פקחית של אגד שולחת אצבע משולשת לעבר נערה
פקחית של אגד שולחת אצבע משולשת לעבר נערה

אגד: כ-200,000 קנסות לנוסעים ב-20 מיליון שקל

פקחים של חברות האוטובוסים חילקו במהלך שנת 2023 238,146 דוחות לנוסעים בסכום כולל של 24,045,306 שקל. אגד היא החברה שחילקה הכי הרבה דוחות - 197,599 דוחות המהווים כ-83 אחוז מכל הדוחות שחולקו בשנה החולפת, וסכומם עומד על 19,941,170 שקל

פורסם בתאריך: 12.3.24 11:53

במהלך שנת 2023 חולקו 238,146 דוחות לנוסעים בתחבורה הציבורית בסכום כולל של 24,045,306 שקל – כך עולה מנתוני משרד התחבורה שהוצגו אתמול (שני) בישיבת מעקב בנושא שקיימה הוועדה המיוחדת לפניות הציבור של הכנסת בראשות ח"כ יצחק פינדרוס, שבה נדונו הסמכויות וההתנהלות של פקחים בתחבורה ציבורית.

אגד היא החברה שחילקה הכי הרבה דוחות לנוסעים – 197,599 דוחות המהווים כ-83 אחוז מכל הדוחות שחולקו בשנה החולפת. סכום הקנסות הכספיים שאגד חילקה ב-2023 עומד על 19,941,170 שקל.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" בחודש ינואר, עבודתם של פקחים שמועסקים בחברת אגד נמדדת בין השאר לפי מספר הדוחות שהם מחלקים לנוסעים. פינדרוס, שמתנגד לדרך התגמול הזו, אמר בוועדה כי לא יהיו יותר סמכויות לפקחים בתחבורה הציבורית במצב שבו הם מתוגמלים על מספר הדוחות: "הדיון על סמכויות הפקחים יגיע לוועדת הכלכלה. צריך לבחון אפשרות שמשרד התחבורה יהיה המפעיל הראשי של הפקחים בתחבורה הציבורית, והוא זה שיהיה אחראי על תהליך ההכשרה שלהם ועל העמידה ביעדים. במקביל צריך לבחון לעומק את הסמכות הניתנת כיום לפקחים ואם יש צורך להרחיב אותה".

 

 

פינדרוס הוסיף כי הנוסעים בתחבורה הציבורית מרגישים שאין לפקחים תודעת שירות מתאימה: "יש לבחון לעומק אפשרות של פיקוח בתחבורה הציבורית על ידי גוף שלישי שהוא לא החברה המפעילה. אני מבקש ממשרד התחבורה לבדוק את איכות ההכשרה של הפקחים בחברות האוטובוסים השונות ולבצע האחדה בין כולן. לפני שמשרד התחבורה יפרסם את הנוהל שלו לפקחים, הוא מתבקש לפרסם אותו להערות הציבור".

עו"ד אפרת פילזר ביזמן מהמועצה לשלום הילד אמרה בדיון כי במועצה התקבלו פניות רבות על יחס מזלזל ומבזה של פקחים כלפי בני נוער. עמיחי לוי, מנהל אגף רישוי ותפעול תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, חשף כי רק שמונה אחוזים משווי הקנס מגיע למשרד התחבורה ו-92 אחוז נשארים בידי החברה שמפעילה את התחבורה הציבורית. עו"ד עופר לוי מהלשכה המשפטית במשרד התחבורה ציין: "מספר גדול של נוסעים מגדיל את ההכנסות של המפעילים, בזמן שמספר גדול של קנסות מפחית את חוויית הנסיעה ומקטין את מספר הנוסעים. המפעילים לא יוצאים נשכרים מאכיפת החוק באמצעות פקחים. אנחנו נמצאים בתהליך לגיבוש ולהפצה של נוהל חדש לגבי חלוקת קנסות, שאמור להתחיל בתחילת אפריל".

בתגובה לדברים אמר גל הרשקוביץ', יועץ ביקורת וגבייה באגד: "מספר הדוחות שמחולקים על ידי פקחי אגד משקפים 2.8 דוחות לפקח בכל יום. הפקח מחלק דוחות רק ל-1.5 אחוז ממספר הנוסעים שהוא בודק. הפקחים שלנו בודקים כ-800,000 נוסעים בחודש ומחלקים 15,000 קנסות, ומתקבלות כ-200 תלונות בלבד על התנהלות הפקחים. אם ההתנהלות של הפקחים היתה לא ראויה באופן גורף, היינו מקבלים מבול של תלונות. כל מבקר של אגד עובר הכשרה על ידי חברה חיצונית באמצעות מספר רב של סימולציות. העלות שאגד מוציאה על הכשרת הפקחים והמימון שלהם עולה על ההכנסות שהם מספקים לחברה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. בעז

    טוב מאוד, לנסוע ללא תיקוף זו גנבה.
    בהצלחה בשנה הקרובה

  2. אלי קופטר

    מונופול דורסני מרוויחים על חשבוננו מיליארדים.אחר כך מתפלאים למה אנשים לא מוותרים על הרכב הפרטי.

  3. אייל

    צריך להגביר את האכיפה בתחבורה הציבורית, להוסיף פקחים, ולתגמל אותם. עד שלא יהיו עוד גנבים שלא מתקפים. בכל נסיעה אני רואה הרבה מאד נוסעים שלא מתקפים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר