עומר אצילי (צילום: אתר האינטרנט של אל-עין)
עומר אצילי (צילום: אתר האינטרנט של אל-עין)

אז מה קורה עם עומר אצילי?

החוזה באל-עין, בעיות המיסוי ומשכורת העתק. עומר אצילי רוצה לחזור למכבי חיפה, במועדון לא יתנגדו, אבל כמעט כמו כל דבר בחיים - הבעיה היא כסף. "בקיץ הוא יעשה חושבים ויחליט", אומר סוכנו רונן קצב

פורסם בתאריך: 1.5.24 09:00

מכבי חיפה עם המאמן מסאי דגו ממשיכה לנסות ולהדביק את מכבי תל אביב במאבק על תואר האליפות העונה, אבל מינויו של ברק בכר למאמן הקבוצה בעונה הבאה מעלה שאלות באשר לחיזוק לקראת החזרה של המאמן המעוטר. השם המרכזי שהחזרתו למדים הירוקים תהיה מהלך שובר שוויון הוא עומר אצילי.

אצילי נמכר בקיץ שעבר לאל-עין מאיחוד האמירויות בסכום של שני מיליון יורו הוא עצמו חתם על חוזה לשלוש שנים בשכר דמיוני לכדורגלן ישראלי – שני מיליון יורו לעונה. ולמרות זאת, נראה ששני הצדדים – גם אצילי וגם קבוצתו – ירצו לסיים את ההתקשרות ביניהם אחרי עונה אחת בלבד.

אל-עין מדורגת במקום השלישי בליגה האמריתית והיא רחוקה 16 נקודות מהמוליכה אל-וואסל כאשר נותרו עוד שבעה מחזורים לסיום העונה (לאל-עין משחק חסר) והיא איבדה סיכוי מעשי לזכות באליפות. אצילי לא מזכיר את היכולות ובעיקר את המספרים הנדירים שהציג במכבי, ועד כה הוא כבש שלושה שערי ליגה ב-16 משחקים שבהם הוא שותף והוסיף חמישה בישולים. בחמשת משחקיו בגביע המקומי הוא כבש חמישה שערים ובישל שניים נוספים. במשחקי רבע הגמר וחצי הגמר של ליגת האלופות האסייתית אצילי אפילו לא נכלל בסגל, ובשלבים המוקדמים הוא הבקיע שני שערים ובישל שער אחד.

אל דקות המשחק המעטות יש להוסיף כמובן את מלחמת חרבות ברזל ואת מצבם של הישראלים שמשחקים במדינות זרות, לא כל שכן במדינה ערבית, כך שאצילי ישמח לחזור למכבי, אבל כמעט כמו כל דבר בחיים – המכשלה היא כספית. אצילי כבר בוחן את האפשרות לקבל הקלות במס כתושב חוזר, אבל הסיכוי לכך הוא קלוש, ואם אצילי יחזור לישראל בתום העונה, הוא יידרש לשלם כמיליון יורו לשלטונות המס בארץ.

 

 

"על מנת להיחשב כתושב חוזר נדרשת תקופה ארוכה יותר בחו"ל, ופרק זמן של שנה עשוי להיות בעייתי", מסביר רו"ח ישי כהן ממשרד ארצי חיבה שייצג בעבר ספורטאים שחזרו לארץ משהות בחו"ל, "רשויות המס בישראל צפויות לדרוש ממנו מס בגין תקופה זו. על מנת לגבש תושבות חוץ נדרשת תקופה משמעותית שעשויה לנוע בין שלוש עד ארבע שנים, ובנסיבות חריגות – פחות".

גם אל-עין עצמה לא תשחרר את אצילי בחינם, והיא תדרוש את הסכום שבו היא רכשה אותו – כאמור, שני מיליון יורו. "לאצילי יש חוזה לעונה הבאה, וכרגע אין שום סיבה שהוא יוותר עליו", אומר סוכנו רונן קצב, "בקיץ הוא יעשה חושבים ויחליט".

אם המוקשים האלה יוסרו, הכדור יעבור לצד של מכבי. אצילי אמנם אומר לכל מי שמדבר איתו שהוא רוצה לחזור לשחק תחת הדרכתו של בכר, אבל את השכר שהוא מקבל באיחוד האמירויות אין שום סיכוי שנשיא מכבי יעקב שחר ישלם, אפילו לא לאצילי. המשמעות היא שכדי לחזור למכבי הוא ייאלץ לוותר על סכומי עתק. האם זה יקרה? בקרוב נקבל תשובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר