חוות המיכלים של תש"א (צילום: צבי רוגר)
חוות המיכלים של תש"א (צילום: צבי רוגר)

יהב חתם על ביטול רישיון העסק לתש"א

בעיריית חיפה טוענים כי בבחינה של המצב התכנוני של חוות המיכלים בקרית חיים עלה כי קיימים מבנים רבים במתחם שלא נמצא היתר להקמתם, ובכללם שמונה מיכלים לאחסון נפט גולמי שנמצאים בקרבת בנייני מגורים. תש"א: "הצעד שנקט ראש העיר התקבל בהפתעה מוחלטת"

פורסם בתאריך: 15.4.24 16:15

ראש העיר יונה יהב חתם היום (שני) על צו לביטול רישיון העסק של חברת תש"א – תשתיות אנרגיה (לשעבר תש"ן). הסיבה לביטול הצו היא מבנים ומיכלי אחסון אשר פועלים ללא היתר בחוות המיכלים בקרית חיים. ההחלטה נשלחה למנכ"ל תש"א עוזי לוין.

ההחלטה הגיעה לאחר שימוע שנערך לנציגי החברה בעירייה, שם טוענים כי בבחינה של המצב התכנוני עלה שקיימים מבנים רבים במתחם שלא נמצא היתר להקמתם, ובכללם שמונה מיכלים לאחסון נפט גולמי שנמצאים בקרבת בנייני מגורים.

באתר האינטרנט של תש"א נכתב כי החברה "עוסקת באחסון של נפט גולמי ומוצריו – מזוט, סולר, קרוסין ובנזין. לחברה שבע חוות אחסון הפרוסות לאורכה  של המדינה", ובהן חוות המיכלים בקרית חיים. עוד נכתב כי "מתקני האחסון של החברה עומדים בתקנים הבינלאומיים הנהוגים בתעשייה  וכפופים להנחיות ולתנאים רגולטורים מחמירים ביותר בכל ממשקי העשייה, ובכללם בטיחות וכיבוי אש, איכות הסביבה, תפעול, תחזוקה ובנייה".

העירייה טוענת כי היא בחנה מפות ותשריטים שהובאו לידיה על ידי תש"א עוד בשימוע שנערך לחברה בשנת 2021, ומהם עולה כי תנאי המקום שבו מתנהל העסק שונו באופן משמעותי וכי אין התאמה בין פני הדברים בשטח לבין המפות שבתקופתן ניתן רישיון העסק.

 

 

עוד טוענת העירייה כי למרות ההתראות שהיא שלחה לתש"א, החברה לא הגישה כל בקשה ללגליזציה, מלבד בקשות ארכה להסדרת המבנים, וכי בקשה ללגליזציה הוגשה רק באפריל אשתקד לאחר חקירה שנעשתה על ידי מפקחת בנייה.

מכיוון שבחווה בקרית חיים מאוחסנים חומרים מסוכנים בהיקפים משמעותיים הסמוכים למקום מגורים, בעירייה עומדים על כך שהעסק לא יכול להמשיך ולפעול במתכונת הנוכחית, בעיקר לנוכח המצב הביטחוני.

מתש"א נמסר בתגובה כי הצעד שנקט יהב התקבל בהפתעה מוחלטת: "החברה תלמד את ההחלטה, את משמעויותיה ואת דרכי התגובה האפשריות. יש להדגיש כי חוות המיכלים בחיפה מהווה מתקן תשתיות אסטרטגי למדינת ישראל, ובעיקר לגופי הביטחון, בייחוד בעת הגורלית הזו שבה לרציפות אספקת תזקיקי הנפט יש חשיבות עליונה. ככלל, מתקני האחסון של תש"א בנויים על פי התקנים הבינלאומיים הנהוגים בתעשיית הנפט ומופעלים בהתאם להנחיות הרגולציה המחמירות ביותר בכל הקשור לבטיחות וכיבוי אש, לאיכות סביבה, לתפעול, לתחזוקה ולבנייה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר