אוטובוס של אגד (צילום: דוברות אגד)
אוטובוס של אגד (צילום: דוברות אגד)

הורי ליאו באק זועמים על ועד ההורים היישובי: לא טיפל כראוי בבריונות של פקחי אגד

לטענת הורים לתלמידים בבית הספר ליאו באק, בישיבה שקיים הוועד היישובי עם נציגי אגד סוכמה רק הגברת האכיפה באוטובוסים נגד תלמידים שלא מתקפים את הרב קו ולא טופלה בעיית בריונות הפקחים. יו"ר הוועד היישובי: "הנהגת ההורים פועלת במטרה לשפר את היחסים בין התלמידים לחברת ההיסעים ותטפל בכל תלונה שתגיע לידיה"

פורסם בתאריך: 30.3.23 14:42

הורים לתלמידים בבית הספר ליאו באק זועמים על ועד ההורים היישובי, שלטענתם לא טיפל בהצלחה בבעיית האלימות נגד ילדים באוטובוסים מצד פקחי אגד.

בעקבות הכתבה ב"כלבו – חיפה והקריות" על כך שבישיבה בין ועד ההורים היישובי לאגד, סוכם רק על הגברת האכיפה באוטובוסים נגד התלמידים שלא מתקפים, ולא על נקיטת סנקציות נגד הפקחים שנהגו, לטענת ההורים, באלימות. בשל כך החליטו ההורים לטפל בנושא בעצמם וכתבו מכתב למחלקת פניות הציבור באגד שבו הם התלוננו על האלימות. על המכתב חתמו 64 הורים, וצורף אליו נספח ובו פירוט של 64 אירועים שבעטיים הושתו קנסות על תלמידים בגין אי תיקוף.

"אנחנו דורשים לטפל בתופעה של התנהגות אלימה ותוקפנית של פקחי אוטובוס כלפי אוכלוסיות מוחלשות (ילדים, קשישים ובעלי מוגבלות)", כתבו ההורים במכתבם, "בנוסף, הפקחים מחלקים קנסות שלא בצדק בטענה של אי תיקוף הרב קו או האפליקציה. בשלושת החודשים האחרונים אנו עדים לעלייה של פקחים לאוטובוס במהלך הנסיעה בקבוצות של חמישה-שישה פקחים, תוך התנהגות קולנית ומאיימת. הם צועקים על נוסעים, מפחידים אותם, לועגים להם, ואף לעתים מונעים מהם לרדת בתחנה שלהם".

 

 

בהמשך מכתבם הציגו ההורים דוגמאות לקנסות שניתנו "תוך חוסר התחשבות בקשיים של נוסעים. קנסות ניתנו לילדים ולאזרחים ותיקים (עם או בלי הסדר נסיעה) שעמדו בתור ולא הספיקו לתקף את כרטיס הרב קו או לא הספיקו להוציא את הרב קו מהתיק. ילדים עולים לעתים עם תיקים כבדים ולא תמיד מספיקים לשלוף את הכרטיס. קנסות ניתנו לנוסעים שתיקפו את הרב קו. קנסות ניתנו לילדים שחבר תיקף עבורם, אף שהוצגו הוכחות לכך לפקח. קנסות ניתנו גם כשמכונת התיקוף או האפליקציה לא היו תקינות. קנסות ניתנו לנוסעים אשר ביקשו עזרה מפקח בהפעלת האפליקציה. אנו מבקשים להדגיש את חוסר תום הלב, את כוונת הזדון, את הבריונות, את האיומים במעצר משטרתי, את ההפחדה ואת ניצול המרות על ידי הפקחים, המרמזים על שיטת תגמול של רווח על קנסות. הערעורים על הקנסות הללו, תוך תיאור השתלשלות האירועים נשלחו למשרד התחבורה, אך לא נבדקו כלל וקיבלו מענה זהה אשר דוחה את הערעור".

ההורים דורשים שיינקטו הפעולות הבאות: "ייבדקו מחדש הערעורים שנדחו באופן אוטומטי ויינתנו מענה הוגן או החזרים במקרה הצורך. יצירת מערכת תגמולים שונה עבור הפקחים מזו הקיימת כיום (תגמלי רווח על כל קנס). יש לדרוש מהפקחים התנהגות אדיבה, לא אלימה ומכבדת. אי מתן דוחות לנוסעים שברור כי בכוונתם לתקף (מוציאים את הכרטיס מהתיק, עומדים בתור לתקף, מנסים להעביר כרטיס במכונה תקולה וכדומה). אי מתן דוחות לנוסעים שרכשו חוזה נסיעה או כרטיסיית מעבר ושכחו לתקף (מתן אזהרה בלבד). תיקון מכונות התיקוף וקביעת נוהל לאי גביית קנסות כאשר המכונה או האפליקציה אינן תקינות. מתן אפשרות לשלם באוטובוס או במכשיר בתחנה, במזומן או בכרטיס אשראי, כפי שיש בכל מקום אחר בעולם המערבי".

עוד הוסיפו ההורים כי "התנהגות הפקחים מרחיקה את הציבור מהתחבורה הציבורית, מפחידה את הנוסעים, גורמת להם עוגמת נפש רבה ופוגעת בתדמיתה של חברת אגד". ההורים מסיימים את מכתבם בדרישה לקבל מענה תוך שבוע ימים מקבלת המכתב.

יו"ר ועד ההורים היישובי עופר גרין מסר בתגובה: "הוועד היישובי אכן נפגש עם נציגי אגד ב-21 במרץ. הפגישה נערכה במשרדי העירייה עם נציגות העירייה ואגד. בפגישה העלינו את נושא הפקחים. אגד מצדה הציגה בפנינו נתונים המראים כי מספר התיקופים אינו תואם למספר הנוסעים בפועל. אנחנו הצגנו את טענות ההורים על שימוש מילולי ואגרסיבי מצד הפקחים, והנושא ייבדק על פי הגורמים הפנימיים של אגד. נתוני התיקוף עוברים למשרד התחבורה, ולפי התיקוף מתגברים או מורידים קווים. לדוגמה, אם יש באוטובוס 50 נוסעים ורק 25 מתקפים את הרב קו, מבחינת משרד התחבורה עלו באוטובוס הזה רק 25 נוסעים. התיקוף הוא המדד של משרד התחבורה על מספר הנוסעים. יש חוקים שהנוסעים צריכים לכבד – כמו שאין רכישה של מוצר מחנות ללא תשלום, אין נסיעה באוטובוס ללא תשלום. על פי הנתונים כעת, משרד התחבורה יכול להפסיק את הסעת התלמידים ואולי גם יעשה את זה. הטענות של חלק מההורים הן מוצדקות, ולכן אנו נפגשים עם נציגי התחבורה הציבורית במטרה לטפל ולשפר את השירות. הנהגת ההורים פועלת במטרה לשפר את היחסים בין התלמידים לחברת ההיסעים ותטפל בכל תלונה שתגיע לידיה. אגב, התלונות שההורים כתבו הגיעו אתמול (רביעי) לידינו, ובאותו מעמד נשלחו לנציג אגד שנמצא איתנו בקשר".

תגובת אגד תפורסם לכשתתקבל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פקחים ערבים מוותרים לנוסעים ערבים.
    מעניין למה?

  2. דרור מפרדס חנה

    הגמל לא רואה את הדבשת.. ההורים לא מטעינים להם את הרב קו.. הילדים לא מתקפים והם באים עוד בטענות..
    במקום לפתוח תיק פלילי להורים או לילדיהם.. בסך הכל משלמים קנס..
    זה בדיוק אותו הדבר שבן אדם בא לסופר ולוקח משהו בלי לשלם.

  3. מיכל ארבל

    אני הורדתי באלימות מאוטובוס אגד 31 עיי 5 פקחים!למרות שתיקפתי את הכרטיס,רק בגלל שהערתי לאחד מהם בריון מקועקע שהסתער על אישה יחד עם עוד 9 פקחים !שעלו יחד כמו כח יממ,הוא עצר את האוטובוס למרות שתיקפתי,רק כי הערתי לו,הוא דחף אותי באלימות,רצה יחד עם אחרים לקרוע לי הכרטיס,הוא קילל אותי יחד עם עוד שניים שירדו איתו,והרביעי שתק,עברתי התעללות קשה כאישה נכה ,מנעו ממני באלימות לעלות לאוטובוס אחר,ואיימו שכל פעם שיראו אותי יתנכלו לי,הם סרבו להזדהות!וכשהתקשרתי לאחי שהוא עורך דין העיפו לי את הפלאפון על הריצפה.עדיין ממתינה לתגובה של משרד התחבורה.מברור עם נהגי אוטובוס שלא לציטוט הם עצמם מפחדים מהבריונות שהפקחים מפגינים,הם אלימים פיזית ומילולית וחוטאים לתפקידם,הם עולים בחבורות גדולות,נוהגים בגסות בקשישים ילדים ואנשים עם מוגבלויות.ההורים צריכים להתאגד ולתבוע ייצוגית,אני בטוחה שיצטרפו מאות אנשים,אין קשר בין אכיפה לכל הבזיון שגובל בהתנהגות פלילית.

  4. אנונימי

    חבל שאגד רואה רק את הצד שלה – תלמידים טוענים שהאוטובוסים מלאים ולא ניתן להגיע לעמדות התיקוף של הרב קו באוטובוס מרוב שהאוטובוסים מפוצצים בתלמידים. בנוסף, אוטובוסים רבים שמסיעים תלמידים אינם עוצרים בתחנות מרוב שהם מפוצצים. חבל שאגד מזלזלת בתלמידים וחושבת שלהם מגיעים תנאי נסיעה "סוג ב". מן הראוי היה לתגבר את קווי התלמידים, כך יוכלו לנסוע בתנאים ראויים ובטוחים ואז לא יהיה "תירוץ" לא לתקף את הרב קו. הכי קל לתת קנס – ראש קטן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר