוד ילין אצל המחנכת גלילה זאבי והמנהלת האגדית יהודית פלגית. הוא שיחק כדורסל בהפועל הר הכרמל, היה בצופים של בית הספר הריאלי, סיים את תיכון חדש, התגייס, התחתן בגיל צעיר מאוד, פתח עסק לריהוט משרדי בעיר התחתית שפעל עד לפני שנה, נולדו לו חמישה ילדים – בן, זוג תאומים לא זהים וזוג תאומות זהות – והוא סב ל־16 נכדים ונכדות.

על הקשר שלו למוזיקה הוא סיפר בהרחבה בכתבה שהתפרסמה ב"כלבו – חיפה והקריות" בחודש נובמבר 2018. הטריגר לכתבה היה ליין קבלות שבת לגיל הזהב שהוא וחברו עוזי אברהם עשו בטמפל בר בסינמול.

מגיל צעיר אהב לוקץ' רוקנרול ונחשב לרקדן ממש לא רע בסצנה החיפאית של אוהבי הריקודים, אלו שהיו מתאספים בימי שישי על הברזלים מול קולנוע עצמון, ליד דוכן מפעל הפיס, ומשם היו יוצאים למועדונים בנהריה ובעכו. הוא היה מקושר עם אנשי מוזיקה כמו אפי נצר ודוד קריבושה, והדרך להפקת מסיבות היתה קצרה. הוא ואברהם החלו באירועים לקהל מבוגר במועדון נופר במלון נוף שהיה קטן מלהכיל את הביקוש, ובחיפושם אחר מקום גדול יותר הם הגיעו למועדון הביט במרכז הכרמל – וההצלחה היתה גדולה. את מנהל הביט יובל קאופמן אהב לוקץ' אהבת נפש וקרא לו "עלם חמד, הוא כמו הבן שלי".

 

 

לוקץ’ היה מענטש אמיתי, כזה שלא הפסיק לספר בדיחות, בעיקר גסות, וגם בשלן חובב, כזה שנכנס למטבח ויצא כעבור שש שעות עם ארוחה של כמה מנות ל־15 מחבריו הטובים. הוא התגרש מאשתו לאחר 37 שנות נישואים, ועל כך הוא אמר: “רציתי לבלות, לצאת ולחיות. חייתי גם קודם – הייתי נוסע הרבה לחו”ל, אבל פחות בילויים בערבים. לפני 25 שנה הוצאתי רישיון טייס, ואני וחיים צורי, ראש העיר קרית מוצקין, שותפים במטוס. הייתי טס המון לקפריסין – לוקח חבר, טסים בבוקר, הולכים למסעדה טובה לאכול צהריים וחוזרים אחר הצהריים לחיפה אחרי קניות בדיוטי פרי".

לוקץ' היה חיית פייסבוק, וכל פוסט שלו הסתיים במשפט “רק בריאות כי הכל דבש”. כשנשאל על כך ענה: "בסך הכל נחמד לי, אני בן אדם מאוד אופטימי. גם כשלא טוב לי לא אראה זאת. אני חי את זה באמת, וזה כבר הפך למנטרה. אני עושה את מה שאני רוצה, וזוהי הסיבה שבגללה נפרדתי מאשתי – רציתי לעשות את מה שאני רוצה, לא רציתי להיות כבול”.

עם היוודע דבר מותו של לוקאץ' סיפר קאופמן: "את עזריאל הכרתי לפני כעשור כשהחל לעשות אירועי שנות ה-60 במועדון הביט שאותו אני מנהל. לאורך השנים נשארנו חברים טובים חרף פער הגילאים. למדתי ממנו אהבת אדם, איך ליהנות מהחיים, איך ליהנות מהפרטים הקטנים של החיים. הוא היה תמיד מוקף חברים, מבלה ואוהב. הוא יחסר לי בענק. למדתי ממנו המון ונמשיך את מורשתו שהיא ליהנות מהחיים, למצות כל רגע ולחבק את המשפחה שלנו חזק חזק".

הלווייתו של לוקץ' תתקיים ביום שני בשעה 11:00 בשער ברוש, בבית העלמין שדה יהושע. השבעה תתקיים ברחוב ויצמן 30 בתל אביב.

 

עזריאל לוקץ' ז"ל

מודעת האבל לזכרו של עזריאל לוקץ'

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר