חוות המיכלים של תש"א (צילום: צבי רוגר)
חוות המיכלים של תש"א (צילום: צבי רוגר)

בית המשפט נתן צו עיכוב לביטול רישיון העסק של תש"א

עד לדיון בעתירתה של חברת תש"א נגד יונה יהב ועיריית חיפה, סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה השופטת בטינה טאובר נתנה צו ארעי לעיכוב החלטתו של ראש העיר לבטל את רישיון העסק של החברה. הדיון הבא בעניין יתקיים ב-7 במאי

פורסם בתאריך: 24.4.24 13:11

בית המשפט המחוזי בחיפה נתן צו ארעי לעיכוב החלטתו של ראש העיר יונה יהב לבטל את רישיון העסק של חברת תש"א – תשתיות אנרגיה.

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", ביום שני שעבר יהב חתם על ביטול רישיון העסק של תש"א, לאחר שעיריית חיפה טענה שמבחינת המצב התכנוני של חוות המיכלים בקרית חיים עלה כי קיימים מבנים רבים במתחם שלא נמצא היתר להקמתם, ובכללם שמונה מיכלים לאחסון נפט גולמי שנמצאים בקרבת בנייני מגורים.

בתש"א לא חיכו זמן רב, וביום ראשון הגישה החברה לבית המשפט המחוזי עתירה מינהלית נגד יהב והעירייה בטענה כי ההחלטה ניתנה שלא כדין, בחוסר סמכות, בניגוד להוראות חוק רישוי עסקים, בניגוד לכללי המינהל התקין ובניגוד לחובת ההגינות השלטונית. בעתירתה ביקשה תש"א מבית המשפט להורות על ביטול ההחלטה לביטול רישיון העסק ולקבוע כי הרישיון תקף.

 

 

במקביל הגישה תש"א בקשה למתן צו ביניים לעיכוב כניסתה לתוקף של ההחלטה בטענה כי "החלטה זו, בעניינו של 'עסק' חיוני מן המעלה הראשונה אשר פועל עשרות שנים כדין מכוח רישיון בר תוקף ובהתאם לתקני בטיחות וסביבה קפדניים ביותר, ניתנה שלא כדין, בחוסר סמכות ובניגוד להוראות חוק רישוי עסקים, בניגוד לכללי המינהל התקין, בניגוד לחובת ההגינות השלטונית, בחוסר סבירות קיצוני (ובפרט לנוכח גודלו וחיוניותו של ה'עסק'), מבלי שהשתנו נסיבות כלשהן בעניינו של העסק, ולאחר קיומו של הליך 'שימוע' פגום לחלוטין אשר נערך למראית עין כשההחלטה על ביטול הרישיון נקבעה עוד לפני עריכת השימוע והיא נחתמה על ידי המשיב 2 (יהב; ב"כ) שכלל לא נטל חלק באף אחד משלבי עריכת השימוע".

עוד נכתב בבקשה כי היא "מוגשת באופן בהול לנוכח הנזקים האדירים שעשויים להיגרם למדינת ישראל אם תיכנס ההחלטה לתוקף, ולנוכח הצורך הדחוף לשמור על המצב הקיים, כאשר החלטתו של יהב משנה לחלוטין מצב שהיה קיים עשרות שנים".

בהחלטתה כתבה סגנית נשיא בית המשפט המחוזי השופטת בטינה טאובר כי "לאחר שעיינתי בעתירה ובבקשה למתן צו ביניים על נספחיהן, ניתן בזאת צו ארעי במעמד צד אחד המעכב את כניסתה לתוקף של החלטת ראש רשות הרישוי, ראש העיר יונה יהב, המבטלת את רישיון העסק של תש"א עד למתן החלטה אחרת". השופטת קבעה כי הדיון הבא בעניין יתקיים ב-7 במאי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. להגיע לדיון ולקבוע את עתיד קרית חיים.

    תושבי קרית חיים צריכים להציף את בית המשפט בדיון באלפים ולהביר לשופטת שחייהם לא הפקר
    עשרות שנים של נזקים סרטניים, מטרדי ריח, מניעת פיתוח והריסת חיי התושבים מחוות הדלקים המיותרת הזאת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר