חזיר בר ירוי (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
חזיר בר ירוי (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

בעיית חזירי הבר: ניצחון לתנו לחיות לחיות על העירייה

בית משפט השלום נתן צו מניעה זמני האוסר על עיריית חיפה לנקוט פעולות החורגות מהודעתן של העירייה ורשות הטבע והגנים ביחס לטיפול בבעיית חזירי הבר. המשמעות: הירי בחזירים יצומצם משמעותית

פורסם בתאריך: 9.5.24 22:01

ניצחון לארגוני ההגנה על בעלי החיים: בית משפט השלום נתן היום (חמישי) צו מניעה ארעי האוסר על עיריית חיפה לנקוט פעולות החורגות מהודעתן של העירייה ורשות הטבע והגנים (רט"ג) ביחס לטיפול בבעיית חזירי הבר ולהרחקתם מגבולות העיר – הודעה שפרסמו הצדדים ב-19 באפריל.

הצו ניתן על ידי סגנית נשיאת בית משפט השלום בחיפה השופטת שולמית ברסלב בעקבות בקשה דחופה שהגיש ארגון תנו לחיות לחיות נגד העירייה, ראש העיר יונה יהב ורט"ג. בבקשה נכתב "הצו המבוקש הוא צו מניעה האוסר על המשיבה 1 (העירייה; ב"כ) לבצע ירי וכל פעילות קטלנית אחרת כלפי חזירי בר החורגת מהמדיניות המוצהרת של העירייה ורט"ג, כפי שהיתה ערב כניסתו לתפקיד של המשיב 2 (יהב; ב"כ) לתפקידו בכל הנוגע להמתת חזירים כמוצא אחרון לאחר בחינת כל החלופות. לעניין זה, מן הראוי שכוונה לירות בחזיר בר כלשהו, שנטען לגביו שהוא מהווה סכנה קונקרטית, ייעשה רק לאחר יידוע של הציבור ופירוט ביחס לנתונים המצביעים על כך שהוא מהווה סכנה לציבור ושלא קיימות חלופות להמתתו. יודגש שאין באמור משום ויתור של המבקשת על טענותיה בעניין המדיניות שקדמה לכניסת המשיב 2 לתפקידו לעניין המתתם של חזירים 'סוררים' שמוגדרים כחזירים שעלולים להיות תוקפניים בסבירות גבוהה".

 

 

בבקשה מציינים תנו לחיות לחיות את ההודעה המשותפת של העירייה ורט"ג לטיפול בחזירים, ולפיה "המתה של פרטים סוררים היא הפעילות המשלימה לצמצום מקורות המזון ולחסימת הנתיבים. המתה יכולה להתבצע בלכידה ובהמתה הומנית ובהמתה בירי בהיתר של רט"ג. היתרי הירי יינתנו לפוליגונים מוגדרים שיוסכמו על ידי הצדדים בהתאם לנוהל ירי במרחק קטן מ-500 מטר מיישוב, ויותנו באיסוף הפגרים באופן מיידי ובאיסוף דגימה מכל פרט".

על כך מוסיפים בתנו לחיות לחיות כי בחודש האחרון קיבל הארגון "דיווחים רבים מתושבי חיפה על המתת חזירי בר בתוך שכונות המגורים בעיר באמצעות ירי (בניגוד ללכידת חזירים סוררים במלכודות כלב ורשת שנעשתה טרם לכן). במסגרת הדיווחים נשלחו צילומים של חזירי בר ירויים, שרועים על המדרכה. נמסר כי הירי בחזירים מתבצע בתוך שכונות העיר ללא הבחנה, ובחלק מהמקרים אף לא נאספו הגופות. בכתבה שפורסמה באתר 'כלבו – חיפה והקריות' דווח על חזיר שנורה בשכונת שער עלייה, וגווייתו הושארה סמוך לפח אשפה. הפרסום והתיעוד תואמים לדיווחים שקיבלה המבקשת על ירי חסר הבחנה שמתבצע בשכונת עלייה על ידי ציידים ובליווי פקחי תברואה בעיר".

היום כאמור נתנה השופטת ברסלב צו מניעה ארעי שאוסר על העירייה לבצע פעולות החורגות מהודעתה המשותפת עם רט"ג.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הייתי שולח לבית המשפט כמה חזירים ונראה את המנותקים …

  2. תנו למדינה לחיות

    כמו בבטחון האישי שהתמוטט התושבים צריכים לקחת את החוק לידיים עם הנשק האישי ולירות בעצמם בחזירי הבר אם הם חשים סכנה.
    שימו קצוץ, המדינה התפרקה ובתי המשפט קרקס

  3. אריה

    ולמען שלטון השופטים האלה תושבי הכרמל פרקו את המדינה לפני שנה. אם הייתם שפויים והייתם נותנים לבצע את הרפורמה המשפטית שום שופט לא יכול היה לתת החלטות הזויות כאלה שמוצאן מהטירוף שחש באמריקה ואירופה להשמיד את התרבות המערבית ולהחזירנו לחיות כמו האדם הקדמון עם היות ובלי חיסונים כדי שנמות אחרי 40 שנות חיים

  4. חיפאית לשעבר

    תושבי חיפה
    רציתם חזירים על שתיים בעיריה, קבלתם חזירים על ארבע מתים ברחובות. יופי. עיר מגעילה עם הרבה אנשים מגעילים.

  5. שוכר בחיפה

    כל הכבוד לארגונים. החזירים לא עושים נזק. יש להפנות משאבים לייצוב המערכת האקולוגית שלהם, שיפור ההנקיון והתחזוקה בעיר – והבעיה תיפטר כלא הייתה.

  6. שרהפיפי

    היחידים שגורמים נזק ישיר לחיים בחיפה הם במגיב האנונימי והמגיב אריה !

  7. כמה שקרים הם חךיצו להרוס לתושבי חיפה את החיים עם מכת חזירי הבר?!?

    שוכר בחיפה עיריית חיפה כבר שילמה מליוני שקלים בתביעות של אנשים שחזירי הבר בהחלט גרמו להם נזק פיזי ורכוש.
    אז למה אתה משקר?!

  8. שרהפיפי

    אריה ,אין כמו הרפורמה המשפטית,כך השלטון (שאנשיו ישרים ) ישלוט בבתי המשפט ,במדינה ,ביאיר והטוב ביותר הוא שיבטלו את התביעות נגד ביבי ,תביעות ללא שום סיבה !!!! ( מלבד ההוכחות)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר