אוטובוס של אגד (צילום: דוברות אגד)
אוטובוס של אגד (צילום: דוברות אגד)

אחרי פסח: אגד תגביר את האכיפה בקרב תלמידים

בפגישה בין נציגי חברת אגד לנציגי ועד ההורים היישובי ועיריית חיפה נקבע כי מיד לאחר חג הפסח תגביר אגד את האכיפה בקווי האוטובוסים שבהם נוסעים תלמידים. תלמיד שיעלה לאוטובוס ולא יהיה ברשותו אמצעי תשלום לא יורשה לעלות להסעה, ואם יתברר שהוא לא תיקף את הנסיעה הוא ייקנס ב-100 שקל

פורסם בתאריך: 29.3.23 13:46

מיד לאחר חג הפסח תגביר חברת אגד את האכיפה בקווי האוטובוסים שבהם נוסעים תלמידים – כך נקבע בפגישה בין נציגי אגד לנציגי ועד ההורים היישובי ועיריית חיפה. הפגישה התקיימה בעקבות מכתב תלונה ששלח ועד ההורים היישובי למשרד התחבורה, שבו נטען כי הפקחים נוהגים בבריונות כלפי תלמידים, צועקים, מגדפים, מאיימים ואף מורידים ילדים מהאוטובוס באמצע הנסיעה.

עוד נקבע בפגישה כי תלמיד שיעלה לאוטובוס ולא יהיה ברשותו אמצעי תשלום – רב קו או אפליקציה בטלפון הסלולרי – לא יורשה לעלות להסעה, ואם יתברר שהוא לא תיקף את הנסיעה הוא ייקנס ב-100 שקל. כמו כן, אגד תעביר להורים ולעירייה את ההנחיות הקשורות לסמכויות של פקחיה.

לפי פרוטוקול הישיבה שהגיע לידי "כלבו – חיפה והקריות", "ילד עד גיל 12 לא יידרש לתשלום מוגדל אלא אם יש לידו מבוגר מעל גיל 18, אולם אז רשאי הפקח לדרוש מהילד ליצור קשר עם הוריו, לקבל את פרטי הזהות של ההורים ולהעביר את הדוח על שם ההורים. במקרים שבהם נתקל הפקח באירוע חריג של סירוב להזדהות או אלימות, הוא רשאי לפנות למשטרה, ובמידת הצורך אף להסיע את כל האוטובוס על כל יושביו לתחנת המשטרה הקרובה. חל איסור על הפקח לצלם כרטיס רב קו עם תמונה או עם פרטים מזהים. חל איסור על הורדת נוסע בכל גיל מהאוטובוס, אלא אם מדובר באירוע אלימות ואז רשאי הפקח להוריד את הנוסע. כל נוסע בעת עלייתו לאוטובוס חייב לתקף מיידית את כרטיס הרב קו או לשלם באפליקציה. כאשר עולים פקחים לאוטובוס, ונוסע שכבר נמצא על האוטובוס מתקף מולם (מכיוון שלא עשה זאת בזמן שעלה), רשאי הפקח לתת לנוסע דוח בתעריף מוגדל".

 

 

עוד בסמכויות הפקח: "אם לא הוצג כרטיס רשאי הפקח לדרוש תשלום מוגדל על הנסיעה (בסך של 100 שקל). הדרישה תלווה במתן טופס שבו כתובים כל פרטי המקרה. ערעור על תעריף מוגדל ניתן לשלוח תוך 30 יום למפקח על התעבורה. הפקח חייב לעבור הסמכה מטעם אגד ומשרד התחבורה, וחייב ללבוש מדים, כולל תעודה, תג שם ותפקיד. הפקח חייב לפנות אל הנוסע בצורה אדיבה ומנומסת, בייחוד כשמדובר בילדים, במבוגרים ובבעלי צרכים מיוחדים. כל נוסע בעת עלייתו לאוטובוס חייב לתקף מיידית את כרטיס הרב קו או לבצע תשלום באפליקציה, ואם הוא רוצה לשלם על נוסעים נוספים, עליו לעשות זאת באותו הרגע. בתום שלוש דקות מהתיקוף הראשוני לא יתאפשר תיקוף נוסף באותו האוטובוס. אם לנוסע יש כרטיס חופשי חודשי, הוא מחויב לתקף את הכרטיס (מטעמי ביטוח) למרות שהתשלום כבר בוצע. כנ"ל במקרה של מעבר בין אוטובוסים במהלך 90 דקות".

מפרוטוקול הישיבה עולה עוד כי "הוחלט על שיתוף פעולה הדדי מלא בין כולם למיגור התופעה ולפתיחת קו ישיר לתלונות על פקחים אשר לא מתנהגים בצורה נאותה".

נציגי אגד ביקשו את שיתוף הפעולה של כל יושבי ראש ועדי ההורים בבתי הספר ושל ההורים עצמם במיגור התופעה של אי תיקוף. באגד מאיימים כי תופעה זו "עלולה להביא להפסקת הסעות, לרישום קנסות ולמצבים לא נעימים כלפי שני הצדדים". מנגד, הנהגת ההורים ציינה מקרים שבהם פקחים התנהגו בצורה לא הולמת לילדים, וגם ביקשה תוספות ושינויים בקווי האוטובוס.

תגובת אגד תפורסם לכשתתקבל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני לא מצדיקה אי תיקוף אבל אין שום הצדק להתנהגות בריונית של הפקחים גם במקרה של אי תיקוף הם המבוגרים שצריכים להוות דוגמא לילדים ולהעביר את המסר בצורה ראויה ומעבר לכך יש צורך ביותר אוטובוסים התלמידים מתלוננים על דוחק וצפיפות רבה בהסעות תלמידים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחת הבעיות, היא העומסים של קווי האוטובוס. התלמידים לא תמיד מצליחים להגיע ולתקף את הכרטיס. אין בעיה עם הפיקוח, אבל אולי יש מקום לחשוב על פיתרון הולם למצב, לפני הפיקוח (או לפחות במקביל)

  3. חזי

    הגיע הזמן שיקנסו פקחים שמתנהגים בגסות, תוקפנות וחוסר שיקול דעת.
    לקנוס ילדים שעומדים בתור לתיקוף במכשיר – זה פשוט חזירי.
    מה שאולי מתאים לנוף בחיפה – אבל לא לאנשים באוטובוס.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר