שירות ליווי הריון במרפאת כללית קרית שמואל. שלומית שוורץ, אילנה בובר פרימן (מימין) ואושר בן אור (משמאל) | צילום: דוברות כללית
שירות ליווי הריון במרפאת כללית קרית שמואל. שלומית שוורץ, אילנה בובר פרימן (מימין) ואושר בן אור (משמאל) | צילום: דוברות כללית

שירות חדש של כללית מחוז חיפה וגליל מערבי והמרכז הרפואי כרמל: ליווי היריון בקהילה על ידי מיילדת

שיתוף פעולה בין אחיות ליווי היריון בקהילה ומיילדות במרכז הרפואי כרמל מעניק לנשים הרות חוויית טיפול עם ערך מוסף

פורסם בתאריך: 12.3.24 16:19

שירות ליווי הריון ניתן במרפאות כללית במשך שנים רבות, וכעת התווסף שירות נוסף – ליווי על ידי מיילדת מוסמכת, המעניק ליולדת מעטפת מיילדותית כבר בשלב ההיריון.

חנאן סנעאללה, מיילדת בכירה מצוות חדר לידה במרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית, שכעת מעניקה את השירות גם במרפאת שפרעם של כללית מסבירה: "המטרה שלנו היא להיות הכי קרובים וקשובים לנשים ההרות כבר בחודשים הראשונים של ההיריון, כדי שנוכל לתת להן מענה לכל שאלה או בעיה. אני, כמיילדת, מלווה את האישה החל מהפגישה האישית במרפאה בקהילה ועד שאנחנו נפגשות בחדר הלידה. הליווי שלנו כאחיות מיילדות נותן לנשים שקט נפשי וביטחון שעוזר להן לעבור את תקופת ההיריון ואת הלידה בצורה קלה יותר".

ריחאב חרופי ממרפאת כללית בשפרעם עם המיילדות מכרמל | צילום: דוברות כללית

ריחאב חרופי ממרפאת כללית בשפרעם עם המיילדות מכרמל | צילום: דוברות כללית

בכללית מדגישים כי מטרת השירות היא לתת לנשים הרות מענה הוליסטי, מקצועי ורגשי, החל מהשלבים הראשונים של ההיריון ועד הלידה ולאחריה. המלוות הן מיילדות מנוסות מצוות חדרי הלידה של המרכז הרפואי כרמל, שמכירות היטב את העבודה בחדרי הלידה מול היולדות, וביחד עם אחיות המרפאה, הן משלימות את המענה עבור האישה.

 

 

רינת בסל, מנהלת הסיעוד במחוז חיפה וגליל מערבי של כללית, מסבירה: "ליווי הריון על ידי אחות במרפאה נותן מעטפת תומכת ומקצועית לאורך כל תקופת ההיריון. הליווי תורם להפחתת חרדות, משפר את ההרגשה הכללית ומאפשר לנשים לחוות את ההיריון בצורה חיובית ומעצימה. הליווי הנוסף על ידי מיילדת מבוסס על עקרונות ומודלים בינלאומיים של רצף טיפולי והמשכיות הטיפול על פי סמכויותיה של המיילדת המלווה, הכולל בתוכו שיתופי פעולה בין הגורמים הטיפוליים".

שירות ליווי הריון עם מיילדות מכרמל | צילום: דוברות כללית

שירות ליווי הריון עם מיילדות מכרמל | צילום: דוברות כללית

אהובה טל, מנהלת הסיעוד במרכז הרפואי כרמל, מסבירה: "מערך היולדות וצוותי חדרי הלידה שלנו בכרמל הם מהמנוסים והטובים ביותר. אנחנו דואגים למעטפת שירות וטיפול ליולדות מרגע הגעתן לחדר הלידה ועד ליום המאושר של שחרור היולדת עם תינוקה החדש הביתה. למיילדת בכרמל תפקיד עם חשיבות רבה, המחייב ידע קליני רחב שמאפשר לזהות ולהבחין בין מצבים נורמליים ותקינים לבין מצבים המחייבים התייחסות רפואית מיוחדת והתערבות בהתאם. צוות המיילדות שלנו יוצא כעת לקהילה ופוגש את הנשים ההריונות במרפאת האם שלהן, שומע ומלווה אותן באורח צמוד, מפיג את חששן, מבצע הערכה כוללנית של צורכי המטופלת ומכין עבורה תוכנית טיפולית המותאמת אישית עבורה, תוך דאגה לבטיחות האישה ועוברה".

בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מעדכנים, כי השירות החדש כבר החל לפעול במרפאות כללית בשפרעם וקרית שמואל, והוא עתיד להתרחב בהמשך.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר