חזיר בר (צילום: RnDmS/depositphotos.com)
חזיר בר (צילום: RnDmS/depositphotos.com)

העירייה ורט"ג סיכמו על דילול חזירים בירי

עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים חתמו על מסמך הבנות לטיפול בבעיית חזירי הבר. במסגרת ההבנות סוכם כי העירייה תמשיך בחסימת נתיבי חדירה לשכונות באמצעות גידור, ובפעולות נלוות כמו דילול והמתה של חזירים סוררים באמצעות ירי

פורסם בתאריך: 19.4.24 10:50

רשות הטבע והגנים (רט"ג) ועיריית חיפה חתמו היום (שישי) על מסמך הבנות לטיפול בבעיית חזירי הבר ולהרחקתם מגבולות העיר חיפה. פרויקטור של רט"ג ייעץ לעירייה על פי תוכנית עבודה שגובשה בין הצדדים ואשר העירייה כבר החלה לפעול למימושה. במסגרת ההבנות סוכם כי הפרויקטור של רט"ג יסייע לעירייה לתכלל ולהכווין את התוכנית, ונקבעו יעדי עבודה שנועדו להפחית את מספר חזירי הבר בשכונות.

לפי מסמך ההבנות, הצדדים יפעלו במשותף להמשך גיבוש ומימוש התוכנית, שנועדה לצמצם כניסה של חזירי בר לשכונות בחיפוש אחר מזון. כמו כן תמשיך העירייה בפעולותיה לחסימת נתיבי חדירה לשכונות באמצעות גידור ובפעולות נלוות, ובהן דילול והמתה של חזירים סוררים שאינם פוחדים מבני אדם, תוך ייעול שיטת הדילול באמצעות הענקת היתרי ירי. כמו כן, הצדדים ימשיכו לקדם במשותף פעולות הסברה על מנת להפנים את הקשר הישיר בין מזון זמין ברחובות לבין נוכחות החזירים בעיר. מהעירייה ומרט"ג נמסר כי פעולות אלה הן קריטיות על מנת למנוע, למזער ולהפחית את הסיכון מפני פגיעות גוף ורכוש.

 

 

הפעולות המרכזיות בתוכנית לטיפול בחזירי הבר:

צמצום מקורות מזון ומים: סניטציה – פינוי יומי של אשפה ותגבור פינוי ערב, בפרט בשכונות שבהן נוכחות חזירים היא רבה, שימוש באשפתונים שלא נגישים לחיות הבר, ניקיון ערב בפארקים, קיבוע עגלות האשפה וסגירת נזילות מים וביוב. אכיפה – מניעת השארת מזון בשטח הציבורי (האכלת חתולים שלא בהתאם להנחיות) ומניעת האכלה של חזירי בר וחיות בר אחרות. הסברה – גיבוש פעילות קהילתית לצמצום הקונפליקט.

חסימת נתיבי חדירה לשכונות: מיפוי, גידור וחסימה של נתיבי כניסה של חזירים, ותחזוקה שוטפת.

המתה של פרטים סוררים: המתה של פרטים סוררים היא הפעילות המשלימה לצמצום מקורות המזון ולחסימת הנתיבים. המתה יכולה להתבצע בלכידה ובהמתה הומנית ובהמתה בירי בהיתר של רט"ג.

היתרי הירי: ההיתרים יינתנו לפוליגונים מוגדרים שיוסכמו על ידי הצדדים בהתאם לנוהל ירי במרחק קטן מ-500 מטר מיישוב, ויותנו באיסוף הפגרים באופן מיידי ובאיסוף דגימה מכל פרט.

מנהל מחוז צפון ברט"ג גיא כהן: "נמשיך לסייע לעיריית חיפה למתן את הקונפליקטים שבין התושבים לחזירים. נצליח להרחיק את החזירים רק עם שיתוף פעולה עם העירייה ועם התושבים ובאמצעות עצירת ההאכלה. אנחנו שמחים לסייע לעירייה ונעשה מה שניתן כדי להצליח".

הפרויקטור לענייני חזירי בר בעירייה דוד לוריא: "תוכנית העבודה הוכנה בתיאום עם רט"ג, והיא מגדירה יעדים עם מטרה אחת ברורה – ירידה דרסטית במספר החזירים בעיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. חיפאי

    האצבע קלה על ההדק כשזה חיים של אחרים והקריירה הפוליטית של מר יהב.

  2. דוד החיפאי

    מה זה המתה "הומנית"? מבקשים מהחזיר למות! להתאבד? לתלות את עצמו? כסא חשמלי? זריקת רעל? לעלות לגיליוטינה?

  3. מיכאל

    זה ממש לא נכון. כותרת לא תואמת את גוף הכתבה וטוב שכך….לא רוצחים סתם חיות

  4. כדאי להפנים שאין פתרון אחר

    באלפי ערים בעולם יש בעייה כיום של חזירי בר, הם הורסים בתי גידול לאלפי מינים אחרים
    כל העיריות בעולם עם בעיית חזירי בר עושות דילול קבוע באופן שוטף וזה הפתרון היחיד.

  5. מי באמת יצר את הכאוס הזה. כדאי לזכור.

    הסהרוריים הוליכו אותנו שולל:
    באוסלו, בהתנתקות, בהפסקת הדילול.. יוצרים מפגע אחר מפגע וממשיכים להפגין כאילו אחרים אחראים למחדליהם
    לא אתם אתם אתם הבאתם עלינו אסונות מחדלים וכאוס. אתם – יפה הנפש עם רקבון ותאבון רק להפגין נגד "הימין".

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר