דנה פטרנקו ודניאל גולטמן ז"ל
דנה פטרנקו ודניאל גולטמן ז"ל

"דנה שלי אהבה את חיפה, וחיפה לא חושבת עליה"

לאולגה פורמן יש בקשה אחת: שעיריית חיפה תנציח את זכרה של בתה דניאלה (דנה) פטרנקו ז"ל, שנרצחה עם בן זוגה דניאל גולטמן במסיבת הנובה, ושל הנרצחים החיפאים האחרים מ-7 באוקטובר. "כל מה שאני רוצה זה קצת יחס", אומרת פורמן, "זה כואב מאוד"

פורסם בתאריך: 12.4.24 11:42

אולגה פורמן, אמא של דניאלה (דנה) פטרנקו ז"ל שנרצחה עם בן זוגה דניאל גולטמן במסיבת הנובה סמוך לקיבוץ רעים ב-7 באוקטובר, מבקשת שבתה תונצח בחיפה. בפוסט כואב שפרסמה פורמן בפייסבוק היא מלינה על כך שבמשך חצי שנה איש לא הנציח את דניאלה בעיר וגם לא התקיים כל אירוע לזכרה.

"לא לעשות כלום. אין אירוע בחיפה כבר שישה חודשים שיכבד את זכרם של הילדים המתים", כתבה פורמן, "נסעתי כבר הרבה פעמים לראשון לציון, לתל אביב ולרמת גן לכל סוגי האירועים, ובחיפה אין כלום. ולמען האמת, אני מרחמת על חיפה. אני לא מבקשת כסף, מתנות והנחות. אני רק מבקשת שבחיפה יהיה זיכרון של הילדה שלי ושל הילדים שנרצחו. אבל לצערי בחיפה שלי לא רוצים לחשוב על ילדים מתים. חבל מאוד. דנה שלי אהבה את חיפה, וחיפה לא חושבת עליה. אני מפצירה בכל אנשי העירייה, כולל אלה שבחרנו בהם, לשים לב לפוסט הזה. אולי מישהו בחיפה מהעירייה ישמע אותי".

פורמן מסרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "עד היום עיריית חיפה לא עשתה כלום. בכל הארץ יש טקסים, ובחיפה אני מבקשת כבר חודשים לשים תמונה של הנרצחים, ואף אחד לא עונה ולאף אחד זה לא מעניין. אני כבר לא יודעת למי לפנות ומה לעשות. אני לא מבקשת כסף ולא כלום, רק את ההנצחה של הילדים שלנו. הבת שלי היתה תושבת חיפה ואהבה את חיפה, אבל כלום".

 

 

באיזו דרך את רוצה שדניאלה תונצח?

"אני לא יודעת, אפילו רק תמונה. ולא רק אותה, אלא את כל הנרצחים מחיפה. אולי כיכר, אולי רחוב, לא משנה מה, אבל שיהיה משהו, אפילו קטן, שארגיש שבחיפה שאני אוהבת זוכרים אותם. אבל אין פה כלום. חצי שנה עברה, ולא הוזמנתי לשום אירוע".

פנית לגורמים בעירייה?

"תייגתי את העירייה בפוסטים, אבל אף אחד לא חזר אלי. אני לא יודעת למי לפנות. כתבתי שאני לא מבקשת כסף ולא הנחות, רק שתהיה הנצחה. בשבעה הגיעו פוליטיקאים כי זה היה לפני הבחירות, איפה הם עכשיו?".

ספרי קצת על דניאלה.

"מגיל 8 היא גרה בחיפה, ורק בשנה האחרונה היא עברה לגור עם החבר שלה בראשון לציון. עיריית ראשון לציון דואגת לתושבים, ואני כל הזמן מוזמנת לאירועים שם, למרות שדנה גרה בעיר פחות משנה. דניאלה אהבה מאוד את חיפה, המשיכה לעבוד פה והיתה כאן כל שישי-שבת. חשוב לי שתהיה הנצחה, לא משנה מה, ואני מבקשת שזה יהיה לכל הילדים מחיפה שנרצחו. כל מה שאני רוצה זה קצת יחס. זה כואב מאוד".

מהעירייה לא נמסרה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שלומי

    רעיון טוב לעשות אנדרטה לנופלים כולל החיילים שלנו . ולא משהו פרטי . יש הרבה נופלים בחרבות ברזל . צריכים לעשות אנדרטה עם שמות הנופלים חיילים בנפרד ואזרחים בנפרג

  2. לא להתפלא.

    אוניברסיטת חיפה מאפשרת לתומכי חמאס שתמכו בטבח ללמוד אצלה
    מדינה אובדנית.

  3. יהודי גאה

    ליבי ליבי , חווינו אסון נורא ב7 באוקטובר אבל קצת חיה בסרט אולגה…. יש גיבורים שנהרגו במלחמה שהינם חיפאים ולהם צריך לתת כבוד … אז אולגה לא מתאים לך? תחזרי לרוסיה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר