מצעד הגאווה בחיפה (צילום: ראובן כהן)
מצעד הגאווה בחיפה (צילום: ראובן כהן)

פסטיבל חיפה השני להיסטוריה קווירית יימשך חודש שלם

במסגרת פסטיבל חיפה השני להיסטוריה קווירית, שייפתח ב-31 בינואר בבית הקהילות לגאווה וסובלנות בהדר, תוצג התערוכה "פגישה, חצי פגישה" שתעסוק בהיסטוריה של תקשורת ומרחבי מפגש להט"ביים בעיר. אירועים נוספים בפסטיבל: סרטים, מופעים, סיורים וימי עיון

פורסם בתאריך: 8.1.19 12:44

פסטיבל חיפה השני להיסטוריה קווירית ייפתח ב-31 בינואר בבית הקהילות לגאווה וסובלנות ברחוב מסדה בהדר ויימשך חודש ימים באירועים ברחבי העיר. באירוע הפתיחה של הפסטיבל, שיוזמיו הם חוקר ההיסטוריה של הקהילה הגאה בחיפה דותן ברום וחברי צוות פרויקט היסטוריה הגאה החיפאית יואב זריצקי, עדי סדקה ואלון דוד, תוצג בבית הקהילות התערוכה "פגישה, חצי פגישה" שתעסוק בהיסטוריה של תקשורת ומרחבי מפגש להט"בים בעיר – איך בימים של הימצאות בתוך הארון אפשר היה לתקשר זה עם זה וזו עם זו? איך ואיפה נפגשו בימים ההם? איפה פרסמו בעבר מודעות היכרות? ולאן יצאו ביחד? התערוכה תינעל בסוף חודש פברואר.

ב-3 בפברואר יוקרן הסרט התיעודי "ג'נט" של הבמאית רות ולק אשר מספר את סיפורה של ג'נט אורדמן שהקדישה את חייה למחול ולטיפול בכלביה, של הברונית בת שבע דה רוטשילד ושל להקת המחול בת דוד. הסרט זכה בפרס בפסטיבל "דוקאביב 2011" והוא יוקרן במתנ"ס הדר. לאחר הסרט תתקיים שיחה עם ברום על ההיסטוריה של הלהט"בים במחול. ב-7 בפברואר יתקיים מיני פסטיבל קולנוע בבית הגפן שבו יוקרנו סרטים ישראליים וזרים העוסקים בקהילה הגאה. ב-10 לפברואר יוקרנו הסרטים "נגוע" ו"עורבים" בסינקופה בר בעיר התחתית. "נגוע" הוא סרטו של עמוס גוטמן, שאותו הוא כתב ביחד עם עדנה מזי"א והוא עוסק בחייו. "עורבים" של איילת מנחמי עוסק בנערת כפר אשר מגיעה לקומונה שחבריה בעלי נטיות מיניות מגוונות. בתום ההקרנה תיערך הופעה של הטרנסג'נדרית אלה סטארדאסט. ב-15 בפברואר ייערך סיור בעקבות ההיסטוריה הגאה בחיפה, ולמחרת יתקיים אירוע דראג בטאקו סלאש בעיר התחתית. ב-21 לפברואר יתקיים בבית הגפן יום עיון שיעסוק בהיסטוריה קווירית בשיתוף עם מכון המחקר הפמיניסטי של ארגון אשה לאשה.

 

 

ברום: "עבור הקהילה מדובר באירוע חשוב מאוד. עבורי זו הזדמנות מיוחדת לקחת משהו שקרוב ללבי וחשוב לקהילה שלי, ולהפוך אותו לפסטיבל שכל העיר יכולה ליהנות ממנו. זה מרגש מאוד. אין עוד אף מקום בארץ שמציין במשך חודש שלם את ההיסטוריה הקווירית. גם הארכיון שלנו ושל אשה אשה הוא דבר נדיר בארץ. שני אלה שמים את חיפה על המפה. הנצחת ההיסטוריה והפיכתה לנגישה לקהילה ולציבור הרחב הן דבר חשוב. יש בכך גם מסר לקהילה שהבחירה לגור כאן ולא בתל אביב מבוססת על מסורת ארוכה".

מחזיק תיק הגאווה בעיריית חיפה תבור להט: "נושא ההיסטוריה הגאה של ישראל נמצא בתחילת דרכו. חיפאים וחיפאיות מיוחדים ומיוחדות הרימו את הדגל וארגנו פסטיבל מקומי צנוע שהתחיל לפני שנה, ועכשיו הוא גדל מאוד ויכיל מגוון אירועים ברחבי העיר. בעתיד אני מבטיח שהאירוע הזה ייהפך לאחד מאירועי הדגל של העיר. חיפה על ייחודיותה האקדמית והלהט"בית היא העיר הטובה והנכונה ביותר להוביל את עולם ההיסטוריה הגאה ואת הסיפור הגאה הישראלי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יאיר

    איזה יופי של יוזמה!
    החיפאים והחיפאיות שמים את העיר על המפה, ומוכיחים לכולם שהמרכז זה כאן.

  2. נטלי

    אלה סטארדאסט היא פרפורמרית מוכשרת. לתייג אותה כטרנסג'נדרית ותו לא, קצת מוזיל ממנה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר