פקחית של אגד שולחת אצבע משולשת לעבר נערה
פקחית של אגד שולחת אצבע משולשת לעבר נערה

נציג אגד גילה: פקחים נמדדים בין השאר לפי מספר דוחות

בדיון שנערך בוועדה לפניות הציבור של הכנסת אמר נציג אגד ניר לנדאו כי עבודתם של פקחים שמועסקים בחברה נמדדת בין השאר לפי מספר הדוחות שהם מחלקים לנוסעים. בדיון שעסק בסמכויות ובהתנהלות פקחים בתחבורה ציבורית נחשף כי 86 אחוז מהתלונות על הפקחים עסקו בפקחים של אגד

פורסם בתאריך: 24.1.24 15:02

עבודתם של פקחים שמועסקים בחברת אגד נמדדת לפי מספר הדוחות שהם מחלקים לנוסעים – כך גילה נציג אגד ניר לנדאו בוועדה לפניות הציבור של הכנסת.

לנוכח תלונות רבות שהגיעו מהציבור על יחס נוקשה הגובל באלימות מצד פקחים דנה הוועדה בנושא סמכויות והתנהלות פקחים בתחבורה ציבורית. יו"ר הוועדה ח"כ יצחק פינדרוס חשף כי 86 אחוז מהתלונות על התנהלותם של הפקחים עסקו בפקחים של אגד, ובמהלך הדיון התפתח דין ודברים בין פינדרוס ללנדאו בנושא המניע של הפקחים לחלק דוחות.

פינדרוס: "מה מוביל פקח לתת דוח לאדם שהוא רואה אובייקטיבית שהוא ניסה לתקף? האם יש איזושהי סיבה? מה מוביל את הפקח כשהוא קם בבוקר? מה הוא אמור לעשות? לפי מה הוא נמדד? האם לפי כמות האנשים שהוא הוריד (מהאוטובוס; ש"מ) ושנסעו בלי תיקוף? מה גורם לו לעשות את זה (לחלק דוח; ש"מ)? האם הוא מקבל (שכר; ש"מ) לפי דוחות?".

לנדאו: ״האינטרס של אגד הוא לא הדוחות. האינטרס שלנו הוא שיתקפו באוטובוסים. החלום שלנו זה שנעלה ונרד לאוטובוס בלי דוח אחד".

פינדרוס: "מה ההסדר שלכם מול הפקחים? איך נמדדת הצלחה של פקח?".

לנדאו: "פקח נמדד לפי מספר האוטובוסים שהוא עולה עליהם, מספר האוטובוסים שהוא מתקף, ויש לו גם מדרגות שהוא נמדד גם לגבי דוחות".

פינדרוס: "אז פה הבעיה. זאת התשובה".

לנדאו: "זאת לא התשובה".

פינדרוס: "זאת התשובה חד משמעית. אבדוק עכשיו עם הרכבת הקלה (בירושלים; ש"מ) ואתה תקבל תשובה ששם אין כזו מדידה".

 

נציג אגד ניר לנדאו בדיון (צילום מתוך אתר הכנסת)

נציג אגד ניר לנדאו (במרכז) בדיון (צילום מתוך אתר הכנסת)

 

 

ואכן, הבדיקה אישרה את דבריו של פינדרוס. בהמשך הדיון חשף לנדאו כי 20 אחוז מהנוסעים לא מתקפים את הנסיעה באוטובוסים של אגד.

הדיון בוועדה אמור היה להיפתח בדבריו של נוסע חיפאי שהתלונן על יחס נוקשה מצד פקחי אגד ועל דוח שקיבל, אך בסופו של יום הוא לא דיבר. כזכור, בחודש ינואר 2023 פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי נערה בת 17 טענה כי היא הותקפה באלימות קשה על ידי פקחית של חברת אגד, ובחודש מרץ בשנה שעברה פורסם על תלונות של הורי תלמידים מליאו באק על בריונות של פקחי אגד נגד ילדיהם.

בהתייחסות נוספת לאזור הצפון אמר פינדרוס: "עולה נוסע ומראה לפקח שהאפליקציה לא עובדת. מי שהיה בצפון יודע שהאינטרנט כרגע בצפון מושבת. באפליקציית ווייז אתה נמצא בביירות, ובגוגל אתה נמצא בכלל בקהיר. כל אחד יודע את זה, הרי זה לא איזה סוד צבאי". הוא אף תהה למה אנשים שדיווחו על בעיה כזו לפקחים קיבלו דוחות: "אני שואל שוב – איפה מינימום של שיקול הדעת?".

 

יו"ר ועדת פניות הציבור ח"כ יצחק פינדרוס בדיון (צילום: אתר הכנסת)

יו"ר ועדת פניות הציבור ח"כ יצחק פינדרוס בדיון (צילום: אתר הכנסת)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. נוסע

    נסעתי לאסוף את בני מבית הספר בתחילת שנת הלימודים.
    תיקפתי את הנסיעה מיד עם עלייתי לאוטובוס. למרות זאת כשבאתי לרדת ופקח עלה מהתחה וחסם את דרכי בצורה תוקפנית, נילחצתי.
    במיוחד שלא היה לי ברור שאספיק לרדת מהאוטובוס בתחנה.
    בסופו של דבר הוא בדק את הרב קו ואיפשר לי לרדת.
    אבל החוויה היתה מאוד לא נעימה, לא דומה בכלום לפקחים בחו"ל או אפילו ברכבת ישראל.
    אני נאלץ לשלוח את ילדי לבית הספר באוטובוס, אך עושה זאת בחשש רב.

  2. חיפאית ותיקה

    זוכרת שראיתי פקח נותן דוח לקשיש בן יותר משמונים בגלל שלא הספיק לתקף. הקשיש צעק שגם ככה יש לו פטור מוחלט מתשלום בשל גילו ונכותו אך זה לא עזר לו. לא הבנתי מה הלהיטות הגדולה של הפקח לרשום דוח כזה לא מוצדק, עכשיו אני מבינה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אל דאגה כבר קיבלתם מכות תמשיכו לקבל נדאג לזה שלא תעשה כסף על חשבון קשישים עולים מניאק

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש מצב שהפקחים מתלהמים כי מה לעשות אי תיקון זו רמאות. ועם 20 אחוז לא מתקפים אז אין בררה צריכים אכיפה.
    ונכון שעוצרים נוסעים יורדים כי מהניסיון יש כאלו שרואים פקח ואז יורדים כדי לא לקהל קנס..אי קבלת הדרישה הזו מצד הנוסעים מביא8ה להלמות מיותרת שהיתה נפטרת ברגע אם לא היה ויכוח מצד הנוסעים.
    גם פקחי עיריה מקבלים פרמיות על דוחות וגם שוטרים. כך זה עובד בארץ.

  5. קורל

    כל. דוח. מותן. לפקחים. בונסים .עצוב כמה. נמוך אפשר. לרדת לתת. לקשישים. לנכים. שחיים בקושי. מהקצבה ..די. לגזל. ביריונים. שלא. יודעים. מהו. יחס לאזרח

  6. אביחי

    רק מוסיף על עניין הדוחות עוד פרט קטן וחשוב והוא העובדה שרוב מוחלט של הפקחים לא בדיוק מהציבור היהודים כי אם מהציבור הערבי שרובו ככולו שונא יהודים (ולא משנה כמה יאמרו שהם 'אוהבי ישראל') .. ואז כשיש שנאה עמוקה גם ככה אז כבר אין שום שיקול .. הוכחה: פקחים ערבים מעלימים עין מול נוסעים ערבים (קורה תמיד רק צריך להסתכל ולשים לב!) ..

  7. ויקטור

    לא פעם איימו עלי בדוח על זה שהגנתי על אנשים אחרים שלא קיבלו דוח מוצדק ואמרו לי "אתה רוצה אני ארשום לך דוח על זה שאתה מתחכם"? בריונים אחד אחד וכולם ככה שם. אנשים שלא התקבלו למשטרה אבל צמאים לכוח על חלשים ומנצלים זאת בכל הזדמנות

  8. חיפאית שמכירה את זה מקרוב

    זה לא חדש. הם קמים עם רעל ומחפשים רק איך לפגוע בכל נוסע. גם לפני מס' שנים הנהג לא הצליח לתקף את הרב קו שלי. בדיוק עלתה פקחית והוא אמר לה שזה לא עובד. היא לקחה ממני את הרב קו ואמרה שתנסה לעזור. במקום זה נתנה לי דוח וצחקה. ביקשתי ממנה את השם שלה והיא סרבה להזדהות וברחה מהאוטובוס.
    יש לי תמונה שלה ואשמח לתת לכם לפרסום. כולל סרטון שלה בורחת. כי ככה נראים הפקחים של אגד! גם לפני כחצי שנה ראיתי שהם עשו את זה לתיירת מסכנה. רק שהם "הגדילו ראש" וכלאו אותה באוטובוס כדי להביא לה גם שוטר. בקושי דיברה עברית מסכנה אבל זה היחס שאגד מעודדת כלפי תיירים והנוסעים שלה. עוד בזיון ובושה לתחבורה הציבורית בישראל..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר