אוטובוסים של אגד (צילום: שושן מנולה)
אוטובוסים של אגד (צילום: שושן מנולה)

חברות התחבורה הציבורית מתעלמות מההנחיה לא לחלק דוחות

בוועדה המיוחדת לפניות הציבור של הכנסת נחשף כי למרות שמשרד התחבורה הנחה את חברות התחבורה הציבורית לא לחלק דוחות על אי תיקוף נסיעות בחיפה ובקריות בגלל שיבושי GPS, ההנחיה אינה מיושמת. יו"ר הוועדה ח"כ יצחק פינדרוס מציע להוציא מהחברות את הסמכות לחלק דוחות

פורסם בתאריך: 3.6.24 14:36

משרד התחבורה הנחה את חברות התחבורה הציבורית לא לחלק דוחות על אי תיקוף נסיעות בחיפה ובקריות בגלל שיבושי ה-GPS, אך למרות זאת ההנחיה אינה מיושמת.

בדיון שקיימה אתמול (ראשון) הוועדה המיוחדת לפניות הציבור של הכנסת נטען כי בהנחיית משרד התחבורה אין לחלק דוחות באוטובוסים באזור חיפה והקריות במקרים של אי תיקוף שמקורו הוא שיבושי GPS. כך עולה מדיון שקיימה אתמול (ראשון) הוועדה המיוחדת לפניות הציבור של הכנסת. עם זאת, לוועדה הגיעו תלונות על חלוקת דוחות.

יו"ר הוועדה ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) אמר בדיון: "במקומות שבהם יש קשיי קליטה של GPS במרחב הצפון, אנשים מקבלים דוחות בתחבורה הציבורית למרות שיש הנחיה של משרד התחבורה שלא לחלק דוחות. אני מבקש ממשרד התחבורה לבצע בדיקה מעמיקה איך יכול להיות שאזרחים מקבלים דוחות בניגוד להנחיות".

במקביל הציע פינדרוס להוציא את סמכות הפיקוח על תיקוף הנסיעות וחלוקת הדוחות מחברות התחבורה הציבורית ולהעביר אותה למשרד התחבורה: "יש משהו לא נכון במבנה של חלוקת הדוחות בתחבורה הציבורית. הבת שלי בת 20 מתעמתת על בסיס יומי עם פקחים כדי לסייע לאזרחים שמקבלים דוחות שלא בצדק. אני מציע למשרד האוצר להוציא את חלוקת הקנסות מהחברות ולהעביר אותה למשרד התחבורה בצורה ישירה. המפגש של כל אזרח מול פקח בחברות השונות צריך להיות זהה. לא ייתכן שיש יחס שונה של פקחים בין חברות שונות".

לדבריו, "התפישה שלפיה רוב ההכנסות מקנסות הולכות לחברות היא לא נכונה ומעודדת את החברות להגדיל את מספר הקנסות. פקחים צריכים להיות נמדדים לפי שביעות הרצון של המפוקחים ולא לפי מספר הקנסות שהם מחלקים".

 

 

מהנתונים שהובאו בפני הוועדה עולה כי בשנת 2023 הוגשו למוקד הרשות הארצית לתחבורה ציבורית כ-120,000 תלונות, ש-97 אחוז מהן עסקו באוטובוסים.

מנהל אגף בכיר רישוי ותפעול תחבורה ציבורית במשרד התחבורה עמיחי לוי אמר בדיון: "אנחנו נמצאים בשיח עם מפתחי האפליקציות (המשמשות לתיקוף נסיעות; ש"מ) כדי להתגבר על הקשיים של קליטת ה-GPS במרחב הציבורי, ומקווים שבקרוב נמצא לכך פתרון".

ח"כ ירון לוי (יש עתיד) התייחס גם הוא לבעיית הפקחים: "הבת שלי נתקלה ביחס ממש לא נחמד מצד פקח בזמן שהוא בדק את התיקוף שלה. אין שום הצדקה לאלימות מצד אזרח כלפי פקח ומצד פקח כלפי אזרח. חברות התחבורה רואות בחלוקת קנסות אפשרות להגדלת הרווחים שלהן, וצריך לבצע תהליך חשיבה מחודש על חלוקת הקנסות בתחבורה הציבורית".

ח"כ משה רוט (יהדות התורה) אמר: "קיבלתי הרבה פניות שמעידות על יחס משפיל של פקחים כלפי נוסעים. אשה אחת פנתה אלי לאחר שקיבלה דוח בזמן שהיא סידרה את עגלת התינוק שלה לפני שהספיקה לשלם. יש פקחים שפועלים בצורה מאפיונרית כלפי ציבורים ספציפיים. מעבר לזה, גם אם יש אזרח שקיבל קנס והוא רוצה לשלם אותו, יש קשיים רבים בתהליך התשלום".

בתגובה לטענות אמר עו"ד עופר לוי מהלשכה המשפטית במשרד התחבורה: "נוהל העבודה המחודש לפקחים כבר גובש, והוא נמצא בתהליכים מול משרדי הממשלה השונים. כשנסיים את העבודה נשקול לפרסם אותו להערות הציבור. פקחים אוכפים את הסדר הציבורי, והם חשופים לאלימות מצד האזרחים. יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות, ואנחנו נמצאים בתהליך. יש קרוב למיליארד נסיעות בתחבורה הציבורית בכל שנה, ובאופן יחסי מספר התלונות שמוגשות כלפי פקחים הוא מזערי".

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. דוד

    מדובר בשערורייה שיכולה להתקיים בעיוות חולני של מדינה עוכרת יושביה,,,הפקחים מתנכלים,,ונבחרי הציבור ,,מצקצקים מיליםלכותרות העיתונים,,,

  2. מגי

    החליפו באוטובוסים את הצופים המקוריים לצופרים בעוצמה גבוהה.
    אוטובוסים היום הם מפגע הרעש הכי חמור לצד משאיות בעלי צופרי רכבת.
    בנוסף לאוטובוסים יש רמקולים חיצוניים המהווים מטרד נוסף ביום ובלילה.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר