המודעה לקראת יום העיון בנושא היסטוריה קווירית
המודעה לקראת יום העיון בנושא היסטוריה קווירית

מוכנים/ות? פסטיבל חיפה השלישי להיסטוריה קווירית

יום עיון להיסטוריה קווירית שייערך בבית הגפן יפתח בעוד כשבועיים את פסטיבל חיפה השלישי להיסטוריה קווירית. יואב זריצקי מפרויקט "ההיסטוריה הגאה החיפאית": "זאת הבמה היחידה בישראל למחקרים בהיסטוריה קווירית"

פורסם בתאריך: 10.2.20 09:23

פסטיבל חיפה השלישי להיסטוריה קווירית ייפתח ביום חמישי, 20 בפברואר, ביום עיון להיסטוריה קווירית שייערך בבית הגפן. בניגוד לשנה שעברה שבה אירועי הפסטיבל נפרשו על פני חודש שלם, השנה הפסטיבל יהיה במתכונת שונה והאירועים במסגרתו יתקיימו לאורך השנה. הפסטיבל הוא חלק מפרויקט "ההיסטוריה הגאה החיפאית", שעליו אחראים יואב זריצקי, דותן ברום ועדי סדקה.

יום העיון יכלול ארבעה פאנלים. בראשון שבהם, שאותו ינחה יוסףה מקינטון, יכלול את גיל אנגלשטיין שיעסוק בנושא "הביקור של קוקסינל והקהילה הטרנסית בישראל", את ברום שירצה בנושא "הוא אהב את הרקדנים – סיפורו של קיבוצניק הומו בעולם המחול הישראלי", ואת עמי פומרנץ, אחיקם פרבר-צוראל ורינת צוק-בזק שיספרו על "קד"ג במים – דילמות בתיווך ההיסטוריה של הקהילה הדתית הגאה".

בפאנל השני, בהנחייתה של רותי פרסר, תרצה זוהר ויימן-קלמן בנושא "מארכיון הסקסולוגיה ביידיש: ד"ר לאונרד לאנדס", ומשה מורד ישוחח על "דת קווירית בחברה הומופובית – קוויריות ונזילות מגדרית בדת הסנטריה האפרו-קובנית".

 

 

הפאנל שלישי, שאותו ינחה זריצקי, יכלול את ספיר סלוצקר עמראן עם הרצאתה "ארכי פרחי – הארכיון האזרחי למאבקים חברתיים בישראל", ואת אביב וונדם וטליה אבבה שיציגו תיעוד של להט"בים/ות אתיופים/ות.

הפאנל הרביעי יתקיים בהנחיית צמרת הרשקו, והוא יכלול את שי לעדן עם ההרצאה "גם וגם תלוי – על כוחם של שיומים: מסע לא טיפיקאלי כאשה קווירית אנרכיסטית במערכות יחסים אי-מונוגמיים ביודעין", את עפרי אילני עם ההרצאה "התגלות דרך התחת: תיאולוגיה וסקסולוגיה ביומניו של ידידיה חבקין", ואת אייל לוריא-פרדס שיציג את הפרויקט "יום בהיסטוריה להט"בית כדרך לבניית הנרטיב של הקהילה הגאה בישראל בעידן הניו מדיה".

זריצקי: "האירוע יהיה פתוח לקהל הרחב, ואין צורך בידע מקדים בנושא כדי לבוא, לשמוע ולהיות חלק מהאירוע. זאת הבמה היחידה בישראל למחקרים בהיסטוריה קווירית. אנחנו שמחים שחיפה היא המקום שמוביל ומארח את המחקר בנושא. זו עוד הזדמנות להיחשף ולעשות דברים טובים בעזרת היסטוריה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר