חזיר בר ירוי (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
חזיר בר ירוי (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

התוכנית למיגור חזירים: גם פורום של עורכי דין מאיים על העירייה

פורום עורכי דין ישראלים להגנת בעלי החיים דורש הסברים על התוכנית של יונה יהב ועיריית חיפה למיגור חזירי הבר. במכתב ליהב ולרשות הטבע והגנים כתבו יושבי ראש הפורום: "לא נהסס לנקוט את כל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו נגד כל מי שיבחר לעשות דין לעצמו ולעבור על החוק, כביכול בחסות החוק והדאגה לשלום הציבור ולרווחתו"

פורסם בתאריך: 5.5.24 10:58

כחודש וחצי לאחר פנייתו של ארגון תנו לחיות לחיות לעיריית חיפה, גם פורום עורכי דין ישראלים להגנת בעלי החיים דורש הסברים על תוכנית הטיפול בחזירי בר של ראש העיר יונה יהב והעירייה.

במכתב שנשלח ליהב ולמנהל מחוז צפון ברשות הטבע והגנים (רט"ג) גיא כהן מטעם יושבי ראש הפורום עוה"ד אהוד פלג וליאור חריש נכתב: "לאחרונה הובא לידיעתנו באמצעות פרסומים בכלי התקשורת שמקורם במחלקות הדוברות שלכם, כי נחתם ביניכם מסמך הבנות לשיתוף פעולה בטיפול בתופעת חזירי הבר בחיפה, כאשר מטרת העל היא הפחתה דרסטית של מספר חזירי הבר בעיר. מסמך זה, שלא פורסם, הוא המשך ישיר להבטחת הבחירות של יהב אשר צוטט במסגרת קמפיין הבחירות שלו בנושא כאומר 'תוך 90 יום מרגע כניסתי לתפקיד לא יהיו חזירי בר בחיפה. חזיר בר ובני אדם לא יכולים לגור ביחד'. מעיון בפרטי התוכנית, כפי שהובאה באמצעות כלי התקשורת, עולה כי לצד פעילות מבורכת של חינוך והסברה, כמו גם נקיטת אמצעי הרחקה לא פוגעניים, מתוכננת גם 'פעילות משלימה' הכוללת המתה של חזירי בר בדרך 'הומנית' (קרי: לכידה והמתה בהרדמה רפואית) או בהמתה בירי על בסיס היתרים מרט"ג".

 

 

הפורום הבהיר באופן נחרץ במכתבו את עמדתו המשפטית לפיה "כל המתה של חזיר בר בחיפה, קל וחומר בדרך שאינה 'הומנית' (קרי: ירי), לא יכולה להתבצע אלא במקרים חריגים וקיצוניים בלבד (כגון תקיפה על ידי חזיר המעמידה סכנה ממשית וקרובה לוודאי לפגיעה פיזית בתושבים), ורק לאחר שמוצו כל דרכי הפעולה החלופיות. הרג חזירי בר כפעולה מקבילה, קל וחומר קודמת, לדרכי פעולה מידתיות יותר ופוגעניות פחות (ויש רבות כאלו), מהווה הפרה של החוק, עד כדי עבירה פלילית על כל המשתמע מכך".

בפורום ציינו כי הם מתכוונים להגיש נייר עמדה מפורט בנושא, הכולל התייחסות לסוגיה בפן המשפטי, ובמקביל הם יוזמים דיון בכנסת בהשתתפות כל הצדדים הרלוונטיים. עד לבדיקת הנושא מבקש הפורום מהעירייה ומרט"ג "להימנע מכל פעולה של המתה של חזירי בר על בסיס התוכנית האמורה בטרם יתקיים דיון בנושא בהשתתפות כל הגורמים הנוגעים בדבר, ובכלל זה נציגי הפורום".

בסיום המכתב מתריע הפורום כי "ככל שיתברר לנו כי בוצעו פעולות המתה כמתואר לעיל בטרם מוצו כל החלופות האמורות, לא נהסס לנקוט את כל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו על פי דין נגד כל מי שיבחר לעשות דין לעצמו ולעבור על החוק, כביכול בחסות החוק והדאגה לשלום הציבור ולרווחתו".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. דור

    בחילה …חזירים מגינים על חזירים… נמאסתם .
    נמאס לצאת לטיול בערב ולפחד מעוד דבר
    אין לנו מספיק ממה לחשוש ? אין מספיק סכנות ?
    קחו אותם אליכם לגינה

  2. גלי

    תגישו תביעה אישית נגד יונה יהב. שיכאב לו בכיס השמן שלו. רוב תושבי חיפה איתכם.

  3. אזרח מודאג

    אותם עורכי דין שהגנו לפני 07/10 על מחבלי חמאס עכשיו מצאו טירוף חדש, להגן על חזירים שתוקפים אזרחים, והאזרח צריך להוכיח שהותקף הטירוף הפרוגרסיבי נמשך

  4. נועה

    לרצוח חזירים לא יעזור – *להיפך* זה רק יגרום להם להתרבות יותר
    לשים פינות השקיה ולקשור פחים או להטמין אותם (פחים תת קרקעיים): כן יעזור
    תלמדו את המחקר שנערך בקרית טבעון עם תוצאות מעולות
    ותיישמו אותו
    https://www.hayadan.org.il/%D7%91%D7%98%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%9F-%D7%A0%D7%A2%D7%A8%D7%9A-%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%99-%D7%91%D7%9E%D7%A1%D7%92%D7%A8%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A5-%D7%9C%D7%9E%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%AA
    https://www.scooper.co.il/pr/1047820/

  5. צודק

    אותם עורכי דין שהגנו לפני 07/10 על מחבלי חמאס עכשיו מצאו טירוף חדש, להגן על חזירים שתוקפים אזרחים, והאזרח צריך להוכיח שהותקף הטירוף הפרוגרסיבי נמשך

  6. תומר

    נו אם לוריא בתמונה שידיו מגואלות בדם ,.? מה אתם מצפים????

  7. Regev

    חזיר שמשתולל – בשטח מאוכלס
    דינו ירי ע״י הגורמים שמעורבים בדבר
    אין חדש תחת השמש ואין פה דבר חריג!
    פרסום הכישלון של אותם עורכי הדין יהיה שווה הרבה יותר מהניסיון לעשות קופה. ולא. זאת אינה הלבנת פנים בפני רבים או לשון הרע.
    זכות הציבור לדעת

  8. עם ישראל חי

    תנו לתושבי חיפה לחיות
    יונה יהב נבחר כדי לפתור את בעית החזירים בעיר.
    רוב תושבי העיר בחרו דווקא בו.
    רק המתה תפתור את הבעיה

  9. מישהי

    למה לירות???? צריך לשים להם מקורות שתייה ולהטמין פחים בתוך היערות רחוק מהעיר, לנקות את הפחים בעיר כמו שצריך וכולם מרוצים. עירייה פח אשפה אין שכל מזל שמצליחים לנשום וללכת בו זמנית

  10. חיפאי ותיק

    ולא לשכוח כי החזירים בחיפה הם מין פולש ונפיץ. לא שייכים לארץ, "חזיר בר ארצישראלי" נכחד מזמן לפני מאות שנים. אלה חזירי בר שהובאו מאירופה. אין להם אויבים טבעיים, ועל כן הם מתרבים בלי הפרעה. כל האסון הזה הגיע בגלל שראשת העיר הקודמת, הפסיקה את הדילול באופן חד צדדי מסיבות אידיאולוגיות, בלי לדאוג להגבלת ההתרבות. כך קיבלנו התפוצצות אוכלוסיית חזירים בחיפה, חזירים שאסור לגעת בהם, כמו "חיות קדושות". בגלל מחדל החזירים קליש עפה מתחת לאחוז החסימה בבחירות, ויונה יהב מנסה לפתור את הבעייה שגרמה פגיעה וסבל מיותר של 5 שנים לחיפאים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר